  • Data: 2019-03-23 11:57:50
    Temat: Re: karty RFID
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 23 Mar 2019 11:33:18 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Nie chce mi się za dokładnie analizować, żeby mnie głowa nie rozbolała,

    Moze tak jak piszesz - rozszyfrowywano 6 znakow i jesli nie byly takie
    same, to sprawdzano ustawienia.

    A dojsc teraz moze byc trudno - jesli Rejewski tego dokladnie nie
    opisal, to duzo przeklaman moze byc.

> [...]
    > jeszcze raz.
    > Istotne było, aby w trakcie nadawania tych 6 znaków obracał się tylko
    > jeden wirnik. Cykle między znakami 1-4, 2-5, 3-6 pozwalały chyba ustalić
    > który wirnik jest ostatni, a pierwsze przełamanie jest najważniejsze.
    > Tylko, że kojarzy mi się, że to zależało od depeszy - w niektórych
    > obracał się tylko ostatni, a w niektórych też poprzedni (bo akurat
    > zaczep). Ale gdyby to było tak jak pisałem wcześniej to by nie zależało
    > od depeszy tylko od klucza - czyli w niektóre dni przy tych 6 znakach

    No wlasnie - od klucza, ale dla naszych kryptologow moglo to znaczyc
    "od depeszy".

    > Najważniejszy jest pierwszy wyłom.

    Nawet taka informacja moglaby zastosowac brute force, bo to jednak
    sporo ustawien filtruje.

    > Nie rozumiem co masz na myśli. Znajomość algorytmu (czyli, że kod

    Fuj, oczywiscie klucz publiczny.

    > publiczny) nie dawała chyba (po usunięciu początkowych błędów użycia)
    > możliwości innego ataku niż brute force. Do tego były 'bomby' wymyślone
    > przez Polaków, a udoskonalone przez Turinga.
    > Niemcy po prostu nie mieli czegoś podobnego i nie zdawali sobie sprawy,
    > że atak brute force jest możliwy.
    >
    > Fascynują mnie też używane potem czytniki taśmy perforowanej, gdzie
    > prędkości przesuwu były jakieś ekstremalne, że aż taśma się rwała (ale
    > nie pamiętam jakiego rzędu to nie będę strzelał). Jak oni to robili, nie
    > mając tranzystorów?

    Fotokomorki ?
    Telewizja juz byla - MHz opanowane.

    J.