-
Data: 2018-12-01 00:56:54
Temat: Re: hybrydy i gps
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2018-11-30, elmer radi radisson
<r...@s...spam.wireland.or
g> wrote:
> On 2018-11-29 13:03, Marcin Debowski wrote:
>> Mam zagwozdkę. Dlaczego przestano wypuszczać modele aparatów typu
>> hybryda/superzoom (HX400, B600, SX530) z gps'ami?
> Widocznie nie jest to key-factor. Moze widoczny jest spadek popularnosci
> tego ficzeru, albo glosy rozczarowanych uzytkownikow? w epoce A-GPS
> dluzsze lapanie fiksa w urzadzeniach pozbawionych takiej mozliwosci moze
> byc dla uzytkownikow przyzwyczajonych do blyskawicznego ustalania
> pozycji na smartfonach irytujace. A pewnie malo kto sobie wgrywa
> aktualne efemerydy gps na karte pamieci czy bawi sie w gimnastyke typu
> sciaganie ich via hotspot wifi na smartfonie.
To jest zwykle w okolicach pół minuty i nic nie stoi na przeszkodzie
aby robić w tym czasie zdjęcia - będa poprostu "nieotagowane".
> Do tego aktywny GPS zauwazalnie podjada baterie. Mozliwe wiec
To jest jedynie prawda jeśli wykorzystujesz funkcję logowania pozycji,
która działa nawet przy wyłączonym aparacie. Większośc hybdryd nie ma
takie funkcji. Mają zwykle aparaty typu "tough"/"adventure" w rodzaju
TG5, a te mają nadal gpsy.
W normalnym użytkowaniu gps obciąża baterie pomijalnie, bo i tak ciągle
głownie żre wyświetlacz.
> ze producenci stwierdzili ze odchudza i uproszcza konstrukcje
> oraz obniza koszt produkcji, rezygnujac z funkcji z ktorej korzysta
> defacto niski odsetek uzytkownikow, a ktora do samego fotografowania
> nie jest potrzebna.
Być może, ale o tyle jest to dziwne, że nico z wyższej półki z wymienną
optyką mają. Dziwne jest dlatego, że gps mocno potaniał dokładnie w tym
samym okresie, jak producenci zaczeli się wycofywać. Trudno uwierzyć,
że jest to kwestia kosztu. Zresztą, te hybrydy czy kompakty z gpsem
parę lat temu nie miały bynajmniej żadnej odczuwalnie wyższej ceny.
Ale może faktycznie nikt, poza paroma amatorami geolokalizacji, tego
nie potrzebuje.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.18 01:13 Marcin Debowski
- 02.12.18 19:39 Krzysztof Halasa
- 02.12.18 19:45 Krzysztof Halasa
- 02.12.18 20:50 J.F.
- 03.12.18 00:00 Marcin Debowski
- 03.12.18 23:08 Krzysztof Halasa
- 04.12.18 10:24 J.F.
- 04.12.18 11:59 elmer radi radisson
- 04.12.18 12:11 elmer radi radisson
- 04.12.18 13:43 Uncle Pete
- 04.12.18 20:10 Marcin Debowski
- 05.12.18 20:05 J.R.
- 05.12.18 21:23 J.F.
- 06.12.18 20:57 Krzysztof Halasa
- 06.12.18 21:03 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
- Sklejanie bracketowanych JPGów
- silentpeakphoto
- Powerbank w ksztalcie raczki monopodu?
- Po jakiemu gada Nikon?
- Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
- Canon i RAW
- fotografie Vivian Maier
- Mocowanie smartfona na duzym gimbalu fotograficznym?
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=