-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: celowe o?lepianie w nocy-co Wy by?cie zrobili?
Date: Thu, 23 Jun 2011 15:24:27 +0200
Organization: -
Lines: 87
Message-ID: <r...@4...com>
References: <4e00aa45$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <itqa5u$t0g$1@news.onet.pl>
<itqahf$k17$1@inews.gazeta.pl> <itt1ss$sud$1@mx1.internetia.pl>
<ittfjl$tn4$1@mx1.internetia.pl> <ittig7$e42$1@mx1.internetia.pl>
<4e028f31$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
<itunqr$fja$1@mx1.internetia.pl> <2...@p...pl>
<itusgb$a48$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...pl>
<7...@4...com>
<6...@p...pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1308835460 20686 82.143.187.50 (23 Jun 2011 13:24:20 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 13:24:20 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378620
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 23 Jun 2011 13:55:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
>Hello J.F.,
>>>Nie mam 240KM wymiatacza, mam 106KM, 13-letniego Lanosa. I jakoś
>>>potrafiłem przejechać trasę Szczecin-Opole (485km) w 4h 47min jadąc
>>>szybko i bez przerwy podczas, gdy poprzedniego dnia, w drugą stronę,
>>>zajęło mi to ponad 8h z godzinną przerwą.
>> Tamta trasa (przez Legnice) jest dosc szybka, wiosek malo, FR nie
>> strasza, "ekspresowke" oddali - ale jak sie bedzie duzy ruch to
>> pojedziesz 70-90 za ciezarowkami i 106 kucykow nie pomoze.
>
>Ale już wtedy było sporo drogi dwujezdniowej i ciężarówki nie
>straszne.
Czekaj czekaj - dwujezdniowa droga to jest glownie A4, ktora z
zestawienia wykreslamy, bo to jest wyjatek w skali kraju :-)
A dalej to tej dwujezdniowki jest niezbyt duzo.
I znow - nie zyskasz duzo na tym ze ta dwujezdniowka pojedziesz
szybko. I poldkiem mozna tam bylo 140 osiagnac.
Stracisz na tym ze jednojezdniowka pojedziesz 70 :-)
>>Nie stalej, tylko mozliwie wysokiej w tych wolnych partiach. W czym
>>240KM pomaga, bo tam gdzie wyprzedzanie lanosem grozi kontaktem z
>>rowem, mocniejszy wozek daje rade.
>E, tam. Bardzo długo trwało zanim Lanosem pokonałem rekord Poloneza w
>przejeździe Opole-Bolesławiec Ślaski. Poldkiem zrobiłem go
>jeszcze na dziurostradzie. Lanosem dłuuugo po skończeniu budowy.
>Poldek miał maksymalną szybkość zdecydowanie niższą od Lanosa.
widac nie umieles FWD i sie bales jakiegos ducha :-)
>To jest naprawdę kwestia stylu jazdy - głupotą jest dojeżdżanie z
>pełną prędkością do wyścigu ślimaków, rozpaczliwe hamowanie do ich 90
>a potem - mając 240KM się biegów nie redukuje - powolne rozpędzanie.
>Ja tam wolę zdjąć nogę z gazu kilometr wcześniej, dojechać do ślimaków
>jak skonczą zabawę i ze sporą różnicą prędkości wyprzedzić tałatajstwo
>bez zbędnego hamowania i przyśpieszania potem.
Ale to juz musisz znac trase na pamiec. I jak sie okaze ze akurat cos
jedzie z przeciwka to trzeba rozpaczliwie hamowac. I co potem -
zwolnic, pojechac 60, dac im 300m forow, depnac po gazie, rozpedzic ..
i rozpaczliwie hamowac jesli znow nie bedzie okazji ?
Poza tym w takim stylu, czy raczej na takiej drodze, to wysokiej
sredniej nie osiagniesz, bo caly ten proces trwa dlugie minuty
przejechane z predkoscia 70-80.
>Postulując gwałtowne przyśpieszanie popełniasz ten sam błąd, który
>potem owocuje "jechał czysta a i tak go dogoniłem we wiosce".
Bo to znow zalezy od warunkow. Moze tankowal po drodze i dlatego
dogoniles, nie zauwazajac wielu innych ktorych nie dogoniles.
Moze ruch byl na tyle gesty ze on po 10 ryzykownych manewrach
przeskoczyl o 15 samochodow do przodu, a moze na koncu drogi jest
korek i tych 15 samochodow oznacza 20 minut szybciej :-)
>> Ale to i tak tylko w srednim ruchu, bo w gesciejszym bedziesz sie
>> przebijal po jednej ciezarowce i po godzinie zyskasz moze z 10 km.
>> No i konsekwetnie trzeba przez wsie 100, lepiej 120.
>80 starcza. Przy 100+ musiałby w wioskach wyprzedzać TIRy a to bardzo
>niemądre.
A jak tira akurat nie ma ?
>>>180 dawało się rozwinąć na krótkich odcinach A4 między Opolem a
>>>Legnicą.
>> Ale nie mieszajmy autostrad do okreslenia "trasa", przynajmniej dopoki
>> ich nie zbudowali :-)
>
>Ale dlaczego? Autostrada to nie trasa?
A podsumuj trasy z Opola do .. no powiedzmy do pozostalych miast
wojewodzkich, i napisz jaki procent autostrad wyszedl :-)
Aha - do Szczecina nie liczymy przez Niemcy.
>> Choc przyjemnie sie jedzie z wrocka na Slask, czy do Drezna, tylko te
>> kapeluszniki przeszkadzaja, co jada 99/110 lewym pasem :-)
>Ostatnio mało ich było.
Ale przyznaj ze jakbys na takiego w osobowce trafil, to bys twierdzil
ze utrudnia :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.11 15:28 Pszemol
- 23.06.11 15:38 to
- 23.06.11 15:46 J.F.
- 23.06.11 15:52 kamil
- 23.06.11 15:55 kamil
- 23.06.11 15:56 kamil
- 23.06.11 16:01 Pszemol
- 23.06.11 18:31 Krzysiek Kielczewski
- 23.06.11 19:21 DoQ
- 23.06.11 19:25 DoQ
- 23.06.11 19:34 DoQ
- 23.06.11 19:41 to
- 23.06.11 20:45 to
- 23.06.11 21:32 DoQ
- 23.06.11 21:47 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=