  • 1. Data: 2021-12-12 15:15:39
    Temat: jak odczytac pliki z dysku po awarii kompa
    Od: john Stone <p...@g...com>

    moja znajoma ma drogieko kompa za 7tys ktory ostatnio padl (jakies randomowe crashe,
    pozniej sie podobno nie chial wlaczyc..) w serwisie podobno pwiedzili jej ze naprawa
    14 dni a koelzanka potrzebuje plikow z dysku do pracy

    wyjela dysk o ile wiem ale ten dysk jest na jakims noym laczu (podobno) w domu ma
    tylko drugi stary comp core2quad na ktorym zainstalowal jakiegos linuxa puppy linuxc
    czy cos takiego

    mowi ze w tym starym kompie ma tylko jedno lacze tego nowego typou i jak podpina dysk
    ten linux nie widzi na nim plikow (mowila nawet ze chyba proponuej dformatowanie
    dysku)

    da sie cos z tym zrobic? tnx

  • 2. Data: 2021-12-12 15:39:45
    Temat: Re: jak odczytac pliki z dysku po awarii kompa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:809efa16-d720-48ef-8bc5-2658bc4c7e38n@googlegr
    oups.com>
    user john Stone pisze tak:

    > wyjela dysk o ile wiem ale ten dysk jest na jakims noym laczu

    nowe to złącze M.2

> [...]

    > mowi ze w tym starym kompie ma tylko jedno lacze tego nowego typou
    > i jak podpina dysk ten linux nie widzi na nim plikow (mowila nawet

    w core2quad to pewnie złącze SATA

    > da sie cos z tym zrobic? tnx

    być może dysk jest zaszyfrowany i tylko zadziała w tym lapku co się
    zepsuł.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-12-12 15:45:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak: natychmiast zrobić pełną kopię tego dysku metodą "sektor za sektorem".
    I wszelkie próby odzyskania robić na kopii.

    -----

  • 4. Data: 2021-12-12 16:41:42
    Od: john Stone <p...@g...com>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 15:39:40 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    > nowe to złącze M.2
    > w core2quad to pewnie złącze SATA
    > być może dysk jest zaszyfrowany i tylko zadziała w tym lapku co się

    nie ale przypomniala sobei wlasnie ze ma jakis nowy system plikow rel costam...i
    pytanie jak odczytac pliki dysponujec tylko tym starym kompem ?

  • 5. Data: 2021-12-12 17:09:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2021 06:15:39 -0800 (PST), john Stone napisał(a):

> [...]
    czy cos takiego

    > mowi ze w tym starym kompie ma tylko jedno lacze tego nowego typou i jak podpina

    1. Jak nie wiemy na jakim złączu dysk albo jakiego typu dysk, to robimy
    jego zdjęcie. I od razu jest jaśniej.
    2. Jak linuks na drugim kompie nie widzi dysku ale proponuje jego
    formatowanie to znaczy że tablica partycji tego dysku jest skopana i nie
    tyle linuks nie widzi dysku co nie widzi jego zawartości.
    3. W takim przypadku domorośli userzy oddają dysk w ręce fachowca jeśli
    im zależy na odzysku.
    4. Jeśli nie zależy za bardzo, to najpierw zrobić kopię dysku (polecenie
    dd w linuksie) a potem zatrudnić jakiś program do naprawy tablicy
    partycji czy wprost do odszukania plików.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2021-12-12 17:33:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spod Windows może pomoże coś ze stajni R-Studio, lub ze stajni DiskInternals?

    -----

  • 7. Data: 2021-12-12 18:31:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2021 07:41:42 -0800 (PST), john Stone napisał(a):

    > nie ale przypomniala sobei wlasnie ze ma jakis nowy system plikow rel costam...
    Rychło w porę mówisz :)

    >i pytanie jak odczytac pliki dysponujec tylko tym starym kompem ?
    Najpierw niech sobie przypomni dokładnie o jaki system plików chodzi.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2021-12-12 18:42:42
    Od: john Stone <p...@g...com>

    niedziela, 12 grudnia 2021 o 18:31:34 UTC+1 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Rychło w porę mówisz :)
    > Najpierw niech sobie przypomni dokładnie o jaki system plików chodzi.

    bo dopiero sobie przypomniala - pytali ja pomoc jak kupowala kompa jaki system chce i
    ten relcostam mial byc szybszy - teraz problem z przeczytaniem tego ze starego kompa

    btw wie ktos moze czy da sie na kompei z windows xp nagrac na 8 GB pendrive jakiegos
    malego linuxa (np ten pup[py costam) tak bym mogl go bootowac z tego usb?

  • 9. Data: 2021-12-12 19:46:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2021 09:42:42 -0800 (PST), john Stone napisał(a):

    > btw wie ktos moze czy da sie na kompei z windows xp nagrac na 8 GB pendrive
    jakiegos malego linuxa (np ten pup[py costam) tak bym mogl go bootowac z tego usb?

    Zapewne się da. I po pierwsze, dlaczego małego linuksa? Niech będzie
    pełnowymiarowy ponieważ dużo łatwiej znaleźć na niego programy użytkowe
    jakich będziemy potrzebować, jest większy wybór oraz dużo łatwiej je
    zainstalować. Po drugie, zassij sobie jakiś obraz ISO Minta z
    https://www.linuxmint.com/ i niech to będzie wersja 32 bity (bo się
    spodziewam starego procka:) i oczywiście Mate, bo lepsza od Cinnamon. Po
    trzecie, poszukaj czegoś pod XP co potrafi zrobić butowalny pen z tego
    obrazu. Nie pomogę bo XP dawno wyszedł mi z pamięci. Ale jaki problem
    nagrać tego pena pod innym, bardziej współczesnym kompem z w10?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2021-12-12 20:59:19
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 12.12.2021 18:42, john Stone wrote:

> [...]
    jakiegos malego linuxa (np ten pup[py costam) tak bym mogl go bootowac z tego usb?

    da isę cośtam na kadżym kopmie... cośtam

    --
    pzdr
    Roman