  • Data: 2009-01-06 10:12:12
    Temat: Re: jaki algorytm?
    Od: Jakub Debski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Ludwin submitted this idea :

    > Ale to bez sensu...
    >
    > Jakby użytkownika interesował tak naprawdę jeden zestaw preferencji, to by
    > sobie pooznaczał jakieś checkboksy z warunkami, a tu wyraźnie chodzi o coś
    > innego - chce miec na przykład obrazki z czarnymi samochodami i białymi
    > kobietami - ty mu pokażesz obrazki z białymi lub czarnymi samochodami lub
    > kobietami.

    Według mnie cechą nie będzie kolor, ale tagi przypisywane przez autora
    zdjęć lub moderatora, czyli głównie rzeczowniki, a nie przymiotniki.
    Odpowiada to przykładowi OP (drzewa, zwięrzęta, morze, statek), czyli
    problem jest z tych prostych.

    Oczywiście jeżeli OP chce mieć pełne "market basket analysis", to
    problem się komplikuje...

    Checkboxy z warunkami to odpowiednik automatycznie wybranego wektora
    preferencji użytkownika. Automatycznie wybrany wektor ma tę zaletę, że
    nie angażuje w proces użytkownika :)

    pozdrawiam,
    Jakub