  • 11. Data: 2016-07-11 11:53:03
    Temat: Re: ile prądu bierze komp?
    Od: atm <...@v...pl>

    On 11.07.2016 11:29, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Voltcraft Energy Logger 4000

    Dzieki za namiary Olaf.

  • 12. Data: 2016-07-11 16:25:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-11 o 09:46, PiteR pisze:
    > z nudów sobie zmierzyłem prąd pobierany przez komp :)
    > i5 3570K bez k. graficznej, miernik Metex M4650
    >
    > 15mA - modem kablówki
    > 42mA - modem + router
    > 105mA - modem + router + komp stand by
    > 300mA - modem + router + komp praca
    > 370mA - modem + router + komp + monitor
    > 410mA - modem + router + komp + monitor + głośniki
    > 651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU
    >
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    > 230v x 0.4A = 92W

    a cos fi też zmierzyłeś, czy raczej te 92W to w istocie 92VA?

  • 13. Data: 2016-07-11 16:52:07
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > 651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU
    >
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około

    Dzięki za pomiary. Zapewne też przeliczałeś na złotówki.
    Podzielisz się wynikami? :-)

  • 14. Data: 2016-07-11 17:40:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > 651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU
    >
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około

    Pisze teraz tego posta, miernik pokazuje 112W przy PF=0.92.
    i5-4670 z grafiką GF750Ti, 16GB RAM, dwa dyski (SSD + HDD), monitorem 22
    cali Eizo na świetlówkach, switchem 8-portowym gigabitowym, wpiętym
    zasilaczem dysku przenośnego (wyłączony) i głośników (wyłączone).

    Wyłączyłem monitor na chwilę i mam 58W.

    Uśpiłem na chwilę i mam 7W całość (czyli monitor w standby, ale switch
    dalej pyrka)

    Coś Ci kradnie prąd ;)

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2016-07-11 17:56:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > a cos fi też zmierzyłeś, czy raczej te 92W to w istocie 92VA?

    w istocie, ale właśnie przywiozłem z pracy licznik hyhy :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2016-07-11 17:58:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z pisze tak:

    > Dzięki za pomiary. Zapewne też przeliczałeś na złotówki.
    > Podzielisz się wynikami? :-)

    Wyobraź sobie, że nie przeliczałem :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2016-07-11 18:13:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 17:58, PiteR pisze:
    > Wyobraź sobie, że nie przeliczałem :)

    Szkoda. Może się okazać że dla kilku złotych w miesiącu nie opłaca się
    wyłączać kompa.

    Ktoś wyliczył że ładowarka do telefonu nie wyjmowana z gniazdka przez
    cały rok zużyje prądu na kwotę 34 groszy.
    TAK to taki rząd wielkości. To jest mało popularny fakt w zalewie
    debilne nagonki ekologicznej :-)
    A jak wiadomo urządzenia są najbardziej narażone na awarię podczas
    rozruchu. :-)

  • 18. Data: 2016-07-11 18:33:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-11 o 16:25, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > a cos fi też zmierzyłeś, czy raczej te 92W to w istocie 92VA?

    A energetyka wystawia faktury za kWh czy kVAh? ;)

  • 19. Data: 2016-07-11 21:08:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.07.2016 o 18:13, z pisze:

    > Szkoda. Może się okazać że dla kilku złotych w miesiącu nie opłaca się
    > wyłączać kompa.
    >
    > Ktoś wyliczył że ładowarka do telefonu nie wyjmowana z gniazdka przez
    > cały rok zużyje prądu na kwotę 34 groszy.
    mocno zle policzył, albo ma super hiper ładowarkę.
    ToMasz

  • 20. Data: 2016-07-11 21:54:00
    Od: Aha <a...@p...pl>

    z pisze:

    > Ktoś wyliczył że ładowarka do telefonu nie wyjmowana z gniazdka przez cały rok
    zużyje
    > prądu na kwotę 34 groszy.

    Ludzie! korzystajcie z rozumu na poziomie szkoły podstawowej.
    34gr to ok 0.55 KWh -> 550 Wh. Rok ma 8800 godzin, czyli moc = 550/8800 to 0.06 W
    (taak).
    Dobre Ładowarki pobierają bez obciążenia ok 1W a mocy biernej jeszcze więcej a stare
    potrafiły ciągnąc nawet 10 W.

    > TAK to taki rząd wielkości. To jest mało popularny fakt w zalewie debilne nagonki
    > ekologicznej :-)

    Problem nie polega na tej jednej ładowarce, tylko na tym, że takich pozornie
    niewielkich
    odbiorników obecnie w domu jest kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt.
    Nowy komputer nawet po wyłączeniu wyłącznikiem pobiera 2-4 W, modem z routerem to
    zwykle
    10 W ( a pracuje zwykle 24h), wszelkie neonówki, których jest zatrzęsienie w każdym
    urządzeniu elektronicznym, itd
    Rocznie to zwykle 100 i więcej zł oraz znaczne straty na liniach przesyłowych przy
    pobieraniu dodatkowo mocy biernej.

    --
    aha