  • 21. Data: 2016-07-11 22:20:37
    Temat: Re: ile prądu bierze komp?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 21:54, Aha pisze:

> [...]
    > więcej a stare potrafiły ciągnąc nawet 10 W.

    > Problem nie polega na tej jednej ładowarce, tylko na tym, że takich
    > pozornie niewielkich odbiorników obecnie w domu jest kilkanaście lub
    > nawet kilkadziesiąt.
    > Nowy komputer nawet po wyłączeniu wyłącznikiem pobiera 2-4 W, modem z
    > routerem to zwykle 10 W ( a pracuje zwykle 24h), wszelkie neonówki,
    > których jest zatrzęsienie w każdym urządzeniu elektronicznym, itd
    > Rocznie to zwykle 100 i więcej zł oraz znaczne straty na liniach
    > przesyłowych przy pobieraniu dodatkowo mocy biernej.

    Dzięki za informację o rządzie wielkości. 100 zł rocznie :-)

    To jeszcze jedno.

    Gdyby przy oszczędzaniu prądu zaszaleć i zejść do ZERA :-) to nasz
    rachunek wynosiłby 60% obecnego. (koszty stałe i takie tam...)
    Lodówka pobiera 40-50% prądu przeciętnego gospodarstwa domowego.

    Czyli do zaoszczędzenia mam jakieś 20% z rachunku. Ilu z tych 20%
    jesteście gotowi się wyrzec dla marnych paru złotych? :-)

  • 22. Data: 2016-07-11 22:41:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czyli do zaoszczędzenia mam jakieś 20% z rachunku. Ilu z tych 20%
    > jesteście gotowi się wyrzec dla marnych paru złotych? :-)
    to nie tak. to kwestia mentalna. ja łapię deszczówkę. jestem w stanie
    złapać ok 500 litrów. teroretycznie. bo w praktyce, użytecznie
    wykorzystuję niewielką część tego co niesie deszcz. więc po co to robię?
    Bo uważam że tak trzeba, tak samo jak trzeba zabierać swoje śmieci z
    leśnej wycieczki.
    Dobrze zaprojektowana instalacja elektryczna, mogłaby odcinać (przy
    bezpiecznikach) wszystko poza lodówką - byłby święty spokój. ktokolwiek
    wchodzi do mieszkania - włącza się prąd.
    ktoś wspominał o innych niż ładowarki pasożytach elektrycznych. kuchenka
    gazowa, bez bajerów, tylko z zapalarką zegarem i elektrycznym
    piekarnikiem - 7 wat. NA sam zegarek z pikaczem, i gotową zapalarkę
    elektryczną. MAstercook
    ToMasz

  • 23. Data: 2016-07-11 22:50:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 22:41, ToMasz pisze:
> [...]
    > gazowa, bez bajerów, tylko z zapalarką zegarem i elektrycznym
    > piekarnikiem - 7 wat. NA sam zegarek z pikaczem, i gotową zapalarkę

    W kwestiach mentalnych się właściwie nie powinienem się wypowiadać ale
    można inaczej podejść do tematu.
    Jeśli będziemy mniej zużywać (np. prądu) to dostaniemy w efekcie mniej
    ale za te same pieniądze (takie realia)

    Albo jeszcze inaczej. Jak nie będziemy konsumować to inni nie będą mieć
    pracy...

    Generalnie to nie jest takie proste jak ekologiczność aut hybrydowych ;-)
    Jak na razie liczy się kasa i wygoda :-)

  • 24. Data: 2016-07-13 09:52:52
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    >z nudów sobie zmierzyłem prąd pobierany przez komp :)
    > i5 3570K bez k. graficznej, miernik Metex M4650
    >
    > 15mA - modem kablówki
    > 42mA - modem + router
    > 105mA - modem + router + komp stand by
    > 300mA - modem + router + komp praca
    > 370mA - modem + router + komp + monitor
    > 410mA - modem + router + komp + monitor + głośniki
    > 651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU
    >
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    > 230v x 0.4A = 92W

    Chyba 92VA. czyli pobiera i oddaje, a ile pobiera to zmierzyrz miernikiem
    mocy.
    I jeszcze jedno... tem Metex ma TrueRMS?

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2016-07-13 11:43:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Desoft pisze tak:

    > I jeszcze jedno... tem Metex ma TrueRMS?

    Nie ma. Dlatego pożyczyłem w końcu licznik.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 26. Data: 2016-07-13 13:17:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ździwiłbyś się, jak się grzeje komp, który "nic" nie robi (laptop, win XP, nic poza
    pulpitem, ekran uśpiony, a wentylator procesora potrafi napi..ać jak suszarka do
    włosów).

    -----

  • 27. Data: 2016-07-13 13:20:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nowoczesna ładowarka (u mnie najmniej pobiera ładowarka Samsung, no bo tak).
    Starsze potrafiły żreć.

    -----

  • 28. Data: 2016-07-13 13:25:00
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    U mnie tuner DVB (Ferguson Ariva combo) bierze ponad 30 wat "nic nie robiąc" i nie
    umiem nauczyć rodziny, żeby na noc wyłączali nie tylko telewizor :-(
    Aż spać przez to nie mogę ;-))
    W zimie to się można pocieszyć, że ta te pieniądze dogrzewasz mieszkanie prądem, ale
    w lecie...

    -----

  • 29. Data: 2016-07-13 13:28:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Niedoszacował, to jest znacznie więcej, 100 zł rocznie to jest od jednego mało
    oszczędnego urządzenia (np. od modemu kablówki).
    Dolicz drukarkę, router, NAS, tuner i już masz 500 zł rocznie.

    -----

  • 30. Data: 2016-07-13 15:46:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ąćęłńóśźż pisze tak:

    > Ździwiłbyś się, jak się grzeje komp, który "nic" nie robi (laptop,
    > win XP, nic poza pulpitem, ekran uśpiony, a wentylator procesora
    > potrafi napi..ać jak suszarka do włosów).

    nom, bo nie mam laptopa ale kiedyś sobie kupię ;)

    Chodzi o pobór prądu spoczynek 5W a praca 50W a nie o temperaturę w
    ciasnej obudowie. Temperatura nie mówi o wytracanej mocy bo proc może
    być z małym radiatorem albo przykręcony do sztaby miedzianej. W drugim
    przypadku będzie nawet chłodniejszy.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.