  • 161. Data: 2022-08-03 16:38:01
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 16:14:52 +0200, Tomasz wrote:
    > J.F w

    > Sam idioto dysfunkcjonalny zostawiłeś podkreślone -- _do wschodniej granicy_

    Lublin tez nie granica.
    A tę gałąż watku zaczął cef od Rzeszowa.

    > No i? Nie wolno mi jechać A4 i S19?

    Wolno, ale dalej i dłuzej.

    > Przecież dyskusja o plaży od Krakowa do Rzeszowa

    A tu sie okazuje ze jedziemy do Lublina i cos chcemy zjesc po drodze.

    > Ale pierdolisz, od tematu elektryków już dawno odeszliśmy, chodzi o "plażę"

    > No właśnie

    > No włąśnie

    > No włąśnie

    No wiec o co chodzi?
    Ze na samej A4 jest chwilowo (juz 6 lat?) pustynia, i nie ma ani
    stacji paliwowej, ani "koryta", ani ładowarki?

    Czy że jeść w drodze do Lublina sie chce, to i czas na ładowanie by
    się znalazl?

    > Dodatkowe aku do kanapki z jajkiem?

    Nie - ładowarka dowolna, nie trzeba narzekac, ze bez "koryta" :-)
    A koryta i tak nie ma, z tego co piszecie, wiec to zadna wada
    elektryka :-)

    > Kurwa, czasy jazdy maluchem z zestawem jedzenia na 3 dni, paliwa na cały
    > wyjazd, i zapasowej wody do chłodzenia silnika dawno minęły..

    Ale znow nie mowimy o zapasie na 3 dni. Raczej na 3-4h, bo potem je
    zjesz.

    Inna sprawa, ze niektorzy np do Grecji jadą, i o kanapkach trzeba
    powazniej myslec :-)

    J.

  • 162. Data: 2022-08-03 17:03:05
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    > Lublin tez nie granica.
    > A tę gałąż watku zaczął cef od Rzeszowa.

    No właśnie, do Lublina plaża, do granicy plaża (jedno miejsce na koryto na
    tankowanie bebecha)

    > Wolno, ale dalej i dłuzej.

    Zabraniasz?

    Do granicy!!!

    > A tu sie okazuje ze jedziemy do Lublina i cos chcemy zjesc po drodze.

    RoMan pisał o kawałku od Krakowa do Tarnowa...

    > No wiec o co chodzi?
    > Ze na samej A4 jest chwilowo (juz 6 lat?) pustynia, i nie ma ani
    > stacji paliwowej, ani "koryta", ani ładowarki?

    Dokładnie!

    > Czy że jeść w drodze do Lublina sie chce, to i czas na ładowanie by
    > się znalazl?

    Do Rzeszowa nie ma nic do ładowania i żarcie, a Lublin to kolejne kilometru,
    czyli teraz około 1:20h

    > Nie - ładowarka dowolna, nie trzeba narzekac, ze bez "koryta" :-)

    Ale nie ma takowych na A4 od Krakowa do Rzeszowa, i nie ma na S19 od
    rzeszowa do Lublina, czego nie potrafisz pojąć?

    > A koryta i tak nie ma, z tego co piszecie, wiec to zadna wada
    > elektryka :-)

    Oczywiście, stoisz i ładujesz elektryka i wpierdalasz kanapki z jajkiem...

    > Ale znow nie mowimy o zapasie na 3 dni. Raczej na 3-4h, bo potem je
    > zjesz.

    Skoro A4 jedziesz, to albo jedziesz, albo wkurwiasz (tak zielone tablice
    potrafią 95km/h wyjechać z prawego pasa zza "tira"

    --
    Tomasz

  • 163. Data: 2022-08-03 17:16:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-03 o 16:38, J.F pisze:

    > A tę gałąż watku zaczął cef od Rzeszowa.

    Jeżdżę tam ostatnio średnio raz na dwa lata - pomijam te lata,
    kiedy A4 kończyła się w Szarowie, bo wtedy jeździłem częściej ale
    żółtymi i czerwonymi drogami i trwało to prawie cały dzień
    i knajpy miałem rozpoznane.
    Jak dla Ciebie zjeżdżanie po kilka km i szukanie koryta to nie jest
    problem, to już dawno powinienieś elektrykiem zacząć te kulinarne
    podróże :-)

    > No wiec o co chodzi?
    > Ze na samej A4 jest chwilowo (juz 6 lat?) pustynia, i nie ma ani
    > stacji paliwowej, ani "koryta", ani ładowarki?

    Ale to nie moje zmartwienie, bo ja startuję w stronę granicy
    i nie potrzebuję koryta 150km od domu - niech gardłują
    Ci co z Rzeszowa jadą na zachód :-)

    > Inna sprawa, ze niektorzy np do Grecji jadą, i o kanapkach trzeba
    > powazniej myslec :-)

    E tam, startuję tam pod koniec września i żadnych kanapek.
    Tylko awaryjne sevendejsy gdyby nic nie wypaliło :-)
    Trzeba rozpoznawać lokalne żarcie - nawet to najgorsze przyautostradowe.

  • 164. Data: 2022-08-03 17:23:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Hello cef,
    >
    > Wednesday, August 3, 2022, 12:06:17 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to on musiał jechać 180, żeby zasięg mu tak spadł. Benzynowym jak
    > pojedzie 180 to też spali 2 razy więcej niż przy 90. To normalne.

    On pewnie przesadzał. Zostawiał jeszcze jakiś zapas na dojazd do prądu
    i zostawało mu więcej - więc tak można liczyć, że nie połowa ale z
    30-40% znika.
    Mnie jak pojadę 140-160km/h nie spala nagle 12 litrów, a średnią
    kilkuletnią
    miałem poniżej 6litrów, więc spaliniak nie zabiera tak dużo zasięgu
    jak się przyciśnie do podłogi no i problem jest jakby inny -
    spaliniaka tankuję jak mi zostaje 300-400km zasięgu a elektryka to
    po ładowaniu tyle jest i tez jak widać na autostradzie, że niekoniecznie.

    > Ale po co zjeżdżać, skoro za chwilę koniec trasy? Tam na A4 jest tak
    > pusto, że przejeżdża się to migiem. I nie przesadzaj, że od Krakowa -
    > co najmniej do Tarnowa jest jeszcze cywilizacja.

    No ale chciałem się posilić przed końcem, bo na miejscu
    nie miałem możliwości zjeść.

  • 165. Data: 2022-08-03 17:43:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, August 3, 2022, 2:24:51 PM, you wrote:

    > Ale Nubira to wyjatek, no i 200.
    > Wczorajszy wynik z autostrady - 6.5/100 w/g komputera i srednia
    > 128km/h.
    > Maksymalna tylko 173, ale to raczej moment - normalnie do ~150
    > rozpedzalem.

    Ale musisz jechać równo, żeby oceniać spalanie. Szarpana jazda zawyża.

    > Myslisz, ze 80-90 bym przejechal spalajac 3.3 l/100km ?

    Dieslem? Kto wie? Tylko nie wytrzymasz jazdy z taką prędkością -
    zaśniesz.

    > Sila oporu powietrza jest kwadratowo zalezna od predkosci,
    > ale widac w zakresie 80-90 dominuja jeszcze inne opory.
    > A kwadratowo zalezna sila generuje szesciennie zależną moc ..

    Niby tak, ale mamy inne straty, które mają większe znaczenie przy
    mniejszej prędkości. W ostatecznym rozrachunku wychodzi jak wychodzi.

    > Ale to zawsze jednak jakas strata.
    > Nie lepiej jechac rowno i nie odzyskiwac częsci?

    Nie bardzo, bo jedziesz szybko. A tu przynajmniej nie tracisz (aż
    tyle) na hamowaniu. Pytałeś o odzysk - nie ma go przy równej jeździe.

    > A pcha sie moje ostatnie samochody naprawde ciezko ... mam wrazenie,
    > ze jak sie rozpedzą, to juz lzej :-)
    > No ale jak 100km wymaga dodatkowo 2h stania na swiatlach ...

    To masz 20 Wh/km.

    W mieście (nie licząc stojących korków) prędkość poruszania się to
    średnio 30 km/h przy maksymalnej 60 km/h. 100 km daje 3 i 1/3 godziny.
    Raczej normalnie 2 godziny jazdy 1 i 1/3 godziny hamowania i stania na
    światłach/w lekkich zatwardzeniach. Średnio 33 Wh/km - zakładając
    ciągłą pracę klimy. A tu aż się prosi o inteligentną klimę - i tak
    jest już falownik. Nowoczesne klimy potrafią pracować i z 1/10 mocy a
    nie zerojedynkowo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 166. Data: 2022-08-03 17:46:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, August 3, 2022, 3:34:04 PM, you wrote:

    [...]

    > Przeca napisał, że pustynia jest... Są MOPy, ale bez "koryta"
    > Trza albo zjechać i to dość daleko, albo kanapki se wcześniej zorganizować

    Są koryta przy lepszych stacjach benzynowych. Czego oczekujesz?
    gwiazdek Michelina?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 167. Data: 2022-08-03 17:55:11
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    > [...]

    cywilizacja.

    > Są koryta przy lepszych stacjach benzynowych. Czego oczekujesz?

    Nie ma od Krakowa do Rzeszowa, na A4, a dalej do Lublina na S19, ani SB, ani
    MOPa z SB.
    Nie jechałeś, ale pierdolić potrafisz -- pokaż te stacje benzynowe od
    Krakowa do Tarnowa na A4, więcej nie oczekuję...

    --
    Tomasz

  • 168. Data: 2022-08-03 17:56:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-03 o 13:57, J.F pisze:

    > To ja widac nigdy glupi nie bylem, albo autostrad bylo za malo,
    > bo nigdy mi nie wpadlo zeby zrobic 2*600km dla jakiejs chwilowej
    > atrakcji.

    No aż tak głupi nie byłem, żeby dla jakiejś atrakcji tak jeździć.
    Słuzbowo jechałem.

    > No to spytaj, w czym problem?

    Te stare nawigacje dość słabo szukają - kiedyś potrzebowałem Kauflandu
    pod Berlinem,
    to mi proponował coś zupełnie nie po trasie. Nie używam tych funkcji i w
    tym problem.

    > Migajaca rezerwa najlepiej przypomina, ze warto zjechac :-)
    > A na znakach - moze jest, moze wystarczy googla/nawigacji spytac.

    > Mlody jestes, nie wiesz co znaczy pustynia :-)

    Nie wiesz co to znaczy młody.

    > Miedzy wroclawiem a Gliwicami, to byla pustynia, bo
    > "MOP wybuduje koncesjonariusz na swoj koszt".
    > Koncesjonariusza nie ma, GD zbudowala na swoj koszt ... albo na swoj
    > zysk.
    > Teraz budują juz MOP.
    >
    > Ale jak patrze w google ... historia przetargow jest dluga ...
    > juz 6 lat nie moga wybrac ?
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/a
    utostrada-a4-ggdkia-przetarg,223,0,2309599.html

    > https://trans.info/pl/brak-chetnych-budowe-mop-ow-pr
    zy-podkarpackim-odcinku-a4-76135
> [...]
    > Wśród zarzutów można wymienić krótki czas realizacji, obowiązek budowy
    > MOP-u od podstaw oraz wysokość opłaty zmiennej od wielkości sprzedaży
    > na stacji benzynowej."
    >
    > Wydzierzwic na 30 lat i lobbowac za szybkim wprowadzeniem elektrykow?
    > :-)
    > Ale zbudowac stacji ładowania obok benzynowej to pewnie nie pozwolą,
    > albo z tą samą prowizją :-)
    >
    > No coz - trzeba zjezdzac i jesc taniej u rolnika obok :-)

    > IMO - jak to wszedzie. Hamburger nie restauracja.
    >
    > Ale ... nie zdziw sie kiedys z drugiej strony - na zachod od wrocka

    Ale tu mnie nie interesują, bo stąd wyjeżdżam,
    to raczej jestem pełny i najedzony.

  • 169. Data: 2022-08-03 21:10:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, August 3, 2022, 5:03:05 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale nie ma takowych na A4 od Krakowa do Rzeszowa, i nie ma na S19 od
    > rzeszowa do Lublina, czego nie potrafisz pojąć?

    Greenway miał budować ładowarki na MOPach w tym na wschód od Krakowa:
    https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/greenway-z
    buduje-stacje-ladowania-na-a4-s7-oraz-s3-76677.html
    Obok S19 są w Nisku i Kraśniku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 170. Data: 2022-08-03 21:13:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Wednesday, August 3, 2022, 5:23:41 PM, you wrote:

    [...]

    > No ale chciałem się posilić przed końcem, bo na miejscu
    > nie miałem możliwości zjeść.

    Jaki problem zjechać z A4 na chwilę? Na A4 w tamtym rejonie jest tak
    słaby ruch, że nie dziwi mnie niechęć sieciówek do otwierania tam
    stacji i koryt. Na d.k. 94 masz co kawałek...

    --
    Best regards,
    RoMan