  • 11. Data: 2019-02-27 22:27:30
    Temat: Re: Zmieniająca się składka OC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-27 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Uwazasz ze w ciagu 5 miesiecy uwarunkowania zmieniły sie na tyle zeby
    > cena zmieniła sie o 250%?

    1. Gdzie tu zmiana ceny o 250%?
    2. Nawet jeśli, to z tego? "Uwarunkowania" to tylko jeden z elementów ceny.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2019-02-27 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Ale tonic nowego. Zawsze pakiety były tańsze niż OC + AC kupowane
    > oddzielnie.

    To ze pakiet AC +OC jest tanszy niz osobne kupno OC i AC to ja
    rozumiem...

    Ale tutaj mamy taka sytuacje ze cena AC+OC (dzis) < AC kupowane pare
    miesiecy temu...

    I co gorsza, tamtego AC nie mozna niestety wypowiedziec w połowie
    odzyskując połowe kasy (podobno)

    Ktos mi chce wmowic ze ceny az tak sie zmieniły przez pare miesiecy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 13. Data: 2019-02-27 23:07:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-27 o 22:59, Budzik pisze:
> [...]
    > rozumiem...
    >
    > Ale tutaj mamy taka sytuacje ze cena AC+OC (dzis) < AC kupowane pare

    No to się tylko ciesz, że za kilka miesięcy być może będziesz mógł kupić
    ubezpieczenie taniej.

    > I co gorsza, tamtego AC nie mozna niestety wypowiedziec w połowie
    > odzyskując połowe kasy (podobno)
    >
    > Ktos mi chce wmowic ze ceny az tak sie zmieniły przez pare miesiecy?

    Sposoby liczenia ceny się często zmieniają, raz coś jest uważane za
    ryzykowne, albo ubezpieczyciel nie chce ubezpieczać i daje ceny
    zaporowe, potem się pojawia promocja i jest tanio, generalnie trzeba
    patrzeć na to, co jest "tu i teraz" bo po prostu różnice są również w
    czasie, a nie tylko pomiędzy ubezpieczycielami.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-02-28 00:50:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-27 21:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Uwazasz ze w ciagu 5 miesiecy uwarunkowania zmieniły sie na tyle zeby
    > cena zmieniła sie o 250%?

    Jakie to ma znaczenie?
    Gdzie tu 250% ?

  • 15. Data: 2019-02-28 08:25:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-27 22:59, Budzik wrote:
    [...]
    > Ktos mi chce wmowic ze ceny az tak sie zmieniły przez pare miesiecy?
    W ciągu niecałych trzech tygodni lutego te same portki w ,,oficjalnym
    sklepie Big Star" na Allegro skoczyły ze 119 na 179 i z powrotem na 119.
    Nie zdziwiłbym się, gdyby z ubezpieczeniami było podobnie.

  • 17. Data: 2019-02-28 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

> [...]

    > sklepie Big Star” na Allegro skoczyły ze 119 na 179 i z powrotem na
    > 119. Nie zdziwiłbym się, gdyby z ubezpieczeniami było podobnie.

    hahahah, fajne porĂłwnanie tylko przypominam ze zarzadzona kilka lat temu
    zmowa cenowa była spowodowana tym, ze ubezpieczyciele pracowali na
    minimalnych a czasami wrecz minusowych marzach.
    wiec porownanie z producentami ciuchĂłw jest niestety bardzo nietrafne.

    No chyba ze sugerujesz iz marze ubezpieczycieli tak mocno skoczyły i
    teraz mogą sobie wymyslac ceny z sufitu wzorem producentów odziezy?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 16. Data: 2019-02-28 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No to się tylko ciesz, że za kilka miesięcy być może będziesz mógł
    > kupić ubezpieczenie taniej.

    Logika godna sprzedawcy ubezpieczen.
    Ciesze sie, co nie znaczy ze z cenami dzieje sie coś dziwnego, co nie ma
    nic wspolnego z uczciwą kalkulacja...

> [...]
    > patrzeć na to, co jest "tu i teraz" bo po prostu różnice są również
    > w czasie, a nie tylko pomiędzy ubezpieczycielami.

    Bardzo to pokretna logika... Ja rozumeim zmiany o 10, 15%. Ale nie w
    takiej skali...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 18. Data: 2019-02-28 11:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > 1. Gdzie tu zmiana ceny o 250%?
    > 2. Nawet jeśli, to z tego? "Uwarunkowania" to tylko jeden z
    > elementów ceny.

    Pare miesiecy temu zapłaciłem 1500zł za AC.
    Dzis za pakiet płace 1200zł.
    A samo OC dzis kosztuje niecałe 700zł.
    Czyli wartosc AC w tym pakiecie to około 600zł.
    Wiec mamy 600 vs 1500...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 19. Data: 2019-02-28 12:20:07
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 28/02/2019 10:59, Budzik wrote:
> [...]
    > Dzis za pakiet płace 1200zł.
    > A samo OC dzis kosztuje niecałe 700zł.
    > Czyli wartosc AC w tym pakiecie to około 600zł.

    Żałosne...

    Zmiana kwoty z 1500 na 600 zł to spadek o 60%. Cena z natury nie może
    spaść o więcej niż 100%. Ja nie wiem, uczyłem się i zdawałem maturę z
    matematyki w czasach jedynego słusznego ustroju, zanim jeszcze został
    niesłuszny, ale nieznajomość takich elementarnych rzeczy to był wstyd.
    Dziś pewnie znajomość takich rzeczy to bycie wykształciuchem, wrogiem
    dobrej zmiany i gorszym sortem, bo nowy ętelygęt to ma znać życiorys
    Kaczyńskiego i wiedzieć, że słowo Rydzyka jest święte.

    --
    MF

  • 20. Data: 2019-02-28 13:02:58
    Od: ks <k...@g...com>

    On 2019.02.27 14:41, Kris wrote:
    > Wczoraj przeszukałem internet w sprawie ubezpieczenia renault Twingo
    > Najtaniej wyszło w AXA 449zł- zapisałem kalkulacje, dostałem melem link do tej
    kalkulacji
    > 449zł w tym było uwzględnione 60% moich zniżek i 3% dodatkowo za zakup przez
    internet- żałuję że zrzutu ekranu nie zrobiłem
    > Dzisiaj kliknąłem w ten link i widzę kwotę 449zł w tym 3 % zniżki- czyli jak
    wczoraj
    > Chciałem kupić ale aby się upewnić że wszystkie dane poprawne kliknąłem w opcję
    "wróć do danych pojazdu" czy jakoś tak.
    > Wszystko było ok, nic nie zmieniałem kliknąłem dalej i widzę cenę 826zł
    > Tak to nie pomyłka- 826zł ale łaskawcy dopisali że w tym mam dodatkowe zniżki: 20%
    zniżki(nie wiem za co) 15% zniżki za zakup przez internet.
    > Oczywiście zrezygnowałem z zakupu i za dosłownie kilka minut telefon- Pani z Axa
    proponuje przeliczenie składki. Podałem jej nr kalkulacji o której wyżej pisze i
    przeliczamy. Wyszło jej 409zł.
    > Wstępnie się zgodziłem, poprosiłem o przesłanie potwierdzenia na maila.
    >
    > Przesłała. Z ciekawości klikam w link który dostałem wczoraj z propozycją 446zł a
    dzisiaj zmienioną na 826zł i już nie działa.
    > Pokazuje się komunikat:"Przepraszamy, ale powrót do Twojego wyliczenia składki
    możliwy jest tylko dla wyliczeń, które nie zostały przekształcone w propozycję
    zawarcia umowy ubezpieczenia bądź w umowę ubezpieczenia."

    > Z ciekawości robię od nowa kolejne wyliczenie dla tych samych danych i wychodzi mi
    628zł

    > Nie lubię jak się ze mną tak przygrywa więc zacząłem szukać innych ofert i dzisiaj
    wyszło najtaniej MTU- 391zł

    Ja kiedyś miałem taką skaczącą cenę w jakimś sklepie rtv/komputerowym, za
    pierwszym wyszukiwaniem na danym komputerze cena była niższa, przy drugim rosła.
    Powtórzenie wyszukiwania na innym komputerze dawało taki sam rezultat. W tym
    przypadku zapewne zadziałały jakieś ciasteczka. Lepiej zabezpieczone są np.
    bilety lotnicze w skyscanner: wyszukiwanie czegoś konkretnego za każdym razem
    podbija zwracaną cenę tak +-10%, np. szukałem biletu na konkretny termin na
    Korfu, to za pierwszym razem znalazłem za +-400zł, kliknąłem w szczegóły, żeby
    zobaczyć godziny przelotów itp. Za parenaście minut chciałem kupić, w
    międzyczasie jeszcze przeglądałem bookinga, żeby poszukać kwatery, potem
    poszukałem jeszcze raz biletów, i już cena była około 450. Na drugi dzień już
    ponad 500, a powrotny za 2 tygodnie skoczył 2 razy w cenie na +-700. A to było
    tak ze 2 miesiące przed terminem wylotu. Loty drożały tylko na ten jeden
    konkretny termin, potem kupiłem w innym terminie, za pierwszym wyszukiwaniem,
    2-3 tygodnie przed wylotem, cena była niższa niż za pierwszym razem, a termin
    wylotu różnił się o -tydzień, np szukałem za pierwszym razem na 14 a poleciałem 7.
    Zwrócę jeszcze uwagę, że wtedy nie było rodo, ciasteczek i klikania zgody na
    przetwarzanie danych na każdej stronie :) teraz wszystko łączy konto googla lub
    inny facebook i wcale bym się nie zdziwił, jakby się okazało, ze np w czasie
    pierwszego szukania dostałeś normalna ofertę, a potem jakiś automat połączył
    dane po pesely, nr telefonu, mailu itp i nap znalazł, że wchodziłeś na jakieś
    strony, które Twój profil zaktualizowały o dane, które wskazują, że jesteś
    niebezpieczny :) np. szukałeś niedawno opon z indeksem prędkości 240km/h albo
    dobrego okulisty w okolicy? albo napisałeś 5 lat temu na grupie dyskusyjnej, że
    byłeś w Alpach na nartach na oponach całorocznych? dane nie były gotowe podczas
    pierwszej kalkulacji, a teraz się uzbierały. Albo za pierwszym razem nie byłeś
    zalogowany do konta na portalu społecznościowym (albo odwrotnie, bo np masz
    profil wskazujący na niskie ubezpieczenie, a dla klienta nieznanego jest wyższe).
    pozdrawiam Krzysiek