  • Data: 2015-10-10 20:38:14
    Temat: Re: circle midpoint + windowing, reverse, REAKTYWACJA
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, 10 October 2015 19:07:12 UTC+1, M.M. wrote:

    > Czemu iterujesz po rozmiarze obiektów a nie po pikselach monitora?
    >
    > for( x=0 ; x<width ; x++ ) {
    > for( y=0 ; y<height ; y++ ) {
    > rgb = daj_kolr( zbior_obiektow_graficznych() );
    > set_pixel( x , y , rgb );
    > }}
    >
    > Nigdy nie może być więcej iteracji niż width * height.
    >
    > daj_rgb_kola( x , y , kolo , skala , offset_x, offset_y, etc ) {
    > return ( liczysz_kolor );
    > }
    >
    > Nie rozumiem co to za miliony iteracji dla jednego obiektu.
    >
    > Pozdrawiam

    to jest ciekawe podejscie ale znacznie wolniejsze od mojego ktore obecnie stosuję,

    zastanawialem sie przed chwilą ze mogłbym przeanalizowac takie podejscie

    1. opisac kwadratem okrag wtedy mamy maksymalne zakresy +-dx, +-dy
    2. cześć wspolna kwadrat z oknem - prostakatem.

    uruchomic midpoint tylko w tych przedzialach ale z odbiciami aby nie bylo tych
    niekorzystnych 1 pikselowych przesuniec w ramach jednego okregu

    byc moze bylo by to rozwiazanie,
    poczatek juz mam bo moja procedura sie do tego samego sprowadza,

    innymi słowy trzeba by ustalic wystarczajacy zakres procedury midpoint potrzebny do
    narysowania okregu,
    wystarczacy to nie znaczy minimalny optymalny
    wtedy za pomoca 1 procedury mozna wykorzystac odbicia oraz sprawdzic zakres luku w
    przydpadku wycinka