eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy? › Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Data: 2018-03-24 17:24:16
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 24-03-2018 o 10:05, J.F. pisze:
    > Dnia Thu, 22 Mar 2018 23:34:28 +0100, Marek S napisał(a):
    >> Wczoraj miałem okazję przejechać 800km po autostradach. Nie mierzyłem
    >> niczego ze stoperem w ręku bo nie miałem jak. Mogę więc głupoty gadać.
    >> Obserwowałem jak auto przyspiesza. Całkowicie wizualnie, licząc
    >> interwały czasowe między wskazaniami prędkościomierza.
    >
    > Przydaje sie film z komorki ... moze sie tez okazac, ze
    > predkosciomierz w tym aucie za bardzo cyfrowy.
    >
    > GPS pewnie za malo dokladny, ale nowoczesne komorki maja tez
    > akcelerometry. Mozna sie tez podpiac ELM327.
    > Nie ma jakiegos programu do pomiaru przyspieszenia samochodu ?
    >
    > I jak mierzyles - pedal w podloge od 120 ?
    > czy od 140, a w drugim pomiarze od 160 ?
    >
    >> W moim aucie jest tak, że przy ok. 180km/h obroty są rzędu 3000.
    >> Przełączenie z niższego biegu na wyższy następuje przy ok 140km/h. Gaz
    >> wciśnięty do dechy. No i potwierdziło się, że bardzo zauważalna jest
    >> różnica w nabieraniu prędkości ze 140->160 vs 160->180. Ilekroć
    >> skupiałem się na tym, to zawsze okazywało się iż ten drugi zakres
    >> zajmował mniej czasu jakby nie liczyć. Okazało się, że nie jest to
    >> jednak odczucie rosnącego przyspieszenia (jak domniemałem) lecz
    >> fizycznie wzrastającej prędkości. Czuć to "w fotelu" nawet. W okolicach
    >> 160km/h czuć narastające wciskanie w fotel. Zabij mnie, ale nie potrafię
    >> tego wytłumaczyć. Okolice 2200-2800 obr (może 3000 - ciężko powiedzieć)
    >> dają większe przyspieszenie niż wyższe lub niższe obroty.
    >
    > Dziwne troche.
    > To ten silnik ?
    > https://drive.google.com/file/d/15hIvlD03Y8LmQI4GCyy
    JySCzLlA4k8Tz/view
    >
    > co to za dwa wykresy ?
    >
    > Jak rozumiem - maksymalny moment masz w okolicach 2500 rpm.
    > Czyli gdzies przy 150km/h. Do tych 3000 rpm moment wciaz wysoki.
    > Ale opory powietrza rosna, i 160-180 powinno byc gorzej.

    Ale turbo dmucha mocniej, to i efekt lepszy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: