  • 1. Data: 2014-03-24 15:17:58
    Temat: bramka schmita
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    kiedyś myślałem, że znam się nieco na elektronice, ale już tak nie myślę...
    mam kolejny dziwny problem, kupiłem sobie bramkę NOT schmita 74LS14... na
    wejście daję jej to:
    http://zsyp.eu/smieci/Gen_IN.JPG
    a na wyjściu otrzymuję to:
    http://zsyp.eu/smieci/Gen_OUT.JPG
    co za diabeł? może Ktoś tu się spotkał i może wyjaśnić to zajawisko?

  • 2. Data: 2014-03-24 15:19:16
    Temat: Re: bramka schmita
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    trochę mi jeszcze ręka drżała po weekendzie, nie wnikajmy w jakość tych
    obrazków...

  • 3. Data: 2014-03-24 16:04:04
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.03.2014 15:17, tusk, donald tusk pisze:
    > kiedyś myślałem, że znam się nieco na elektronice, ale już tak nie
    > myślę... [ciach]

    Nareszcie...

  • 4. Data: 2014-03-24 16:08:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Mar 2014 15:17:58 +0100, tusk, donald tusk napisał(a):

    > co za diabeł?

    Może dało by się coś powiedzieć jakbyś opisał osie x i y zamieszczonych
    obrazków :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-03-24 16:17:22
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > Może dało by się coś powiedzieć jakbyś opisał osie x i y zamieszczonych
    > obrazków :)

    amplituda 5V częstotliwość 10MHz... nie wiem co jest grane... może to wina
    oscyloskopu, czy raczej nie?

  • 6. Data: 2014-03-24 16:32:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello donald,

    Monday, March 24, 2014, 3:17:58 PM, you wrote:

> [...]
    > a na wyjściu otrzymuję to:
    > http://zsyp.eu/smieci/Gen_OUT.JPG
    > co za diabeł? może Ktoś tu się spotkał i może wyjaśnić to zajawisko?

    Przełącz sondę oscyloskopu na 10:1 i skompensuj ją używając wejścia
    kalibracji. Nie możesz łączyć do oscyloskopu wprost wyjścia bramki o
    stosunkowo niewielkiej wydajności.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-03-24 16:32:05
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.03.2014 16:17, tusk, donald tusk pisze:

    > amplituda 5V częstotliwość 10MHz... nie wiem co jest grane... może to
    > wina oscyloskopu, czy raczej nie?

    To nie jest wina oscyloskopu.

  • 8. Data: 2014-03-24 16:38:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:53304ff5$0$2242$65785112@news.neostrada.pl...

    > To nie jest wina oscyloskopu.

    Ale może być cecha oscyloskopu :).
    P.G.

  • 9. Data: 2014-03-24 16:42:09
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > Przełącz sondę oscyloskopu na 10:1 i skompensuj ją używając wejścia
    > kalibracji. Nie możesz łączyć do oscyloskopu wprost wyjścia bramki o
    > stosunkowo niewielkiej wydajności.

    już to robiłem, obrazek jest ten sam...
    dziwna sprawa...

  • 10. Data: 2014-03-24 16:44:33
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    oscyloskop ma do 20MHz, chciaż jak testowałem to już 20MHz nie łapie...
    synchronizacja się wykłada, do tego spada amplituda i tak się zastanawiam,
    co tu można by i jak pomierzyć...