  • 1. Data: 2010-11-29 19:56:10
    Temat: golf IV termostat?
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Witam, znajomy ma golfa 4 1.9 tdi i wydaje mi sie, ze cos z termostatem jest
    nie tak. Po przejechaniu ok 10 km wskazowka powoli zaczyna sie podnosic -
    temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten silnik tak wolno
    sie rozgrzewa?

  • 2. Data: 2010-11-29 20:31:49
    Temat: Re: golf IV termostat?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 19:56:10 +0100, mateusx6 napisał(a):

> [...]
    > temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten silnik tak wolno

    Chyba za wolno. Co prawda benzyna, ale u mnie po 3km temperaturze 0
    stopni wskazówka jest na środku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-11-29 20:56:31
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-11-29 19:56, mateusx6 pisze:
> [...]
    > temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten silnik tak wolno

    Niestety, tak ma byc.

  • 4. Data: 2010-11-30 00:14:56
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Robson* w wiadomości news:id10hi$675$1@news.onet.pl napisał(a):
    > Niestety, tak ma byc.

    No chyba że coś jest popsute, mój przez wiele lat nagrzewał sie 2x
    szybciej...

    Pozdr

  • 5. Data: 2010-11-30 00:15:05
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten silnik tak wolno

    Wyłącz ogrzewanie wnętrza/nawiew. Nagrzeje się szybciej ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 6. Data: 2010-11-30 07:13:42
    Od: Robson <r...@...pl>

    > No chyba że coś jest popsute, mój przez wiele lat nagrzewał sie 2x
    > szybciej...

    chyba ze :). Ale ja jezdzilem z wpietym interfejsem, sprawdzalem co
    kilka km rure do chlodnicy. Nawet jak juz wskazowka temperatury
    zaczynala sie podnosic to rura od termostatu byla zimna. Czyli 'ten typ
    tak ma".

  • 7. Data: 2010-11-30 09:51:58
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "mateusx6" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest nie tak. Po przejechaniu ok 10 km wskazowka powoli zaczyna sie
    > podnosic - temperatura na zewnatrz -5 stopni. Czy to normalne, ze ten
    Jeśli poginał w trasie z ogrzewaniem ustawionym na maxa to normalne. W
    mieście zdecydowanie nie. U mnie przy -20 aż tak długo się nie nagrzewa.
    Silnik 1,9 TDI 100KM pompowtrysk. Nie ma czasem zaślepionego EGR
    (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

  • 8. Data: 2010-11-30 10:18:04
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    Nie ma czasem zaślepionego EGR
    > (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

    Zaslepienie powoduje brak cyrkulacji spalin, a wiec tym samaym wywalenie
    jej na zewnatrz..

  • 9. Data: 2010-11-30 10:22:51
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!

    Nie ma czasem zaślepionego EGR
    > (recyrkulacja spalin), to podobno wydłuża nagrzewanie silnika?

    Zaslepienie powoduje brak cyrkulacji spalin, a wiec tym samym wywalenie
    ich na zewnatrz..
    To powoduje dluzsze nagrzewanie silnika..

  • 10. Data: 2010-11-30 12:54:18
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-11-30 00:14, Przembo pisze:

    > No chyba że coś jest popsute, mój przez wiele lat nagrzewał sie 2x
    > szybciej...
    >
    > Pozdr

    Powinien mieć na kroćcu z boku głowicy wkręcone 3 świece żarowe do
    podgrzewania płynu. Świece te włączają się przy temperaturze poniżej -5
    stopni. Po włączeniu powinien trzymać temperaturę jak się patrzy.
    Chyba że wszystkie już dawno spalone, lub układ sterowania padnięty to
    tak może być.
    Tylko że z tym sterowaniem to jest tak że świece włącza dopiero po
    uruchomieniu silnika - więc trzeba najwpierw sprawdzić na iskrzenie czy
    jeszcze grzeją - jeśli tak to po odpaleniu sprawdzić czy podaje na nie
    zasilanie. (oczywiście wsio na mrozie :)).

    Pozdrawiam !!