    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: jak odczytac pliki z dysku po awarii kompa
    Date: Sun, 12 Dec 2021 19:46:43 +0100

    Dnia Sun, 12 Dec 2021 09:42:42 -0800 (PST), john Stone napisał(a):

    > btw wie ktos moze czy da sie na kompei z windows xp nagrac na 8 GB pendrive
    jakiegos malego linuxa (np ten pup[py costam) tak bym mogl go bootowac z tego usb?

    Zapewne się da. I po pierwsze, dlaczego małego linuksa? Niech będzie
    pełnowymiarowy ponieważ dużo łatwiej znaleźć na niego programy użytkowe
    jakich będziemy potrzebować, jest większy wybór oraz dużo łatwiej je
    zainstalować. Po drugie, zassij sobie jakiś obraz ISO Minta z
    https://www.linuxmint.com/ i niech to będzie wersja 32 bity (bo się
    spodziewam starego procka:) i oczywiście Mate, bo lepsza od Cinnamon. Po
    trzecie, poszukaj czegoś pod XP co potrafi zrobić butowalny pen z tego
    obrazu. Nie pomogę bo XP dawno wyszedł mi z pamięci. Ale jaki problem
    nagrać tego pena pod innym, bardziej współczesnym kompem z w10?
    --
    Jacek
    I hate haters.