-
Data: 2012-02-20 22:06:02
Temat: Re: czy warto sie (nie) specjalizowac
Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2/20/2012 10:58 PM, Przemek O wrote:
> W dniu 2012-02-20 21:00, Arkadiusz Dymek pisze:
>> W dniu 2/20/2012 8:55 PM, Przemek O wrote:
>>> W dniu 2012-02-20 20:22, f...@g...pl pisze:
>>>
>>> <CIACH>
>>>
>>> Na zasadzie: jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Stosuje
>>> się ją także do Twojego problemu.
>>> Czasy gdy jedna osoba była w stanie napisać, wydać grę i na niej jeszcze
>>> zarobić, skończyły się w okolicach Atari XL/XE i C64.
>>
>> Znam sporo osób, które by się z Tobą nie zgodziły. I mogłyby to
>> udowodnić pokaźnym stanem konta, vide Minecraft. To akurat wyjątek, ale
>> jest sporo samotnych wilków indie, którzy radzą sobie nieźle, a nawet
>> bardzo dobrze.
>
> OK, zgadzam się. Ale wtedy do była reguła a teraz wyjątki.
> Chodziło mi raczej o grę typowo serwowaną na szerokim rynku, coś typu
> np. NFS. Jedna osoba nie jest w stania, a i często nie będzie na tyle
> utalentowana, żeby zrobić wszystko samemu.
> Zresztą przytoczony tutaj Minecraft też tak na dobrą sprawę potwierdza
> tę regułę. Grafika i muzyką raczej nie grzeszy :P
>
No, ale gość raczej nie pyta, czy warto uczyć się renderingu i gry na
organach. Mikrofiremek z jednym programistą robiących gry na iPhone albo
nawet i na PC jest sporo. I całkiem dobrze sobie radzą. Owszem ich
produkty nie goszczą zbyt często na pierwszych stronach periodyków
branżowych, ale całkiem nieźle z tego żyją, robiąc przy okazji to co
lubią i nie czując na karku oddechu szefa. Polecam lekturę forum
indiegamer.com - ludzi zarabiających tam na swoich grach po kilka K$
miesięcznie nie brakuje. Ba, niektórzy z nich nawet specjalnie
programować nie potrafią i robią gry w różnych RPG-makerach i innych
tego typu rozwiązaniach. Tak więc dla chcącego nic trudnego (albo raczej
niemożliwego, bo trudne to i owszem jest).
Pozdrawiam,
Arkadesh
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.12 06:10
- 21.02.12 09:01 Arkadiusz Dymek
- 21.02.12 09:31
- 21.02.12 17:33 Przemek O
- 21.02.12 19:48
- 21.02.12 20:48 Przemek O
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-10 wyobrazcie sobie ze
- 2024-06-10 malowanie samochodu
- 2024-06-10 News from Poland
- 2024-06-10 Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-06-09 Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
- 2024-06-11 Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-11 Re: Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-09 Miernik szybkości netu
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-11 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=