  • 71. Data: 2017-06-25 21:13:40
    Temat: Re: jedna bateria Typu Baby ma pojemnosc 8000 mAh, to ile maja pojemnosci
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-06-24 o 11:42, TurboPascal pisze:

    > PMPO === PodzielMocPrzezOsiemdziesiąt

    Chyba raczej Pomnóż ;)

    --
    Irokez

  • 72. Data: 2017-06-25 22:35:04
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba raczej Pomnóż ;)

    Może i tak, ale to chyba zależzy, z której na którą tak przeliczasz :)
    Niżej podpisany, z lapa, o głośnikach ze 100 W PMPO :))
    (A naprawdę, to po 1, czy półtora... Ale po uszach dać potrafi...)
    Wiki coś tam traktuje o mocy PoMPOwanej...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/PMPO
    Oto ja podążam ku komorze bezechowej, umieszczonej 500 metrów pod glebą na
    dalekiej pustyni co najmniej 100 km od najbliższej cywilizacji, w 5
    kolejnych wzajemnie izolowanych akistycznie pomieszczeniach, tak, kolejnych
    komorach bezechowych, doprowadzam coś tam z elektrowni, by próba nie zjarała
    kabli i wio, kilowata do TDA2822, albo 3 kilogramy waty do końcówki na
    2x2N3055... PoMPOwanie głośników czas zacząć :) I to będą idealne warunki z
    "definicji" :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 73. Data: 2017-06-26 00:58:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 10:48:50 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > W dniu 23.06.2017 o 22:22, Jarosław Sokołowski pisze:
    > [...]
    >
    > Chemicy dla podczerwieni stosują jednostkę "centymetry do minus
    > pierwszej". Bo tak jest wygodnie.

    Czy tak wygodnie ... sila przyzwyczajenia :-)

    Ale ciekawym od kiedy tak zaczeto opisywac ... jakis zwiazek z siatka
    dyfrakcyjna, nie trzeba bylo przerysowywac na nowa skale ?

    J.

  • 74. Data: 2017-06-26 01:07:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 15:04:52 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Po ludzku nazywa się to liczba falowa. Ma to do siebie, że jest
    > proporcjonalna do energii kwantu.

    Ale o tym to wiadomo gdzies od czasow Milikana, bo wczesniej to byla
    tylko hipoteza.

    A chemikom do czegos sie ta energia przydaje - tzn fakt, ze wykres
    widma jest liniowy ?

    J.

  • 75. Data: 2017-06-26 01:15:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Jun 2017 21:26:39 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Próbkę rozciera się na tyle, aby ziarna były mniejsze niż długość fali.
    > Jest do dość łatwe, bo próbki są minimalne ilości, używa się małych
    > agatowych moździerzyków. Bromek potasu topi się w prasie i powstaje
    > zawiesina próbki w KBr,

    To topienie to kwestia cisnienia ?
    Bo wiki podaje 734 C.

    A prasa ? Bo podales 10t/cm^2 ... 12.5t /fi 0.5" ... dosc sporo ...
    ... reczna hydrauliczna ?

    J.

  • 76. Data: 2017-06-26 02:24:25
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 23:41:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A dawniej o tysiacach pF
    Albo centymetrach;)

    A Amerykanie do dzisiaj sie nie moga przekonac do nanofaradow
    i czesc elektronikow uparcie pisze pojemnosci typu 0.022 uF.
    I te wspaniale staromodne oznaczenia kondensatorow,
    MF jako mikrofarady i MMF jako pikofarady;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 77. Data: 2017-06-26 10:16:39
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-06-26 o 01:15, J.F. pisze:

    > To topienie to kwestia cisnienia ?

    Tak.

    > A prasa ? Bo podales 10t/cm^2 ... 12.5t /fi 0.5" ... dosc sporo ...
    > ... reczna hydrauliczna ?

    Tak.

    P.P.

  • 78. Data: 2017-06-26 10:19:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-06-26 o 01:07, J.F. pisze:

    > Ale o tym to wiadomo gdzies od czasow Milikana, bo wczesniej to byla
    > tylko hipoteza.
    >
    > A chemikom do czegos sie ta energia przydaje - tzn fakt, ze wykres
    > widma jest liniowy ?

    Raczej kwestia przyzwyczajenia. Patrzysz na widmo, i od razu wiesz sporo
    o próbce.
    Widma UV-Vis kreśli się jako zależność ekstynkcji od długości fali i
    nikt nie narzeka. Inne przyzwyczajenie.

    P.P.

  • 79. Data: 2017-06-26 10:24:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-06-26 o 00:58, J.F. pisze:

    > Czy tak wygodnie ... sila przyzwyczajenia :-)
    >
    > Ale ciekawym od kiedy tak zaczeto opisywac ... jakis zwiazek z siatka
    > dyfrakcyjna, nie trzeba bylo przerysowywac na nowa skale ?

    Tego nie wiem, ale jeszcze za czasów pryzmatów skala była taka właśnie.
    Nawiasem mówiąc, nasz aparat zapisywał na taśmie szerokości papieru
    toaletowego, taśma była pokryta czarnym woskiem, a ten z kolei czerwoną
    farbą. Pisak po prostu zdrapywał farbę, dawało to bardzo cienką i
    wyraźną linię. Ale to było czterdzieści lat temu.

    P.P.

  • 80. Data: 2017-06-26 11:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Raczej kwestia przyzwyczajenia. Patrzysz na widmo, i od razu wiesz
    >sporo o próbce.

    Z rozlozenia maksimow/minimow, czy z przebiegu linii miedzy nimi ?

    IMO - tak samo bys sie przyzwyczail do wykresu w funkcji dlugosci
    fali.
    Wiec bardzo mnie ciekawi skad to zamilowanie do liczby falowej "od
    zawsze" :-)

    J.