eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › jak to jest z dieslami?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 207

  • 91. Data: 2011-04-26 09:29:47
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>


    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ip3ckh$e3v$2@news.net.icm.edu.pl...
    > Także generalnie polecam po podróży odczekać co najmniej kilka minut,
    > chyba że prędkość podróżna jest jak polskie realia 60-70 km/h, to zbytnio
    > silnika nie nagrzejesz :)

    Chyba że jeździsz na jedynce:)


  • 92. Data: 2011-04-26 09:43:38
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:772f.00000058.4db67271@newsgate.onet.pl...
    > Witam serdecznie.
    >
    >> W sumie od dawna wiadomo, że bajkopisarz...
    > Bajkopisarz chyba tak, ale z drugiej strony nikt nie przedstawił żadnych
    > lepszych argumentów ;-)
    > Moje doświadczenie z materiałami uczy, że dwie h. to na pewno nie będą,
    > ale skąd
    > wiadomo, że minuta?

    Uważasz, że producent tak to sobie podał niż z gruchy ni z pietruchy?


  • 93. Data: 2011-04-26 09:51:32
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-04-26 09:21, n...@o...pl pisze:
    > Witam serdecznie.
    >
    >> W sumie od dawna wiadomo, że bajkopisarz...
    > Bajkopisarz chyba tak, ale z drugiej strony nikt nie przedstawił żadnych
    > lepszych argumentów ;-)

    Nie? Ja widziałem - może przeczytaj jeszcze raz wątek?

    > Moje doświadczenie z materiałami uczy, że dwie h. to na pewno nie będą,

    Dobrze, że chociaż potwierdzasz doświadczenie innych.

    > ale skąd wiadomo, że minuta?

    Z doświadczenia i wyliczeń?

    > Ktoś jest w stanie policzyć, że temperatura turbiny jest w
    > stanie spaść w ciągu minuty przez łożyskowanie i otoczenie z tych ponad 700 czy
    > nawet 1000st. C. poniżej 200st. C, aby się nie przypiekło?

    Z całą pewnością policzyli to konstruktorzy silników.




  • 94. Data: 2011-04-26 10:13:41
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: " " <b...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Problem nie tkwi w rodzaju w silnika, tylko w obecności turbosprężarki.
    > To ona musi się ochłodzić gdy silnik pracuje (inaczej olej nie krąży i może
    > się zapiec w turbo, które jest dużo bardziej gorące niż silnik).

    nie ochlodzic tylko wytracic predkosc obrotowa.

    Gdy lopatki sie jeszcze kreca, a ty wylaczysz silnik olej sie koksuje i
    turbina sie kreci "na sucho". Tyle w skrocie.

    Gdybys chcial ostudzic turbine musialbyc czekac dooooooosc dlugo ;), nie raz
    pod maska az sie żarzyło ;) (1.8T)

    A wracajac do tematu obojetnie czy diesel czy benzyna po zapaleniu silnika,
    zapinam pasy ;) wlaczam swiatla i jade, nie paluje przez pierwsze 2 km i tyle,
    ale nie oznacza to ze jade jak ciota.

    Gdy po palowaniu na autostradzie czekam max 2-3 minuty czyli zatrzymuje sie,
    odpinam pasy, gasze swiatla itd... i OFF zadna turbina w moich turbolotach czy
    to dlubanych czy stockowych nigdy nie odmowila wspolpracy.

    Ogolnie czy to D czy Pb czasem zachodzi takie zjawisko jak spietrzenie
    temperatur (kazdemu pewnie znany jest objaw gdy parkujesz, wylaczasz motor, a
    za jakis czas wlacza sie wentrylator) w ten sposob i mozna zalatwic
    najprostrzy benzynowy silniczek po szybkiej autostradowej jezdzie. Obojetnie
    od silnika zawsze nie jest wskazana natychmiastowe wylaczanie go po jedzie pod
    sporym obiaciazeniem.


    Jazda klopoty i higienia jazdy z turbo sa mocno demonizowana przez ludzi
    ktorzy cos tam gdzies uslyszeli i powielaja zaslyszane problemy. W codziennej
    eksploatacji i tak musimy wyjechac z parkinu, dojechac do wjazdu na autostrade
    (my w DC jeszcze nie mamy takowych), podczas konczenia trasy i parkowania,
    dojezdzasz raczej wolno pod blok przepychajac sie zatloczonymi osiedlowymi
    uliczkami, czekasz az sie otworzy brama posesji/garazu itd... itp... etc...

    tyczy sie to tylko palownaia po autobanhie i szybkim wylaczeniu silnika przy
    dystrybutorze tak zalatwisz kazdy motor ;)

    nie ma sie co bac ;)

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 95. Data: 2011-04-26 10:19:56
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2011 08:13:41 +0000 (UTC), " "
    <b...@g...pl> wrote:

    >
    >Gdy lopatki sie jeszcze kreca, a ty wylaczysz silnik olej sie koksuje i
    >turbina sie kreci "na sucho". Tyle w skrocie.

    Łopatki się kręcą nawet na biegu jałowym.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 96. Data: 2011-04-26 10:26:17
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ip5url$pu6$1@inews.gazeta.pl...
    > Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):
    >
    >> Problem nie tkwi w rodzaju w silnika, tylko w obecności turbosprężarki.
    >> To ona musi się ochłodzić gdy silnik pracuje (inaczej olej nie krąży i
    >> może
    >> się zapiec w turbo, które jest dużo bardziej gorące niż silnik).
    >
    > nie ochlodzic tylko wytracic predkosc obrotowa.

    W jakim celu?
    Bo zdecydowanie mylisz środki osiągnięcia celu z samym celem.

    >
    > Gdy lopatki sie jeszcze kreca, a ty wylaczysz silnik olej sie koksuje

    Od faktu kręcenia się, czy jednak od temperatury turbiny?


  • 97. Data: 2011-04-26 10:40:55
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2011 13:32, Filip KK pisze:
    > W dniu 2011-04-25 11:24, Adam Płaszczyca pisze:
    >> Dnia Mon, 25 Apr 2011 10:50:42 +0200, Filip KK napisał(a):
    >>
    >>> Podejrzewam, że nieźle by się narobiło gdybym odczekał tylko minutkę..
    >>
    >> Noo... Twoje przekonania by legły w gruzach....
    >>
    >>
    > Tak jak Twoja granada?

    Co ty, płaszczycogranady są wieczne i niezniszczalne - żadnych pasków
    nigdy nie trzeba wymieniać, nawet po milionie kilometrów alternator nie
    będzie wymagał wymiany/regeneracji i nigdy w życiu żaden przewód nie
    będzie wymagał wymiany, nawet po 15 latach użytkowania - aż dziw, że w
    ogóle paliwo trzeba dolewać!


  • 98. Data: 2011-04-26 11:23:26
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...przejechałem trasę 1700 km jednym ciągiem ... Prędkość
    > podróżna dość wysoka, bo autobahn i inne między-krajówki.
    > Do 180km/h zwalniałem jak jadłem kanapki i piłem herbatkę,
    > a 220-240 leciałem cały czas.

    Jechałeś 200 km/h przez 1700 km bez wyłączania silnika? I
    potem jeszcze dwie godziny po zatrzymaniu go nie wyłączałeś?
    Sorry, ale nie wierzę żebyś miał w osobówce zbiornik 200
    litrów ;-)))


  • 99. Data: 2011-04-26 11:31:55
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Po 20 godzinnym pałowaniu auta za maksymalnymi
    > prędkościami? Wiesz do jakiej temp dochodzi olej? Cały
    > silnik?

    Dam sobie prawą rękę uciąć że do podobnej, jak po godzinnym
    pałowaniu :-)). Z temperaturą nie jest jak z dystansem, nie
    rośnie w miarę jazdy ;-))). Osiąga jakiś stan ustalony i
    taka się utrzymuje.
    Ja gotujesz wodę przez 5 godzin to dojdzie do 200 stopni?
    ;-)


  • 100. Data: 2011-04-26 11:36:08
    Temat: Re: jak to jest z dieslami?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Idiotą jesteś do potęgi n-tej.

    :-))



    > Jedź do Londynu w 8 godzin, życzę Ci powodzenia. Możesz
    > zostać kierowcą spedycyjnym i będą Ci płacić miliony
    > złotych.

    "Do 180km/h zwalniałem jak jadłem kanapki i piłem
    herbatkę, a 220-240 leciałem cały czas"
    Zdecyduj się końcu ile i jak szybko jechałeś, bo póki co
    pieprzysz głupoty i obrażasz każdego, kto zwróci Ci na to
    uwagę ;-)))

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: