  • 31. Data: 2019-11-21 19:15:06
    Temat: Re: celebryci na drodze
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-21 09:59, robot wrote:

    > Owszem. Gdyby każdy wyrok był od razu pewny, sąd nie byłby potrzebny.

    Sąd nie jest potrzebny w tym sensie, że liczy się prawo i dowody.

    > Nieumyślengo spowodowania wypadku drogowego.

    Taki był zarzut od którego został nieuniewinniony.

  • 32. Data: 2019-11-21 19:17:17
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-21 10:21, robot wrote:
> [...]
    a.pl...

    > Tak. I o tym, że sąd utrzymał w mocy pierwszy wyrok, a dziennikarz
    > pisze, że uniewinnił.

    No i właśnie w pierwszym został uniewinniony.

  • 33. Data: 2019-11-21 19:19:09
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-21 09:50, T. wrote:

    > Dla mnie to jest ciąg zdarzeń, którego początkiem i praprzyczyną było
    > "usiąście" Najsztuba bez uprawnień za kierownicą. Za coś mu te
    > uprawnienia w dodatku zabrali - ...

    Mieli zabrać.

  • 34. Data: 2019-11-21 19:20:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-21 14:56, T. wrote:

> [...]
    > uniewinnia kierowcę potrącającego staruszkę na przejściu. Zwykle
    > kierowca dostaje karę za niezachowanie ostrożności. W dodatku potrącona
    > pani miała 77 lat - to mniej więcej tyle, ile ma moja teściowa. Porusza
    > się sprawnie, ale o bieganiu nie ma mowy...
    > T.
    >
    > Ps. Oczywiście - mogła raptownie skręcić z chodnika na przejście, ale to
    > oznacza, że Najsztub nie przewidział. A to że jej nie zauważył, to dla
    > mnie okoliczność obciążająca - może ma zaćmę/jaskrę albo inną chorobę
    > oczu? A oszczędził na światłach/wycieraczkach? Nie znam szczegółów...

    Jak miał chorobę to łagodząca.

  • 35. Data: 2019-11-22 09:45:52
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 19.11.2019 o 19:45, kk pisze:

    > Po prostu wlazła mu pod koła jak jechał 20km/h.

    Art. 26 Prawo o ruchu drogowym:

    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, JEST OBOWIĄZANY
    ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ i ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu."

    Nawet jak by jechał 5km/h.

  • 36. Data: 2019-11-22 15:07:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za moment te 5 na godzine i obowiazkowe zatrzymanie jak obok przejscia bedzie stal
    pieszy i gadal przez telefon bedziesz mogl przećwiczyć na każdym przejsciu.

  • 37. Data: 2019-11-22 15:42:16
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 21.11.2019 o 17:23, T. pisze:

    > Tak, masz rację, a on w ramach samoobrony może twierdzić, że go UFO w
    > tym momencie porwało i za 10 sekund odstawiło. Jest to kwestia oceny
    > prawdopodobieństwa zdarzeń, także wiarygodnosci dowodów.
    > T.

    Nic nie pisałem o prawach oskarżonego, ale zgadza się - może twierdzić
    cokolwiek.
    Natomiast nie wiem, jak możesz oceniać wiarygodność dowodów, skoro ich
    nie znasz...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 38. Data: 2019-11-22 15:44:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Za moment te 5 na godzine i obowiazkowe zatrzymanie jak obok przejscia bedzie stal
    pieszy i gadal przez telefon bedziesz mogl przećwiczyć na każdym przejsciu.

    Ale póki co obowiązuje jeszcze:

    Art.14.Zabrania się:1)wchodzenia na jezdnię:
    a)bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
    b)spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi

    Pozdr,

  • 39. Data: 2019-11-22 17:15:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeszcze obowiązuje ale uznaj ze to czas przeszły. Co za różnica czy za miesiąc czy za
    trzy miesiące wprowadza chujowe nowe. Za PRL był dowcip ze socjalizm to wynalazek
    chłopów i robotników bo naukowcy najpierw by na myszach sprawdzili czy działa. Ale
    jeśli sam premier się angażuje w ważnym przemówieniu twierdząc że żaden celebryta,
    pił do prawomocnie uniewinnionego, nie będzie potracal staruszek na przejsciach to
    mam o nim takie zdanie że go nie napisze.

  • 40. Data: 2019-11-22 19:07:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-22 09:45, Marek wrote:

> [...]
    > OBOWIĄZANY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ  i ustąpić pierwszeństwa
    > pieszemu znajdującemu się na przejściu."

    Nawet jakby jechał 2km/h to by wlazła.