  • 21. Data: 2020-04-19 23:29:24
    Temat: Re: jak zadzwonić z peceta na telefon?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 23:02 Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

    > Musi wiedzieć, gdzie się znajdujesz.

    Musi, ale może dopytać dla numerów alarmowych.

    --
    Trefniś

  • 22. Data: 2020-04-20 01:46:02
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 19/04/2020 21:54, Trefniś wrote:
    > Problemy techniczne na pewno nie istnieją, bez żartów!

    Jesteś pewien, że wiesz, o czym piszesz?

    Gdy dzwonisz na nr alarmowy z telefonu stacjonarnego lub z komórki,
    system łączy Cię z właściwym (zwykle najbliższym) centrum powiadamiania
    na podstawie tego, do jakiej centrali jesteś podłączony względnie do
    której stacji bazowej zalogowała Ci się komórka. W przypadku Skype'a (i
    w ogóle wszystkich systemów telefonii internetowej) nie ma technicznej
    możliwości wykrycia Twojej lokalizacji. Standardowy telefoniczny system
    przekierowywania na właściwe centrum powiadamiania zobaczy miejsce,
    gdzie jest bramka Skype <-> publiczna sieć telefoniczna, a MS może
    wiedzieć jeszcze z jakiego nr. IP się łączysz, co samo z siebie nie jest
    pomocne, poza tym nikt nie zabroni Ci się łączyć przez jakieś proxy czy
    VPN, w którym to przypadku nie ma właściwie możliwości zlokalizowania
    Ciebie po normalnie dostępnych danych. Przykładowo łączysz się z
    internetem przez VPN, punkt wyjścia jest w Amsterdamie i to jest jedyna
    informacja dostępna dla służb, podczas gdy Ty możesz być w Polsce albo w
    Botswanie. No nijak to nie zadziała.

    --
    MF

  • 23. Data: 2020-04-20 03:12:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-18 o 23:53, a...@i...pl pisze:
    > Mam na myśli: jak zadzwonić z komputera z sys. np. Windows 7, na dowolny telefon?
    >
    > Próbowałem dzwonić za pomocą emulatora Androida BlueStacks,
    > ale tam nie widzę takiej możliwości;
    > może trzeba coś tam doinstalować, np. WhatsApp, czy coś tam...
    >
    > tylko: co to w ogóle jest?

    Jeżeli komputer to Mac, a do tego masz także iPhone, to można dzwonić z
    Maca przy pomocy Facetime na zwykłe numery telefoniczne. Mac i iPhone
    muszą być w tym samym LANie i zalogowane do tego samego konta iCloud.

  • 24. Data: 2020-04-20 10:06:54
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 01:46 MF <n...@n...noproblem.invalid> pisze:

    > Jesteś pewien, że wiesz, o czym piszesz?

    Oczywiście!

    > Gdy dzwonisz na nr alarmowy z telefonu stacjonarnego lub z komórki,
    (...)
    > informacja dostępna dla służb, podczas gdy Ty możesz być w Polsce albo w
    > Botswanie. No nijak to nie zadziała.

    Powtarzam - nie stoi NIC na przeszkodzie, żeby dopytać o _wszelkie_
    szczegóły abonenta na etapie nawiązywania połączenia (czyli przez Skype)!
    Wszelkie wątpliwości dot. możliwych błędów/oszustw i tak za każdym razem
    rozwiewa żywy operator numeru alarmowego - bo do tego sprowadzają się
    wasze "problemy techniczne"!

    BTW "nadmiar" wiedzy i brak wyobraźni utrudnia niekiedy znalezienie
    rozwiązania najprostszego i skutecznego jako jedyne, bo stosowanego zawsze
    i dla każdego połączenia.

    --
    Trefniś

  • 25. Data: 2020-04-20 10:58:45
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 10:06, Trefniś pisze:

> [...]
    >
    > BTW "nadmiar" wiedzy i brak wyobraźni utrudnia niekiedy znalezienie
    > rozwiązania najprostszego i skutecznego jako jedyne, bo stosowanego

    Chodzi ci o to żeby M$-a zobowiązać a nawet zmusić do totalnej
    inwigilacji abonentów i precyzyjnego namierzania ich personaliów i
    lokalizacji?

    miab

  • 26. Data: 2020-04-20 12:51:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 19.04.2020 o 21:27, a...@i...pl pisze:
    > Zatem do roboty - rozwiążcie ten problem,
    > zróbcie to, użyjcie, wymyślcie!, zamiast pitolić po próżnicy!

    ' . /|\ .'
    ' / \ ' .
    ' ' / | \ ' '
    ' ' ' / \ '
    . . / | \ ' ' ______________________
    . ' ' / \ . | You are now entering |
    ' / | \ ' . | a No-Trolling zone |
    ' ' . / \ . ' | Feeding of trolls is |
    . ' / | \ | strictly prohibited. |
    ' ' / \ ' '|______________________|
    '/ | \ ' || ||
    ' / \ || ' ||
    . / | \ .|| ||
    . / \ .
    / | \ '

    :)

    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 27. Data: 2020-04-20 12:53:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 5e9c98dc$0$17352$6...@n...neostrada.pl

    > i... ?
    > alsor pyta jak zadzwonić z PC'ta a nie co wygodniejsze.

    I otrzymał wyczerpującą odpowiedź wcześniej.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2020-04-20 12:56:02
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 10:58 miab <m...@w...pl> pisze:

    > Chodzi ci o to żeby M$-a zobowiązać a nawet zmusić do totalnej
    > inwigilacji abonentów i precyzyjnego namierzania ich personaliów i
    > lokalizacji?

    Piszesz o inwigilacji?
    To przecież, z definicji, "dyskretna obserwacja osoby lub grupy osób przez
    np.: policję; tajny nadzór".
    Tu nic nie odbywałoby się dyskretnie, lecz całkowicie jawnie i za
    pozwoleniem!

    MS i tak inwigiluje z sukcesami (choć niektórym udaje się ukrywać, fakt) i
    robi to bez twojej wiedzy!

    Ad meritum:
    Mylnie zakładasz, że zdradziłbyś swoją lokalizację!
    Istotne jest, gdzie wymagana jest interwencja (np. pogotowia), a nie twoja
    lokalizacja.
    MS do połączenia nie byłyby potrzebne personalia - niby po co miałby o to
    pytać???

    Zauważ, że dzwoniący na numer alarmowy podejmowałby DECYZJĘ o skorzystaniu
    ze Skype w połączeniu alarmowym, odpowiadałby JAWNIE na wszelkie pytania,
    znałby ich zakres itd. itp.

    Zresztą później na szerszy zakres pytań i tak odpowiada operatorowi numeru
    alarmowego - to ten spyta o personalia, lokalizację dzwoniącego itp.
    Według ciebie to przecież też inwigilacja (błędnie).

    --
    Trefniś

  • 29. Data: 2020-04-20 13:27:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <a...@i...pl> d...@g...co

    : do gadania przez telefon wystarczy zapewne 0.1 Mbit/s...

    Znacznie miej.
    https://www.3cx.pl/voip-sip/codecs/
    a. GSM - 13 Kbps (osiągana prędkość transmisji), ramka o długości 20ms
    b. iLBC - 15Kbps dla ramki o długości 20ms, 13.3 Kbps dla ramki o długości 30ms
    c. ITU G.711 - 64 Kbps, oparty na próbce. Także znany jako alaw/ulaw
    d. ITU G.722 - 48/56/64 Kbps
    e. ITU G.723.1 - 5.3/6.3 Kbps, dla ramki o długości 30ms
    f. ITU G.726 - 16/24/32/40 Kbps
    g. ITU G.728 - 16 Kbps
    h. ITU G.729 - 8 Kbps, dla ramki o długości 10ms
    i. Speex - 2.15 do 44.2 Kbps
    j. LPC10 - 2.5 Kbps
    k. DoD CELP - 4.8 Kbps

    -=-

    Inni wiele Ci napisali, ale **chyba** nie napisali, że komórka
    może być sterowana z PeCeta -- klikasz w PeCetową klawiaturę,
    ale dzwoni (nawiązuje łączność) leżąca obok komórka połączona
    do PoCeta za pomocą BT lub czegoś innego. BT próbowałem
    z powodzeniem; efektów łączenia innymi mediami (podczerwienią
    i przewodem miedzianym) nie pamiętam...

    Można też tak łączyć PeCeta z netem -- to uskuteczniałem
    (chyba z powodzeniem) i via BT, i via IRAD, i miedź...

    Me doświadczenia prowadziłem dawno -- net ~15 lat temu
    a ogólne sterowanie komórką -- wiosną 2012 r.

    -=-

    Gdybyś nie zrozumiał mej wcześniejszej wypowiedzi -- modemy
    możesz chyba mieć za darmo lub prawie za darmo. Komórkowe
    modemy 3G na mSATA ~8 lat temu można było kupić po 5 pln.
    (niekoniecznie są zdolne do łączności głosowej) Być może
    warto zaczekać -- za rok czy dwa będą w tej cenie modemy
    LTE. ;) (też niekoniecznie zdolne do łączności głosowej)

    Modemy niekomórkowe były stosowane masowo na przełomie
    wieków i kosztowały nierzadko bardzo dużo. Dziś mają
    IMO wartość muzealną, więc być może ;) nie znajdziesz
    chętnych na sprzedaż. ;)

    Mój zewnętrzny (łączący się z PeCetem via RS232) PeCetowy
    (z automatyczną sekretarką i faxem, funkcjonujący także
    bez komputera) został wyrzucony do śmietnika... Znaczy...
    Został poddany profesjonalnej utylizacji przez odpowiedzialne
    jednostki posiadające stosowne certyfikaty i uprawnienia kilka
    lat temu... Ja oddałem ten modem na początku stulecia...

    Archaiczne modemy PeCetowe zwykle łaczyły się via: stosowny slot
    AMR, uniwersalny slot ISA lub uniwersalny port szeregowy RS232...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Audio/modem_riser
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Industry_Standard_Arch
    itecture
    https://pl.wikipedia.org/wiki/RS-232
    Takie cosie niekoniecznie zdołasz podczepić do dzisiejszego PeCeta.

    --

  • 30. Data: 2020-04-20 13:40:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wysłać z peceta faks, dzwonek w telefonie powinien zadzwonić.
    Wygrałem piwo?

    -----