  • 71. Data: 2020-04-23 00:14:39
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Tylko Cię informuje, że wzmianka o typie kamery była podana
    > w późniejszym poście Budynia. Szkoda, że nie napisał tego
    > w pierwszym poście, bo mnie też ułatwiłoby czytanie.

    Ja się tego domyślam, że później coś więcej napisał. Tyle że to
    mnie uczyniono zarzut z tego powodu, że nie wiedziałem od razu.

    > Zawsze to kilkaset złotych więcej dla klienta do zapłacenia
    > oraz dodatkowy element systemu.

    Kto bierze kilkaset złotych za taki komputer? Kto ośmiela się
    brać jakąkolwiek kasę za coś, z czym przeważnie nie ma co zrobić
    i gdzieś się poniewiera? Ja bym sumienia nie miał.

    > Komputer byłby konieczny jeśli mielibyśmy kamerę bez protokołu
    > RTMP lub bez wejścia dźwięku.

    A tak nie jest konieczny, choć (być może) jest to nakrótsza droga
    do celu.

    > Nadal nie wiem po co dodatkowy element systemu jeśli Budyń
    > ma już kamerę, która ma w sobie komputer kartą dźwiękową
    > i z uruchomionym ffmpeg.

    I wszystko dzaiała? Jeśli tak, nie mam więcej pytań.

    > Tak jak pisałem wcześniej, przy łączeniu w komputerze obrazu
    > i dźwięku z różnych źródeł trzeba jeszcze pobawić się w ich
    > zsynchronizowanie, ponieważ obraz z kamery IP jest zauważalnie
    > opóźniony.

    Tak jak pisałem wcześniej, u Chińczyka w kamerze bywa podobnie.
    Z tym że nie da się już nic poprawić. Może tu akurat nie, ale
    nadal nie wiem co to za kamera (nie, wszystkiego nie czytałem).

    > Jeśli nie robi tego dobrze, to jest uszkodzona i trzeba ją wymienić
    > na gwarancji.

    No trzeba. Ale -- patrz niżej:

    > I masz nadzieję, że zakup PC poprawi kiepski dźwięk na wyjściu
    > Line-out ze wzmacniacza?

    A jest uszkodzony? Czy może kamera do wymiany? Nie wiemy, bośmy
    nie widzieli. Błogosławieni, którzy nie widzeli, a uwierzyli.
    Ciekawe kogo i jak będzie błogosławił wątkotwórca, gdy klamoty
    z Allegro już przyjdą, a okaże się, że i wzmacniacz, i kamera
    felerna.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2020-04-23 00:26:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > A to takiej akcji to nie widziałem. Tutaj wątkotwórca pisał o osobnej
    > (pustej) skrętce.
    > Pewnie na upartego by to można zrobić, (pamiętając o PoE dla kamery)
    > gdyby do dyspozycji była jedna skrętka, ale zwykle nie ma żadnej, więc
    > co za różnica przeciągnąć jedną czy dwie.

    Wątkotwórca małomówny i mało kontaktowy, można się tylko domyślać.
    Ja sobie założyłem, że to ta skrętka, którą podłączona jest do LAN.
    Jeśli kłaść drugi kabel do audio, to położyć kabel do audio, a nie
    skrętke i nie dziadować.

    > Tu nie ma za dużo możliwości, Najlepiej rozstawić mikrofony i dodatkowo
    > wpiąć się mikserem w nagłośnienie... ale kto to ogarnie i za to zapłaci?
    > Można mikrofonem z kamery albo przy kamerze... ale znowu kto będzie
    > pilnował, żeby nie było słychać tego co nie powinno wtedy co nie
    > powinno? Można wreszcie wpiąć się tylko w nagłośnienie co idealne też
    > nie jest.

    Wszystko to wydaje mi się rozwiązaniami o niebo bardziej rozsądnymi.
    Ale mogę się mylić.

    > Ja zajmuje się kamerami przemysłowymi i pokrewnymi zawodowo i o tą
    > branżę mi chodziło.
    > Mogę pomóc i za Bóg zapłać, ale chyba nie w wyłudzeniu pieniędzy
    > za niezrealizowaną usługę?

    To mi wygląda na totalną amatorkę, nie wierzę, by jakiekolwiek
    pieniądze za tym stały. Z tym że amatorskie wykonanie nie musi
    być fuszerką.

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2020-04-23 00:42:04
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.04.2020 23:05, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Date: Tue, 21 Apr 2020 11:55:43 +0200

    Nie żebym się czepiał i miało to jakieś większe znaczenie, ale:

    On 21.04.2020 10:31, Budyń wrote:
    > to jest taka kamera http://ipox.pl/p-47-355-px-dvi2003e i myślę że
    informacji które chcesz nikt ci nie poda, pewnie jakiś chińczyk je zna.

    On 22.04.2020 12:09, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Nie wiem co ma kamera, bo żadnej wzmianki na ten temat nie było.

    Tak samo jest w źródłach wiadomości, więc nie wiem co tu świruje czy
    czytnik czy może przez rosyjskie serwery i przez cenzurę to idzie ;)

    --
    Mirek.

  • 74. Data: 2020-04-23 00:54:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.04.2020 00:26, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jeśli kłaść drugi kabel do audio, to położyć kabel do audio, a nie
    > skrętke i nie dziadować.
    Wymiana tej skrętki na kabel audio i podłączenie w ten sam sposób nie
    pomoże - daję sobie ogolić głowę.

    > To mi wygląda na totalną amatorkę, nie wierzę, by jakiekolwiek
    > pieniądze za tym stały. Z tym że amatorskie wykonanie nie musi
    > być fuszerką.

    To moje zlecenie było realizowane przez firmę. Wiem wszystko, nawet
    trochę za dużo.
    Wątkotwórca to może i amator, aczkolwiek nie można wykluczyć na 100% że
    nie udaje amatora i nie jest związany z rzeczoną firmą.

    --
    Mirek.

  • 75. Data: 2020-04-23 01:08:35
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22-04-2020 o 19:56, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Z tym bym polemizował,
    > ale cytując Jerzego O.
    > "Rupta co kceta!"

    Ja połączyłem symetryczne wyjście wzmacniacza, poprzez skrętkę, do
    niesymetrycznego wejścia kamery. Poziom może jest niższy, bo sygnał jest
    brany tylko spomiędzy jednej linii i masy, ale dźwięk nie jest gorszy
    niż z głośników. Żadnych przydźwięków, szumów i innych zakłóceń.

    yabba

  • 76. Data: 2020-04-23 01:18:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Nie żebym się czepiał i miało to jakieś większe znaczenie, ale:

    No tak, aż godzinę i 24 minuty przede mną. Musiałem zacząć odpowiadać,
    następnie zająć się czymś pożytecznym, aż wreszcze skończyć przed południem.
    W międzyczasie coś tam w wątku naprodukowano. Zdarza się.

    To w ogóle jest nieistotne.

    > Tak samo jest w źródłach wiadomości, więc nie wiem co tu świruje czy
    > czytnik czy może przez rosyjskie serwery i przez cenzurę to idzie ;)

    Może jedno i drugie?

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2020-04-23 01:19:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Wymiana tej skrętki na kabel audio i podłączenie w ten sam sposób nie
    > pomoże - daję sobie ogolić głowę.

    Tu bym się zgodził, bo właśnie sposób wygląda mi na podejrzany.
    Poza tym teraz przeczytałem, że to faktycznie położono tam
    osobną skrętkę.

> [...]
    > Wątkotwórca to może i amator, aczkolwiek nie można wykluczyć na 100%
    > że nie udaje amatora i nie jest związany z rzeczoną firmą.

    Tego rzecz jasna nigdy nie wiemy, więc nie wykluczamy. Choć moja
    teoria też ma jakieś zalety.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2020-04-23 08:38:29
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 10:38, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Ma symetryczne wyjścia w tym wzmacniaczu!
    > Problem zakończenia tego przed kamera, tak by nie było strat, czyli
    > trafo :-)
    >
    > W.
    czyli jeden di-box sprawę opędzi. Pytanie czy wyjście ze wzmacniacza
    jest w 100% symetryczne. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się że
    flagowy model studyjnego korektora KlarkTeknik (stara wersja analogowa)
    miała oszukane in/out XLR!!!

  • 79. Data: 2020-04-23 09:33:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > To mi wygląda na totalną amatorkę, nie wierzę, by jakiekolwiek
    > pieniądze za tym stały. Z tym że amatorskie wykonanie nie musi

    Wątkotwórca napisał wszystko co trzeba aby zrozumieć o co mu chodzi i
    nie rozumiem po co tu bić pianę.

    Temat jest banalnie prosty. Jest wzmacniacz z którego wyjścia liniowego
    trzeba podać dźwięk do wejścia liniowego kamerki internetowej, aby ta na
    żywo wysyłała obraz i dźwięk w świat. Można by użyć mikrofonu w kamerce,
    ale tam jest mikrofon elektretowy, który działa dookólnie, a w kościele
    jest bardzo duży pogłos i po prostu dźwięk z takiego mikrofonu byłby
    kompletnie niezrozumiały.

    Jest położona skrętka, ale Budyń podłączył ją i dźwięk był cichy i
    słychać było szum. Przy takiej odległości nieekranowanego przewodu
    będzie słychać szum, bo przewód nieekranowany łapie cały otaczający syf
    elektromagnetyczny oraz zakłócenia od transmisji cyfrowej. Poziom tego
    syfu jest tak duży, że w kamerce reaguje ARW (Atomatyczna Regulacja
    Wzmocnienia) i po prostu zmniejsza czułość wejściową, dlatego w kamerce
    poziom dźwięku jest tak niski.

    W tym przypadku trzeba odseparować galwanicznie od siebie wzmacniacz
    oraz kamerkę, bo kamerka oprócz sygnału audio ma podłączoną transmisję
    cyfrową i zdublowanie masy powoduje, że część prądów transmisji cyfrowej
    płynie masą audio, zakłócając sygnał audio.  Do tego skrętką trzeba
    puścić sygnał symetryczny.

    W tym celu trzeba kupić i zamontować konwertery sygnału audio na
    skrętkę. Wewnątrz takich konwerterów znajdują się transformatorki
    symetryzujące, które raz, że odseparowują od siebie urządzenia to
    dodatkowo asymetryczny sygnał audio zamieniają na sygnał symetryczny,
    który jest bardziej odporny na wszelkie tego typu zakłócenia.

    Trzeba zacząć od tych konwerterów. Myślę, że po ich podłączeniu będzie
    po temacie. Jeżeli sygnał będzie za słaby to wtedy można myśleć o
    dodatkowym wzmocnieniu. Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że wzmacnianie
    sygnału nic nie da jeżeli poziom zakłóceń będzie wysoki. Jako
    wzmacniacza można użyć dowolnego, scaloniego wzmacniacza analogowego np.
    TDA2228, LM386 itp., których pełno jest na Allegro jako gotowe moduły.
    Tylko nie wzmacniaczy cyfrowych pracujących w klasie D czy T, bo ciężko
    będzie odfiltrować zakłócenia jakie one generują. Budyń już zamówił
    konwertery i czeka na ich dostawę.

    Nie wiem po co tu dalej filozofować? Wygenerowałeś kilkanaście postów,
    które w ogóle nawet nie zahaczają o temat tego wątku.

  • 80. Data: 2020-04-23 12:24:00
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

> [...]
    południem.
    > W międzyczasie coś tam w wątku naprodukowano. Zdarza się.

    Nie godzinę, lecz 25 godzin.