    From: "M.G." <k...@t...zna>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: g.w..ne formularze
    Date: Wed, 28 Mar 2012 13:12:48 +0200

    On Wed, 28 Mar 2012 12:17:54 +0200, gierrro wrote:

    > A niby jaki?
    > Bo dla mnie to taki sam jak podwójne podawania swojego maila.

    Choćby taki, że jak źle wpiszesz hasło to nie bardzo wiesz co źle wpisałeś,
    bo nie widzisz hasła tylko kropki. Więc wpiszesz je od nowa tak czy siak. A
    captcha to captcha, ma zabezpieczać przed botami, więc musi się zmieniać by
    boty nie próbowały sobie pomóc atakiem typu brute force albo się uczyć.
    Gdyby mogły sobie próbować raz za razem ciągle na tym samym obrazku,
    ułatwiałoby np. uczenie ich poprawnego zgadywania technikami rozpoznawania
    obrazu. Inna sprawa, że zapewne można je uczyć ręcznie ale nikt nie
    powiedział, że captcha jest idealna. Ma przeszkadzać. Czasem też
    przeszkadza użytkownikowi. Ja z niektórymi dość często przegrywam.

    [...]

    --
    M.G.