    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda
    Date: Tue, 21 Sep 2021 03:49:13 +0200

    "ToMasz" sgg4ju$7r5$...@d...me

    > sporadycznie używanego skanera? Kupiłem drukarkę epson L120, za 389zł.

    Czym ten Epson góruje na Canonem?
    Canona G1420 można kupić za 399 pln.
    https://www.mediaexpert.pl/search?query%5Bmenu_item%
    5D=&query%5Bquerystring%5D=g1420

    -=-
    [zaraz się zacznie, że górowanie to wada... toż
    G3460 góruje nad G3420 i wysokością, i ceną...]
    -=-

    Epson ITS L3060 kosztuje tyle, ile Canon G3420 i jest
    (wg opisów) nieco lepszy... Niestety tylko wg opisów,
    bo kupić go chyba nie można w cenie G3420...

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/druka
    rki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne/u
    rzadzenie-epson-ecotank-its-l3060

    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/druka
    rki-i-urzadzenia-biurowe/urzadzenia-wielofunkcyjne/u
    rzadzenie-wielofunkcyjne-atramentowe-canon-g3420

    -=-

    Wg mnie WiFi jest przydatne -- o ile funkcjonuje. Mam dość miedzianych
    przewodów... Nie wiem, jak w praktyce wygląda bezprzewodowa łączność...

    Skaner -- można pstrykać komórką, ale wygodniej położyć kartkę na szkło
    i klepnąć przycisk... Na dodatek skaner rozprostuje pognieciona kartkę.

    -=-
    Epsony chyba mają (czy mogą mieć) trzyletnią gwarancję.
    Canony CHYBA też.
    -=-

    Napełnianie czarnego kartridża strzykawką nie jest: kosztowne,
    uciążliwe, trudne czy czasochłonne... Ale moja MG2550S odmówiła
    posłuchu, powołując się chyba na konstytucyjne prawo do wymiany
    pampersa... Canon-Service-Tool-v5103 okazał się bezradny wobec
    tego urządzenia... Ogólnie MG2550S zachowuje się dziwnie -- nawet
    w tryb serwi_sowy wchodzi tak sobie... ;)

    Został mi niemal nowy kartridż 545 -- można go zapewne jeszcze
    napełnić kilkanaście razy... Na dwa lata by mi starczyło... ;)

    Drukarka MG2550S do samego końca nie smużyła, nie brudziła itd...

    Teraz drukuję drukarką HP, która przez ponad 3 lata nie była używana...
    Druk tłusty, znacznie gorszy niż Canona, ale czytelny... Trochę brudzi
    tu i ówdzie... ;) Brak jej skanera, ale przynajmniej jest maluteńka...

    -=-
    Nadgorliwie kupiłem zapas atramentu w butelkach za 30 pln, dlatego
    nie zdecydowałem się półtora roku temu na G3411 za 500 pln. Wkrótce
    padł kartridż (może go dobiłem kąpielą w zwykłej wodzie -- od tamtej
    pory w razie czego używam tylko destylowanej, czerpanej z klimatyzatora)
    więc kupiłem nieoryginalny 545XL za ~70pln, który szybko (zanim go ponownie
    napełniłem) padł i za free został wymieniony na oryginalny 545, ale mały,
    który napełniłem ze 2 czy 3 razy... (może i cztery?...)
    -=-

    Czy naprawdę pampersy przelewają się? Wg mnie atrament wcieka, barwnik
    zostaje (jak na papierze) ale rozcieńczalnik czy rozpuszczalnik paruje
    (też jak na papierze) i pampers zostaje (jak papier) suchy... Tak czy
    siak -- szkoda mi MG2550S, bo przyzwyczaiłem się do niej.

    - nie drukowałem w niej kolorowo
    - wymiary tego, co rysowałem w SVG tak sobie mogłem uzyskać
    (gdy dodawałem DIV -- OK, ale bez DIV musiałem lekko
    korygować, by mm z rysunku przechodził w mm wydruku)
    z pożądaną dokładnością, czyli z niemierzalnym błędem
    - nie drukowała bez marginesów
    - nie skanowała całej/pełnej A4 (210na297)

    Ale poza tym była całkiem dobra... Teraz kosztuje tyle, że nie warto jej
    kupić... Carrefour sprzedawał ją za niespełna 70pln, ale ja zapłaciłem
    za swoją ~95pln w Auchan.

    ~95 MG2550S
    ~35 atrament i ssący klips
    ~30 kolejny raz atrament
    ~70 kartridż

    Razem 230 pln, kilka ryz (kilka kstron) wydrukowanych w czerni,
    kilka stron wydrukowanych w kolorze, trochę stron zeskanowanych,
    ze 43 miesiące używania...

    -=-
    Ogólnie Epsony są znacznie lżejsze od Canonów. Dla mnie waga jest ważna. ;)

    G3420 jest znacznie większa od MG2550S a (z uwagi na masę) nie będę jej
    mógł przekładać z szafki na biurko, co mnie tak sobie cieszy, gdyż
    drukarki i skanery niezbyt mocno lubią się z wszechobecnym kurzem...
    -=-

    Jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia z G3420 i chce podzielić się
    nimi -- chętnie poczytam... Takoż z pampersami -- resetowaniem licznika,
    wymianą wkładu itd... Inne przemyślenia (cenowe czy techniczne) też mogą
    być mile widziane... Kupno w ceglanym sklepie raczej odpada -- potrzebny
    jest kurier, który przywiezie drukarkę i postawi na stole, bo dla mnie
    6.5 kg to zdecydowanie za dużo...

    --