  • 11. Data: 2010-11-17 08:17:31
    Temat: Re: [OT] ale ceny
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > ja Ci&ecirc; kr&ecirc;c&ecirc;, czy informatycy w naszym krety&ntilde;skim
    pa&ntilde;stewku utworzyli jaki&para;
    > monopol?
    > daj&ecirc; proste zadanie na zleceniach, a tu mi oferuj&plusmn; 1000 pln, 1200 pln
    i w
    > gór&ecirc;... chyba sobie &iquest;arty robi&plusmn;?

    mz moznaby liczyć np tak: klient płaci 100 zł za dzień i ten dzień to
    300 linijek kodu - jesli np programik ma miec 3000 linijek to jest to
    10 dni i kosztuje 1tys (oczywiscie jak ktos to napisze w dwa dni to
    zarabia tys/2 dni)

  • 12. Data: 2010-11-17 08:33:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    fir pisze:
> [...]
    > 300 linijek kodu - jesli np programik ma miec 3000 linijek to jest to
    > 10 dni i kosztuje 1tys (oczywiscie jak ktos to napisze w dwa dni to

    Jeżeli idziesz do programisty, który przelicza program na ilość linii
    kodu, to raczej powinieneś się zastanowić, czy nie wyrzucasz pieniędzy w
    błoto, bo nawet jak to co zamówisz będzie działać, to niekoniecznie
    dobrze...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2010-11-17 08:43:36
    Od: p...@p...onet.pl

    pa&ntilde;stewku utworzyli jaki&para;

    > Je&iquest;eli idziesz do programisty, który przelicza program na ilo&para;&aelig;
    linii
    > kodu, to raczej powiniene&para; si&ecirc; zastanowi&aelig;, czy nie wyrzucasz
    pieni&ecirc;dzy w
    > b&sup3;oto, bo nawet jak to co zamówisz b&ecirc;dzie dzia&sup3;a&aelig;, to
    niekoniecznie
    > dobrze...

    dlaczego? nie ma zwiazku miedzy jednym a drugim a takie 'obliczenia'
    to mz pewien srodek ku temu by oszacowac rząd płatności czasu wyknania
    i dlugości progsa

  • 14. Data: 2010-11-17 08:47:26
    Od: "grunge fightr 7 alanis" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > to mz pewien srodek ku temu by oszacowac rz&plusmn;d p&sup3;atno&para;ci czasu

    choc moge dodac ze ja np piszac to powyzej mam na mysli programy w czystym
    winapi pod windows i robotę odpowiadajacą pisaniu takich własnie programow
    - jakby ktos chcial mnie zaznajomis ze swoimi realiami biznesowymi (zw jak to
    jest z wykonywaniem zlecen przez neta) to chętnie przeczytam

    grunge fightr 7 alanis

  • 15. Data: 2010-11-17 08:50:32
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 22:08:23 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):

    > ja Cię kręcę, czy informatycy w naszym kretyńskim państewku utworzyli jakiś
    > monopol?
    > daję proste zadanie na zleceniach, a tu mi oferują 1000 pln, 1200 pln i w
    > górę... chyba sobie żarty robią?

    Za 1000, to Ci moge Hello World napisac:)

  • 16. Data: 2010-11-17 08:54:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    p...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    >>

    > dlaczego? nie ma zwiazku miedzy jednym a drugim a takie 'obliczenia'
    > to mz pewien srodek ku temu by oszacowac rząd płatności czasu wyknania

    Czas wykonania do długości kodu, po za szablonowymi rozwiązaniami ma się
    nijak. Zazwyczaj najwięcej czasu schodzi na rozsądne zaplanowanie pracy
    oraz testowanie i eliminowanie błędów.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 17. Data: 2010-11-17 09:00:49
    Od: "grunge fightr" <p...@p...onet.pl>

    dzie&ntilde; i ten dzie&ntilde; to

    > Czas wykonania do d&sup3;ugo&para;ci kodu, po za szablonowymi rozwi&plusmn;zaniami
    ma si&ecirc;
    > nijak. Zazwyczaj najwi&ecirc;cej czasu schodzi na rozs&plusmn;dne zaplanowanie
    pracy
    > oraz testowanie i eliminowanie b&sup3;&ecirc;dów.

    Moim zdaniem jednak sie ma - przynajmniej w przypadku nieduzych
    programow takich do kilkunastu tysiecy linijek - jest proporcjonalny
    Jesli o mnie chodzi to jak klepie w domu dla siebie to za jednym
    'przysiadnieciem' (jest to bardziej 'jeden wieczor' niz jeden dzien
    ale mozna to uznac za dzien bo trzeba tez z pol dnia odpoczac) zwykle
    pisze 'kilkaset' linijek - oczywisie zalezy od tego czy pisze cos
    co sprawia problemy czy wymaga poczytania itp czy nie te 'kilkaset
    linijek' raz jest wieksze a raz mniejsze - ale jesli o mnie przynajmniej
    chodzi tyle (na swoim co najwyzej srednim nawet pocztkujacym poziomie
    zaawansowania) moge z siebie wykrzesac - i jak dla mnie to ile mi zajmie
    napisanie calego kodu zalezy od tego ile trzeba o napisac podobnie
    zaplata tez od tego powinna zalezec; Zalozyciel watku moze nie bierze
    pod uwage ze nawet 'prosty program' trzeba jednak pisac czasem z 10 dni
    a ze stowa dziennie by sie nalezala wiec te 1000 zlotych to nie
    koniecznie musi byc tak duzo

    fir

  • 18. Data: 2010-11-17 09:34:02
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > pod uwage ze nawet 'prosty program' trzeba jednak pisac czasem z 10 dni
    > a ze stowa dziennie by sie nalezala wiec te 1000 zlotych to nie

    druga rzecz ze dzisiaj nawet robotnicy budowlani potrafią tyle brać za
    _dzień_ dwa dni roboty (ostatnio facet naprawial ze dwa razy po cztery
    godziny dach domu mojej matki i wzial 1200), znajomy mechanik samochodowy
    tez bieze dzis raczej kilkaset a nie kilkadziesiat zlotych za prostą naprawę
    typu mniej wiecej jeden dzien roboty; nie znam sie na pieniadzach (bliski mi
    poglad 'fuck tha biz') ale zauwazam ze spoleczenstwo jakby sie wzbogacilo
    w tym sensie ze 'wiecej biorą' - zdrugiej strony sporo ludzi lazi po
    smietnikach :/

  • 19. Data: 2010-11-17 10:12:09
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    pozytywny aspekt to to, że dużo osób nie ma komentarzy na zleceniach i Ci
    oferują jeszcze znośne stawki, ale ogólnie te zlecenia.przez.net to
    genialana sprawa.

  • 20. Data: 2010-11-17 12:48:20
    Temat: Re: ale ceny
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 17 Lis, 11:12, "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
    wrote:

    > pozytywny aspekt to to, że dużo osób nie ma komentarzy na zleceniach i Ci
    > oferują jeszcze znośne stawki, ale ogólnie te zlecenia.przez.net to
    > genialana sprawa.

    Nie wiem, nie próbowałem, ale znajomy się tym fascynował przez jakiś
    czas i
    wciąż miał na oku super robotę, ale żadna nie wypalił, albo ktoś dał
    podejrzanie niską cenę, albo zleceniodawca nagle się wycofywał.