  • 1. Data: 2020-06-05 11:29:07
    Temat: jaki van dla rodziny (7os)
    Od: s...@g...com

    Cześć,
    rozglądam się powoli za większym autem, na 7 osób. Teraz jeżdżę Peugeotem 807, ale
    przy 7 osobach już trudno będzie przewozić bagaże bo dołożę środkowy fotel i
    przestrzeń którą mam teraz zniknie. Box na dachu też odpada bo brama garażowa jest
    2m.
    Wpadła mi w oko Toyota Proace, są wersje 8 osobowe (fakt, że w cenie). To chyba jest
    koprodukcja z PSA bo widzę że buda ta sama a marki różne. Ktoś z Was użytkuje tego
    rozmiaru pojazd i mógłby się podzielić wrażeniami lub podpowiedzieć czego szukać? Bo
    chyba jest ta Toyota/PSA i podobnie Opel/Ford? Nissan ma jeszcze Evalię, która wydaje
    sie i kompaktowa i maława jednocześnie.
    Szukam też możliwości porównania wielkości nadwozia z P807, drukować rozmiary wnętrza
    i porównywać? Nie znalazłem sensownego narzędzia w goglach.
    --
    jureko

  • 2. Data: 2020-06-05 11:51:42
    Temat: Re: jaki van dla rodziny (7os)
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Scudo? ale nie wiem czy na wysokość wejdzie
    https://allegro.pl/ogloszenie/fiat-scudo-9-osobowy-1
    -wszy-wlasciciel-salon-pl-8951157621
    https://allegro.pl/kategoria/samochody-149?string=sc
    udo&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-a
    ut-1-5-0605

  • 3. Data: 2020-06-05 12:07:13
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 11:56:05 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > Scudo? ale nie wiem czy na wysokość wejdzie
    To w sumie chyba podchodzi pod tę toyotę/psa, bo to chyba pierwsza generacja jest tej
    ich produkcji.
    Ogólnie to dobra opcja do rozważenia, musze się do niego przymierzyć, wsiąść bo
    wydaje mi się ze ten przód ma mocno wyciągnięty i marnuje się długość przez to.
    --
    jureko

  • 4. Data: 2020-06-05 12:18:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-06-05 o 12:07, s...@g...com pisze:
> [...]
    wydaje mi się ze ten przód ma mocno wyciągnięty i marnuje się długość przez to.

    proace też ma długi pyszczek ale docenisz jak będziesz musiał coś zrobić
    pod maską a także na ekspresówce:)
    Doblo ma aerodynamikę sześcianu więc powyżej pewnej prędkości spalanie
    wzrasta lawinowo:))

    Scudo nie są już chyba produkowane, ale sam rozważałem jako alternatywę
    dla doblo

  • 5. Data: 2020-06-05 12:33:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 12:23:11 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    wydaje mi się ze ten przód ma mocno wyciągnięty i marnuje się długość przez to.

    > proace też ma długi pyszczek ale docenisz jak będziesz musiał coś zrobić
    > pod maską a także na ekspresówce:)

    Tak, z tej wersji co scudo to wygląda tak samo. Chodziło mi nowsza ale droższą
    wersję:
    https://www.motofakty.pl/artykul/citroen-spacetourer
    -peugeot-traveller-i-toyota-proace-nowe-trio-2.html

    > Doblo ma aerodynamikę sześcianu więc powyżej pewnej prędkości spalanie
    > wzrasta lawinowo:))
    Doblo nadałby się na 7 osób? wydawał mi sie < P807.
    Ten scudo coraz bardziej mi sie podoba, zwłaszcza cenowo, widzę że jest wersja na
    8os. z 2 fotelami z przodu, to lepsze rozwiązanie. Masz jakieś doświadczenie z
    silnikami jakie tam sa? Wydają mi się trwałymi rozwiązaniami, przynajmniej takie mam
    wrażenie jeżeli to fiatowskie diesle.
    --
    jureko

  • 6. Data: 2020-06-05 12:49:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Doblo nadałby się na 7 osób? wydawał mi sie < P807.

    tak, ale przestrzeń bagażowa jest taka sobie wtedy. W zasadzie jej nie ma.
    Ale jak weźmiesz 7os w wersji maxi...no to już inaczej może wygkądać.
    Maxi to +0,5m długości więc na wakacje mało ale na codzień wystarczy

> [...]
    silnikami jakie tam sa? Wydają mi się trwałymi rozwiązaniami, przynajmniej takie mam

    Generalnie fiatowskie silniki są zajebiste. Jestem fiaciarzem - miałem 3
    benzynowe na bloku 1.2l fire, i dwa diesle 1.3jtd i 1.9jtd.

    Zadowolony jestem ze wszystkich diesli - benzyna w swoich czasach byla
    swietna, ale obecnie są lepsze jednostki (chodzi o sterowanie silnika,
    bo wytrzymałość fajna).

    W scudo są silniki 2.0 i 2.4 montowane i tu niestety mam brak
    doświadczeń. O ILE WIEM to silniki PSA.
    ALE mam artykuł, że nie wszystkie:
    https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/
    wszystko-o-silniku-20-multijet-awarie-usterki-ceny-c
    zesci-serwis/fvxzhld
    tu masz o 2.4
    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/silnik
    -24-jtd-mocny-i-trwaly-ale-czasem-tez-kaprysny/t85h5
    yp#slajd-4

    z mojego doświadczenia pokrywa się tylko czujka położenia wału
    zdechnięta raz od 2007 roku. Poza tym w 1.9jtd wymieniłem....olej, filtr
    oleju....powietrze może mieć oryginalne jeszcze:P...a i na pewno
    rozrusznik:P
    A i raz przetarł się przewód chłodnicy ale chyba był źle założony po
    dzwonie i naprawie w warsztacie....

    Nagminnie leci natomiast mechanizm wycieraczek:P raz na 2 lata wymieniam:P

  • 7. Data: 2020-06-05 13:13:53
    Od: laisar <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 12:54:02 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

    > Ale jak weźmiesz 7os w wersji maxi...no to już inaczej może wygkądać.

    Nie może, bo doblo 7-osobowe jest tylko zwykłe, nie ma maxi.

  • 8. Data: 2020-06-05 14:24:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-06-05 o 13:13, laisar pisze:

    > Nie może, bo doblo 7-osobowe jest tylko zwykłe, nie ma maxi.

    no to klops - z trzecim rzędem siedzeń bagażnik będzie musiał mieć na
    haku :)

  • 9. Data: 2020-06-05 17:28:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-06-05 o 11:29, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Szukam też możliwości porównania wielkości nadwozia z P807, drukować rozmiary
    wnętrza i porównywać? Nie znalazłem sensownego narzędzia w goglach.

    VW Caddy w wersji długiej. Ma wszystkie bajery współczesnego auta, może
    mieć zdaje się nawet webasto fabryczne.
    T.

  • 10. Data: 2020-06-05 22:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > spalanie wzrasta lawinowo:))
    >
    > Scudo nie są już chyba produkowane, ale sam rozważałem jako

    Aktualne scudo to sie teraz talento nazywa ZTCP
    W stosunku do doblo to jest rozmiar wieksze auto.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.