  • Data: 2021-04-09 12:08:23
    Temat: Re: Zwiększenie wydajności starego komputera
    Od: zhbick <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że nawet dzisiaj może być to na granicy... Owszem, fajnie
    > mieć zestaw na 2ch Xeonach ale nie jestem przekonany czy sens jest jakiś
    > duzy.

    Ja też uważam podobnie. Dawniej była to opcja warta uwagi, gdyż cena
    była atrakcyjna. Połowicznie poszedłem tą drogą (kupiłem za grosze
    procesor do posiadanej płyty), przedłużając żywot platformy na LGA1155 i
    poprawiając sobie komfort pracy. Wystarcza mi to do dzisiaj.

    Ale każdemu wedle potrzeb: w domowych zastosowaniach zwykły użytkownik
    konsumujący treści nie zauważy różnicy między czterordzeniowym Ryzenem 3
    a jakimś 24-wątkowcem (za podobną cenę) wydłubanym z serwera, więc
    lepiej iść w rozwiązanie nowsze i bardziej energooszczędne.

    Do minusów, na które zwróciłeś uwagę, dodałbym jeszcze marną wydajność
    pojedynczego rdzenia.