  • 121. Data: 2010-07-01 10:56:18
    Temat: Re: jakie obowiązki powinien spełniać rowerzysta ?
    Od: PaPi <...@...3>

    > LOL jakis bystry, a pieniadze na drogi i remonty skad sie wyciaga skoro
    > nie z budzetu? No wiec ile rowerzysta odprowadza podatku na drogi?

    Jeszcze raz.
    W Polsce nie ma podatkow zadaniowych. Czy placisz w podatku w paliwie
    czy w wodce nie decydujesz na co ida te pieniadze.
    Tak samo jak placacy podatki nie decyduje np. ze leczenie szpitalne
    nalezy sie tak samo otylym, alkoholikom, narkomanom jak dbajacym o zdrowie.

    Reasumujac rowerzysta nie kupujac paliwa nie placi akcyzy ale zyjac
    "zdrowiej" potrzebuje mniej pieniedzy na leczenie. Nie potrzebuje
    rowniez drog, mogacych przeniesc naciski 115kN na os. Jemu wystarcza
    konstrukcje kilkukrotnie tansze.

    Juz jasne ?

  • 122. Data: 2010-07-01 10:58:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    PaPi pisze:
    > Juz jasne ?

    Raczysz odpowiedziec ile rowerzysta odprowadza dodatkowego podatku
    drogowego czy bedziesz sobie dywagowal?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 123. Data: 2010-07-01 11:00:54
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 02:03 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zniknięcie z pasa jest obowiązkowe.

    Mozesz podac przepis BEZWARUNKOWEGO znikniecia z pasa? jezeli podasz mi,
    przyznam ci racej we wszystkim co napisaes...

    > Pedalarze mają w dupie nie tylko przepis o obowiązkach wyprzedzanego
    > ale również całe mnóstwo innych. Od zakazu jazdy obok innego pojazdu
    > poczynając, na zakazie jazdy wzdłuż przejść dla pieszych kończąc.

    A o kierowcach ktorzy maja w dupie obowiazki bedac wyprzedzajacym juz
    zapominasz? nie wspominajac o masie innych wykroczen, ktore kierowca
    samochodu popelnia kilkukrotnie wiecej niz rowerzysta?

    > Miałem okazję kilka lat spotkać na drodze z Jeleniej Góry, na
    > wyjeździe z Kaczorowa, niejakiego Henryka Sytnera, prowadzącego
    > peleton, który nie mieścił się na jednym pasie. Taki wielki propagator
    > nie pouczył swoich pupilków, w jaki sposób mają obowiązek poruszać się
    > po drogach publicznych rowerzyści? Czy też po prostu nie przejmowali
    > się takimi drobiazgami?

    Tu miales racje sie denerwowac, ale ja staram sie dyskutowac o
    rowerzystach, nie "pedalarzach"

    > Zmora wiejskich dróg - pedalarze jadący obok siebie parami. Też mają w
    > dupie dokładnie ten sam przepis co Henryk Sytner z peletonem. I wielce
    > zdziwieni, że się ich opieprza - "przecież masz dugi pas"...

    zmora polskich drog, cwaniaczkowie ktorzy wyprzedzaja na trzeciego,
    przekraczaja predkosc i wielce zdziwieni ze bylo jakiekolwiek ograniczenie,
    ja nikogo nie bronie, jedynie proboje pokazac ze tak samo winna jest jedna
    strona jak i druga...

    > Słyszałeś o ukaraniu za rzucanie papierków czy gumy do żucia na
    > chodnik? Czy należy rzucać papierki na chodnik?

    Ja widzialem w publicznych miejscach czy parkach...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 124. Data: 2010-07-01 11:03:35
    Od: PaPi <...@...3>

    > Raczysz odpowiedziec ile rowerzysta odprowadza dodatkowego podatku
    > drogowego czy bedziesz sobie dywagowal?

    Juz Ci napisalem.
    Nie ma to znaczenia "ile odprowadza dodatkowego podatku drogowego"
    dlatego, ze w Polsce drogi dotuje sie z budzetu.

    Rowerzysta nie placi na drogi w akcyzie za paliwa, podatku drogowym oraz
    VAT od paliw ale nie zuzywa srodkow budzetowych na leczenie miazdzycy,
    chorob serca, nowotworow.
    Dodatkowo nie potrzebuje drog o nosnosci 115kN kosztujacych po
    400zl/m^2, wystarczaja mu drogi rowerowe po 70zl/m^2.

    Tak najkrocej i najprosciej jak mozna.

  • 125. Data: 2010-07-01 11:03:51
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 01 lip 2010 o 10:54 GMT, DoQ napisał(a):

    > Nie odpowiada ci stan drog to jedz sobie do lasu.

    Ale podasz ten przepis? czy niestety nie uda sie go znalesc, prosze o
    konkretna rzeczowa odpowiedz.

    PS. stan drog swoja droga to osobny temat, nie jest meritum tej spraway,
    nie wciagaj go w cialo dyskusji

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 126. Data: 2010-07-01 11:15:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    PaPi pisze:

    > Rowerzysta nie placi na drogi w akcyzie za paliwa, podatku drogowym oraz
    > VAT od paliw ale nie zuzywa srodkow budzetowych na leczenie miazdzycy,
    > chorob serca, nowotworow.

    Co za brednie. Zanim nakrecisz sie do reszty i zaczniesz udowadniac ze
    rowerzysci nie palą fajek, nie piją wódki oraz wpieprzają kiełki
    ustosunkuj się do zdania "Rowerzysta placi takie same podatki jak Ty.
    Zgodnie z prawem moze korzystac z drog. " Jakim cudem placi takie same
    skoro nie zuzywa paliwa i nie odprowadza dodatkowego haraczu?
    > Dodatkowo nie potrzebuje drog o nosnosci 115kN kosztujacych po
    > 400zl/m^2, wystarczaja mu drogi rowerowe po 70zl/m^2.

    Jak nie potrzebują to niech spadają na te tańsze.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 127. Data: 2010-07-01 11:20:47
    Od: PaPi <...@...3>

    > Co za brednie.

    Takie same jak Twoja teza, ze rowerzysta nie placi podatkow.

    > Zanim nakrecisz sie do reszty i zaczniesz udowadniac ze
    > rowerzysci nie palą fajek, nie piją wódki oraz wpieprzają kiełki
    > ustosunkuj się do zdania "Rowerzysta placi takie same podatki jak Ty.

    Jestem rowerzysta i kierowca. Do pracy codziennie od 10 lat jezdze
    rowerem i prawde mowiac kazda wolna chwile, ktora mam tylko dla siebie
    spedzam na rowerze.
    W pracy codziennie jezdze samochodem.
    Corocznie odprowadzam pokazne podatki.
    To co - nie mam prawa jezdzic rowerem po drogach ?

    > Zgodnie z prawem moze korzystac z drog. " Jakim cudem placi takie same
    > skoro nie zuzywa paliwa i nie odprowadza dodatkowego haraczu?

    To kretynskie 0:1 myslenie.
    Kretynskie dlatego, ze nie ma bezposredniego powiazania - akcyza - drogi.
    Kretynskie bo zaklada, ze rowerzysta nie placi innych podatkow.
    Kretynskie bo zaklada, ze rowerzysta tak samo korzysta np. z opieki
    zdrowotnej jak kierowca.

    > Jak nie potrzebują to niech spadają na te tańsze.

    Nie spadaja bo korzystaja z tych ktore sa.
    Zgodnie z prawem.

  • 128. Data: 2010-07-01 11:25:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > Pitolisz.
    > Przpis mowi o POTRZEBIE. Ta potrzeba to potrzeba wyprzedzanego

    ROTFL !!!
    Następny pedalarz skretyniały grupy pomylił?

  • 129. Data: 2010-07-01 11:28:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Lip, 10:47, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Pieprzysz bez sensu - poucz si o Krajowym Funduszu Drogowym i sprawd
    > r d a jego finansowania - podstawowym jest op ata paliwowa.

    z drugiej strony patrzac spora czesc rowerzystow tez ma i jezdzi
    samochodami (wtedy placa), np. u mnie w pracy rowerami dojezdza ok 1/4
    ludzi (ale tylko wtedy, gdy jest cieplo i bezdeszczowo), caly rok to
    jezdza 2-3 osoby (z czego jedna i tak ma samochod, tylko jedzie sie
    nim 2-3x dluzej)
    Jesli uda sie skutecznie wyrzucic rowerzystow z drog, to korki beda
    codziennie takie jak podczas deszczu ;)

    WS

    PS. jesli uwazasz, ze jezdzac czesciowo rowerem placa mniej, to tylko
    czekac jak np. TIRowcy zazadaja pasa dla siebie, bo placa jeszcze
    wiecej ;), no i zeby osobowki je przepuszczaly ;)

  • 130. Data: 2010-07-01 11:41:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PaPi,

    Thursday, July 1, 2010, 11:03:35 AM, you wrote:

    > Juz Ci napisalem.
    > Nie ma to znaczenia "ile odprowadza dodatkowego podatku drogowego"
    > dlatego, ze w Polsce drogi dotuje sie z budzetu.

    Jasne. A ustawa o Krajowym Funduszu Drogowym nie istnieje.

> [...]
    > Dodatkowo nie potrzebuje drog o nosnosci 115kN kosztujacych po
    > 400zl/m^2, wystarczaja mu drogi rowerowe po 70zl/m^2.

    To niech je sobie wybuduje. Ze specjalnego podatku.

    > Tak najkrocej i najprosciej jak mozna.

    Najprościej będzie, jak poznasz trochę obowiązujące prawo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl