-
Data: 2010-05-03 19:57:39
Temat: Re: jakie auto: radosc z jazdy priorytetem
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
news:hrmi0r$srm$1@node2.news.atman.pl...
> Przemek, czy możesz napisac w paru punktach jakiego MX'a szukac? jakies
> zmiany w poszczegolnych latach, jaki silnik, itp? takie podstawy, by
> wogole wiedziec co istotne.
Niech kolega wejdzie na form www.mx-5.pl i poczyta. W dużym skrócie za tą
kasę - najlepszy jaki się da znaleźć model NA - czyli jeszcze z podnoszonymi
lampami i 1.6 115KM - do bodajże 1994r. Po tym roku 1.6 miało 90 KM a 1.8
jakieś ok. 130 KM. W praktyce testowaliśmy organoleptycznie i stare 1.6
jeździ tak jak nowe 1.8. 1.6 trochę bardziej trzeba kręcić a 1.8 ma trochę
lepszy dół. W praktyce nigdy nie będą to rakiety i przyjemność jest z
idealnego wyczucia zakrętów, równowagi dzięki rozkładowi mas 50/50,
zwinności i poręczności. Jak kolega lubi dłubać to może założyć kit z
doładowaniem mechanicznym lub turbo ewentualnie bawić się w poprawianie
hamulców, zakładanie szpery (plug and play ze szrotu) lub torsena (z 1.8 NB
ale półośki dodatkowo do wymiany), wymiana silentblocków na poliuretanowe,
jakieś upiększanie itp itd. Prosty tuning to przyspieszenie kąta
wyprzedzenia zapłonu i tankowanie 98 - dochodzi nawet do kilkunastu kuców.
Wersje amerykańskie poza wyposażeniem w airbag i wzmocnieniami w drzwiach
praktycznie nie różnią się od europejskiego.
Po kupnie od razu zrobić pełną geometrię zawieszenia z kątami pochyleń,
kątami wyprzedzenia sworzni i zbieżnością. Większość użytkowników to olewa a
transformacja w prowadzeniu jest niesamowita. Silnik jest bezkolizyjny więc
nie ma strachu gdyby się pasek rozrządu urwał.
Tak jak pisałem- jeśli jesteście z okolic W-wy podjedźcie i pogadajcie z
Marcinem z roadstery.pl Nie musicie kupować a zobaczycie parę egzemplarzy i
zrozumiecie czym auto za 11 tys różni się od takiego za 20 tys. Nie jest
typowym handlarzem a raczej też pasjonatem MX-5.
Jak byście mieli konkretne pytania - piszcie.
Najnowsze wątki z tej grupy
- jaki kretyn boziu uśpić :)
- nie ustąpiła moturowi?
- Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
- Jeżeli ktoś rozpędza BMW na drodze publicznej do 250 km/godz. to tworzy narzędzie zbrodni
- parkowanie tyłem
- Rozmiar opony
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
Najnowsze wątki
- 2025-06-02 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-06-01 jaki kretyn boziu uśpić :)
- 2025-06-01 Zdolny to legalnego prowadzenia samochodu w Anglii wykluczony z komisji wyborczej w Białymstoku
- 2025-06-01 nie ustąpiła moturowi?
- 2025-05-31 Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- 2025-05-31 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-31 co to za obcęgi? [OT]
- 2025-05-30 Rondo :)
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=