  • 21. Data: 2009-01-03 18:38:59
    Temat: Re: jak najlepiej rozroznic fotografowana klase na studniowce?
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > No ja studniówkę miałem w 84-tym.
    > I fotograf był jeden i klasa jedna, ale nie o tym.

    > No to niech zatrudnią choćby kilku, ale podział fotografów na klasy jest
    > bez sensu.
    >
    > To tak jakbyś poszedł do fryzjera z kilkoma kumplami i kazał mu strzyc
    > tylko siebie i najlepszego Twojego kumpla.
    =========
    Podział nie podział - co za pieprzenie.
    Jest wolny rynek. Jeśli klasa chce miec
    swojego fociarza to go ma. Jesli szkoła zamówi
    wspólnego to go ma.
    Chyba nie chcecie aby ustawę w tej sprawie wydali.
    Inaczej to będą układy i układziki zabraniające innym pracowac.
    Jedni chcą dziadowskie zdjęcia za dziadowskie pieniądze
    (albo za darmo) inni wolą zapłacic i miec coś sensownego.
    AdamCCS

  • 22. Data: 2009-01-03 18:41:06
    Od: gervee <g...@g...com>

    On 3 Sty, 09:57, "jezier" <jezier@@jezier.pl> wrote:
    > przypadlo mi robic zdjecia na studniowce. fotografuje jedna klase, wiec musze ja
    > jakos odroznic.
    > macie jakies pomysly, ktore sie sprawdzaja? przypne wstazeczke do marynarki, ale
    > co jak facet ją zdejmie. mysalem o zakupie silikonowych bransoletek na rece albo
    > czegos w tym stylu. sek w tym ze mam malo czasu, prosze o porady.
    >
    > pozdrawiam,
    > jezier.

    No jak to było na filmie ... "to może go przepasać szarfą?"
    Rafał

  • 23. Data: 2009-01-03 19:01:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 19:38:59 +0100, "AdamCCS" <c...@e...pl> said:

> [...]
    > Jedni chcą dziadowskie zdjęcia za dziadowskie pieniądze
    > (albo za darmo) inni wolą zapłacic i miec coś sensownego.

    Ależ ja nie mam pretensji, że ktoś coś chce. Płaci - chce. To była
    luźna dygresja o idiotyzmie takiego podziału.
    W takim przypadku, jak tu omawiany, klasa _MUSI_ ustalić jakiś
    jednoznaczny sposób identyfikacji. Bez tego fotograf ma problem i to
    spory.
    Jak do tej pory, nikt nie zaproponował nic sensownego, aby taka
    identyfikacja mogła by być możliwa.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-01-03 19:38:07
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Jacek_P wrote:
    > Z Zenita E przeskoczylem na Zenita TTL z ta malutka
    > lampka z Kolobrzegu. Jak jej bylo?... LA-1 czy jakos tak...
    > Takie malenstwo wielkosci paczki papierosow.
    >
    > Miala taka zabawna nalepke: seria prototypowa. No i fakt.
    > Jak to bywalo w PRL-u moj prototyp chodzil 10 lat,
    > a normalno-seryjna kolegi padla po dwoch latach.

    Cześć!
    To była Xela 18LA1 z kołobrzeskiej firmy Elwa - ówczesnego producenta
    kondensatorów elektrolitycznych. Co ciekawe nie wolno jej było
    sprzedawać poza okolicami producenta. No ale że tam sporo się jeździło
    na wakacje, to i była znana w Polsce.
    Miała dwie fatalne wady:
    1) Strasznie długo sie ładowała. W Radioelektroniku był opis przeróbki
    przetwornicy, tak aby miała lepszą sprawność. Wstyd, że tego nie
    potrafił załatwić konstruktor na etapie projektu. Nowe, dobre baterie i
    chyba trwało to 30 sekund.
    2) Pole świecenia było ustawione pionowo, czyli w Zenicie (58mm) miałem
    niedoświetlone boki. Żadnych szerokich kątów.
    Kiedy tylko mogłem, to sie jej pozbyłem. Bieda z nędzą. Później była
    jakaś ulepszona wersja ale juz nie ryzykowałem. Była dobra w czasach,
    gdy jedyną lampą, jaką miałem, była rosyjska sieciowa.
    Maciek

  • 25. Data: 2009-01-03 19:57:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Wystarczy, żeby odpowiedni ludzie z konkretnych klas dokonali selekcji
    > na prevkach. W przypadku bardzo dużej imprezy, której by nie mógł
    > obsłużyć jeden fotograf, prevki należy zebrać od wszystkich fotografów i
    > również, używając klawisza "del" dokonać selekcji. Zajęcie na naście
    > min, dla jednej osoby z klasy i naście min potem dla fotografa/ów.

    A najlepiej to jakby potem jeszcze przeglądnęli nauczyciele, dyrektor,
    przedstawiciel rodziców itd. Potem głosowanie i tak wyłonione zwycięskie
    foty dopiero na płytkę dla plebsu ;)

    Nie uważasz, że można prościej i tak to właśnie jest mniej więcej zrobione?

    > Tylko że cały problem polega na tym, że żaden z szoferów nie wie do
    > końca kogo ma wozić.

    To nie jest problem tylko kwestia organizacji.

    > Czaisz?
    > Od tego zaczął się ten wątek.

    I od tego się zaczęło, że jednak podział jest i wierz że ma to
    uzasadnienia. Bo Ty jak widzę chciałbyś żeby jeden człowiek robił
    zdjęcia wszystkim, bo da radę. Może jeszcze niech filmuje?

    > BTW. Współczuję Ci że chodziłeś do szkoły ze "swołoczą"

    I plebsem ;)
    Ironia w tyłek gryzie.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 26. Data: 2009-01-03 20:07:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Ależ ja nie mam pretensji, że ktoś coś chce. Płaci - chce. To była luźna
    > dygresja o idiotyzmie takiego podziału.

    Podział nie jest idiotyczny. Tylko Ty tak uważasz póki co.

> [...]
    > jednoznaczny sposób identyfikacji. Bez tego fotograf ma problem i to spory.
    > Jak do tej pory, nikt nie zaproponował nic sensownego, aby taka

    Nic nie musi, pomoże to fotografowie i tyle.
    Równie dobrze może obczaić sobie odpowiedni stół na studniówce, wiedzieć
    od której do której pary tańczą w polonezie, potem na parkiecie kojarzyć
    ludzi już na podstawie tego przy którym stole siadają.
    Wszystko się da.
    Ale autor wątku pyta czy jest jakiś drobiazg ułatwiający i ma sporo
    racji. Głupia wstążka na ręce przypomni mu, że to właśnie tych ma
    pstrykać. A potem nie trzeba jakiegokolwiek ustalania kto kogo
    sfotografował. Klasy i tak się potem powymieniają jak będą chciały
    zdjęciami.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 27. Data: 2009-01-03 21:58:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 20:57:07 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > A najlepiej to jakby potem jeszcze przeglądnęli nauczyciele, dyrektor,
    > przedstawiciel rodziców itd. Potem głosowanie i tak wyłonione
    > zwycięskie foty dopiero na płytkę dla plebsu ;)
    Wystarczy "oddelegowany zaufany" kolega.
    :P

    > Nie uważasz, że można prościej i tak to właśnie jest mniej więcej zrobione?
    Jeśli działa, czemu nie? Ale mam spore wątpliwości, czy zadziała.

  • 28. Data: 2009-01-03 22:04:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-03 21:07:55 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Nic nie musi, pomoże to fotografowie i tyle.
    Zleceniodawca _MUSI_ współpracować.
    Jeśli nie współpracuje to dostaje kichę i tyle.

> [...]
    > wiedzieć od której do której pary tańczą w polonezie, potem na
    > parkiecie kojarzyć ludzi już na podstawie tego przy którym stole
    Chyba nie byłeś nigdy zupełnie obcym facetem w gronie kilkuset ludzi
    (bo chyba o takiej ilości rozmawiamy).
    Gwarantuję Ci, że się nie da.
    Poza tym. Dobrze przygotowana impreza gwarantuje sukces. Improwizacja
    najwyżej poprawność.

> [...]
    > racji. Głupia wstążka na ręce przypomni mu, że to właśnie tych ma
    > pstrykać. A potem nie trzeba jakiegokolwiek ustalania kto kogo
    I właśnie o tą głupią wstążkę chodzi.
    Za moich czasów, były znaczki studniówkowe, a było to ćwierć wieku
    temu. Wystarczy, żeby wszystkie klasy miały inne. Jeżeli nadal
    funkcjonują, to byłby to pomysł, ale zapewne po czasie. Bo znaczki już
    są i pewnie wszyscy mają identyczne.

    > się potem powymieniają jak będą chciały zdjęciami.
    To raczej już nie sprawa fotografa.

  • 29. Data: 2009-01-03 22:43:24
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-01-03 10:57, jezier wrote:
> [...]
    > czegos w tym stylu. sek w tym ze mam malo czasu, prosze o porady.

    Cholera jasna... To ja już wiem po co nam były kotyliony na studniówce.
    :) Przypiąłem (był niczego sobie), nie zastanawiając się nad tym. Każda
    klasa brała swojego filmowca/apratnika, a mi nawet do głowy nie przyszło
    że oni mogą mieć problemy z rozróżnieniem nas. Ech, myślenie... :) Żeby
    po latach na to wpaść... :)

    Arczi

  • 30. Data: 2009-01-03 23:17:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA pisze:
    > Wystarczy "oddelegowany zaufany" kolega.
    > :P

    Ech.. to i tak bez sensu.

    > Jeśli działa, czemu nie? Ale mam spore wątpliwości, czy zadziała.

    Działa.
    Zadaj sobie pytanie - kto z punktu widzenia klasy zrobi robotę lepiej?
    Jeden na klasę czy jeden na szkołę? Fotograf da sobie radę.

    BTW: byłem coś na kilku studniówkach, im mniej przypadało ludzi na
    fotografa tym lepsze były efekty i bardziej indywidualne podejście. A
    oni radzą sobie spokojnie nawet bez przepasek i podobnych.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_