  • 1. Data: 2021-08-29 16:12:13
    Temat: epson ecotank kupiłem, udostępnianie, marudzenie zgreda
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Stary jestem i już mi się nie chce nabijać tuszy. nawet nie tyle
    nabijać, ile jak potrzeba to akurat im się zaschneło, odmaczanie... czas
    leci...
    Chciałem kupić urządzenie wielofunkcyjne, najlepiej wifi. Nie brother,
    bo takie mi sie zepsuło zaraz po gwarancji. A jak sie nowe zepsuje?
    ech... szkoda kasy. więc może zaoszczędzę rezygnując z wifi i
    sporadycznie używanego skanera? Kupiłem drukarkę epson L120, za 389zł.
    pi razy oko połowa tego co zakładałem. Moim zdaniem jest to rozsądne
    podejście - zrezygnowałem z 10% oczekiwań - cena spadła o połowę.
    pisałem stary zgred jestem.
    W mieszkaniu działają dwa kompy. próbuję ją udostępnić. nie jest to
    trywialne w windowsie 10. udał się, ale trywialne to nie jest, nie wiem
    czy niepotrzebnie nie powłączałem niepotrzebnych usług. ale jednak
    drukarkę będzie udostępniał laptop syna, który często jest zabierany na
    zajęcia. co wtedy? to sporadyczne przypadki, ale jednak raz na 2
    tygodnie się trafia, że potrzebuję coś wydrukować, a bez laptopa syna
    nie bardzo się da. Najwyżej przeniosę drukarkę, ale żona sama tego nie
    zrobi...
    no i dzień później (stary jestem) wymyśliłem. wystarczy przewiercić
    ścianę i przeciągnąć z drugiego komputera osobny kabel do drukarki.
    Jeśli będzie konieczne drukowanie z drugiego komputera, wystarczy
    przejść do pokoju syna, załączyć drukarkę i przepiąć kable w porcie usb.
    po co ta oftopowa opowieść? Bo uważam że tak powinniśmy żyć. Skanery w
    tych urządzeniach się nie psują, sprawne idą na śmietnik. wifi się w
    tych urządzeniach nie psuje - sprawne idzie na śmietnik. Stać mnie żeby
    kupić wersję full wypas, ale jej koszt wyprodukowania, koszt uzyskania
    tych dodatkowych pieniędzy to absolutnie niepotrzebne eksploatowanie
    środowiska. Jaki to dyskomfort dla mnie? a no szacuję że w ciągu życia
    drukarki przejdę się przełączyć kable ze 20 razy i może ze 3 razy będę
    używał prawdziwego (nie w telefonie) skanera
    ToMasz

  • 2. Data: 2021-08-30 08:36:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2021 16:12, ToMasz wrote:
    > Stary jestem i już mi się nie chce nabijać tuszy.

    Więc kup uzywany laser HP z modułem sieciowym.

    Stara drukarka atramentowa używana będzie jako skaner. Drukarka laserowa
    jako sieciowa.

    Wszystkie problemy znikają. Jest bardzo tanio. Ryzykujesz awarie. U mnie
    ta awaria *nie* wystąpiła po ~10 latach eksploatacji HP 2100 i ~8 latach
    eksploatacji HP 3800, obie uzywane, z dużym przebiegiem. Zaryzykuję, że
    ryzyko małe, a nawet jesli, tracisz 100-200zł.

  • 3. Data: 2021-08-30 08:43:03
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.08.2021 heby <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Stara drukarka atramentowa używana będzie jako skaner. Drukarka laserowa
    > jako sieciowa.

    O ile atramentówka nie odmówi kolaboracji jako skaner, bo nie
    ma tuszu (tak, średnio to logiczne ale nauka radziecka zna takie
    przypadki) :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2021-08-30 09:08:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 08:43, Dominik Ałaszewski wrote:
    > O ile atramentówka nie odmówi kolaboracji jako skaner, bo nie
    > ma tuszu (tak, średnio to logiczne ale nauka radziecka zna takie
    > przypadki) :-)

    Mam takie dwie, jedna HP druga Epsona, nie odmawiają. Za mało na
    statystyke, ale tak prawdę mówiąc --- chodzą za darmo na olx.

  • 5. Data: 2021-08-30 09:36:40
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.08.2021 heby <h...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Mam takie dwie, jedna HP druga Epsona, nie odmawiają. Za mało na
    > statystyke, ale tak prawdę mówiąc --- chodzą za darmo na olx.

    Ja miałem styczność tylko z jedną, już dosyć dawno temu.
    Jeszcze mniej na statystykę, tylko info, że się zdarza.

    Ale faktycznie, pomijając już stopień ryzyka, to w razie czego
    faktycznie sprzęt można łatwo i tanio zastąpić niekapryszącym.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 6. Data: 2021-08-30 18:59:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.08.2021 o 08:36, heby pisze:

    > Więc kup uzywany laser HP z modułem sieciowym
    > eksploatacji HP 3800,
    o ile dobrze widzę, najtańsza na allegro 450zł ze startowymi tonerami,
    zestaw tonerów ponad 300zł. A drukowane będzie niewiele. Tanio to nie
    jest, chyba ze jest jakieś ukryte źródło tanich laserów z hp. mnie sie
    już nie przyda, ale innym czytającym - może
    ToMasz

  • 7. Data: 2021-08-31 10:47:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam telefon, który odmawia współpracy jako latarka gdy brak zasięgu macierzystej
    sieci (np. w piwnicy czy garażu).

    -----

  • 8. Data: 2021-08-31 15:50:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 18:59, ToMasz wrote:
    > o ile dobrze widzę, najtańsza na allegro 450zł ze startowymi tonerami,

    https://allegro.pl/oferta/drukarka-laserowa-hp-laser
    jet-p3005n-q7814a-10020213580

    Model HP 1600 (bardzo przyzwoity kolor z tanimi tonerami) wyszarpywałem
    lat temu 2-3 po 30-40zł. Zazwyczaj wymaga wyczyszczenia optyki po
    palaczach i drukuje jak nowy, całośc procesu poniżej godziny. To kwestia
    sprytu w szukaniu po olxie. Po allegro nie szukaj, choć moją HP3800
    kupiłem za grosze w pełni sprawna, wiec kwestia okazji.

    > zestaw tonerów ponad 300zł.

    Szukasz najwyraźniej jakiś wypasów. Im starsza drukarka, tym tańsze
    tonery: wniosek - szukaj starych.

    I zastanów się, czy na pewno chcesz kolor. Uzyteczność, bez dziecka w
    podstawówce, znikoma. Zdjecia na laserze nie wydrukujesz by wygląda
    kiepsko. Nie wystarczy b/w? Niedawno kupiłem taką, sprawna, za 30zł z
    lokalnego olxa. Sprawna, Samsung, malutka ML-ileśtam. Nie pojęte, jak
    tanio można kupić bardzo dobrej jakości drukarkę laserową z drugiej ręki.

  • 9. Data: 2021-08-31 20:47:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Szukasz najwyraźniej jakiś wypasów. Im starsza drukarka, tym tańsze
    > tonery: wniosek - szukaj starych.

    I to wszystkim polecam. od lat. szczególnie tym, którzy powinni
    oszczędzać na tym co użyteczne, a nie oszczędzać na tym co przyjemne i
    sprawia radość.
    Tyle że czasami lub w pewnych przypadkach, zaczyna liczyć się święty
    spokój. I sądzę że dobrze zrobiłem uwalniając się od drogich tuszy,
    kupując nowe urządzenie z gwarancją i stosunkowo niedrogo.
    ToMasz
    Ps
    nie lubie laserów. miałem kiedyś "profeslonalnego" brothera i jak był
    nowy - działał idelanie. no... może wypluwał kartki zrolowane. Ale po
    pierwszej wymianie tonera drukarka plamiła co 8.3cm, a potem już było
    tylko gorzej. Sprzedałem jako uszkodzoną za grosze.

    pps
    do niedawna miałem hp960, z tuszami 15, 45, lub 78. pojemność tuszu
    42+81 mililitrów. bardzo polecam. powód "pozbycia się"? ten co zwykle.
    sporadyczne drukowanie na nieoryginalnych wkładach powoduje ich
    zasychanie. Następne duże wkłady o których warto myśleć przy starych
    drukarkach to 56 i 57. Reszta - nie warta uwagi

  • 10. Data: 2021-08-31 21:30:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-08-31 o 20:47, ToMasz pisze:

> [...]
    > zasychanie. Następne duże wkłady o których warto myśleć przy starych
    > drukarkach to 56 i 57. Reszta - nie warta uwagi

    Miałem tą HP... Oryginalne wsadziłem i mi zaschły po pół roku. Kupiłem
    kolejne 2 komplety za kupa kasy wtedy, wsadziłem jeden komplet,
    wydrukowałem. Kolejne drukowanie znowu po pół roku i te nowe kupione co
    kilka stron wydrukowane w kosz. Ten drugi zestaw oryginalnych co leżały
    dwa lata jak widać było po dacie po dacie też zasechł jeden kolor
    jeszcze w pudełku. Był to grudzień 2009 roku i chciałem wydrukować
    karteczki na prezenty. Poszło bez tego jednego koloru i drukarka w
    śmietnik kontener z 4 piętra bo mnie już poniosło.

    A więc mamy 2009 rok, atramentowa HP zaliczyła lot, i kupiłem za 500zł
    nowego Xeroxa 6125N w Anglii (znaczy za 105 funtów kumpel kupił i
    przywiózł jak wracał na święta do polski) - U nas łupili zdaje się 900zł.

    No więc taka kwestia z powyższego.. co to znaczy sporadyczne drukowanie?
    Tonery startowe w Xeroxie były na 500 stron.
    Aktualnie wydrukowałem jak patrzę na licznik 780 stron, wymieniłem
    czarny i żółty przez ten czas na oryginały z allegro po 50zł kupione,
    czarny na 2000 ztron a żółty na 1000 stron, jakoś tak.

    I teraz bezstresowo włączam ją kiedy chcę i drukuję bezstresowo że
    cokolwiek zaschnie. Stoi sobie w garderobie, gada po WiFi (z TP-Link
    Nano Routerem wpiętym w LAN), dostęp z każdego kompa, szybka 16 stron na
    minutę, kolory fajne, facjatę do dowodu na papierze foto wydrukowałem i
    przyjęli bez problemów, fajnie wyszło.

    12 lat.. 780 stron... bezstresowo że zaschnie nawet po roku nieużywania.

    Czy Epson atramentowy dałby rady? Śmiem wątpić.

    Tak więc... interpretacja tego "sporadyczne drukowanie" :)

    zdrówko

    --
    Irokez