    From: n...@m...invalid
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: (about) ogre/dobre
    Date: Thu, 29 Mar 2012 17:00:09 +0200
    <jii904$qjd$1@inews.gazeta.pl> <jiik2l$s6j$1@news.icpnet.pl>
    <jiimmb$988$1@inews.gazeta.pl> <9f9wzg1bwues$.dlg@hell.heaven>
    <jij0oq$a9n$1@inews.gazeta.pl> <jija9t$bhe$1@inews.gazeta.pl>
    <jijboe$gnq$1@inews.gazeta.pl> <jijk09$cpc$1@inews.gazeta.pl>
    <jikh0p$b2e$1@inews.gazeta.pl> <jikmon$q9s$1@inews.gazeta.pl>
    <jil41n$5tk$1@inews.gazeta.pl> <jiqu7c$cig$1@inews.gazeta.pl>
    <jireco$31o$1@inews.gazeta.pl> <jisd0f$2f9$1@inews.gazeta.pl>
    <5624892.598.1330773455476.JavaMail.geo-discussion-forums@vbbed8>
    <jit051$jbo$1@inews.gazeta.pl> <jkvd40$sjq$1@news.task.gda.pl>
    <jkvh5q$s98$1@inews.gazeta.pl> <jl1ir9$avl$1@news.task.gda.pl>
    <jl1mj8$fbr$1@inews.gazeta.pl> <jl1r5b$odj$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 29.03.2012 r. 16:21, zażółcony pisze:

    > nie wiem, czym lekarze powinni się zainteresować, to nie są pasjonaci.
    > Ty albo chcesz coś poprawić, albo nie. Jak chcesz, to na początek
    > skompletuj więcej tych papierów z badaniami, czyli zrób ich więcej.
    > Szczególnie, że narzekasz na układ oddechowy - to masz przecież wymazy z
    > gardła i mnóstwo innych takich.
    > Jak Ci nie zależy 'bardziej', to mi też szkoda sobie strzępić języka.
    Mimo wszystko publiczna służba zdrowia (a są wśród nas tacy, którzy
    innej nie uznają) rzeczywiście momentami odbiera motywację do najpierw
    diagnozowania, a potem leczenia schorzeń (czyli czegoś lżejszego od
    choroby, nie dającej funkcjonować).
    Szczególnie starsi ludzie skarżą się na dostępność specjalistycznych
    badań -- jak wiadomo, logika (epidemiologia i rachunek
    prawdopodobieństwa) narzuca określoną kolejność ich wykonywania. Jeżeli
    na pierwsze skierowanie czeka się, powiedzmy, pół roku, a na następne
    kolejne pół roku, to objawy mogą ustąpić samoistnie i w tym czasie obie
    diagnozy (naciągam nieco) tracą sens.
    Skoro mieszkańcy tych ziem nie mają na to wpływu -- nakłady na SZ
    rokrocznie te same, niskie -- to chyba zasadne jest wrócić do koncepcji
    samolecznictwa i znachorstwa. Wobec pogarszającej się dostępności leków
    refundowanych: także medycyny alternatywnej i tego, co chciano zwalczać
    ACTA: leków podrabianych, generycznych. W dobie Internetu nie jest to aż
    tak bezsensowne, w oczekiwaniu na wyeliminowanie monopolu lekarskiego
    (wnioskowanie maszynowe) i diagnostycznego (lab on a chip, nanoprobes, ...).