  • 1. Data: 2011-06-21 22:42:17
    Temat: kierunkowskaz na rondzie
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?nie patrzyłem w lusterka jadąc skuterem i jakiś debil próbował mnie
    wyprzedzić na rondzie
    (rondo małe, 1 pas)
    ja chciałem zjechać 3 zjazdem a gość pewnie sądził , że skoro nie wrzuciłem
    lewego kierunkowskazu to będę jechał prosto
    w związku z czym prawie nastąpiło przecięcie torów jazdy w okolicach 2giego
    zjazdu.

    może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym kierunkiem że
    kręcę się w kółko po rondzie.
    sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu
    (zwłaszcza wśród L)

  • 2. Data: 2011-06-21 22:46:36
    Temat: Re: kierunkowskaz na rondzie
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mnie uczono tak, ze wjezdzajac na rondo i jezdzac w kolko robisz to
    normalnie bez sygnalizowania a włączasz kierunkowskaz przed planowanym
    zjazdem.

    wot cala filozofia.

    ja jedynie jeszcze dodaje do tego prawy kierunek przed wjechaniem na rondo
    jesli planuje zjechac na nastepnym zjezdzie, coby niektorym ulatwic zycie( i
    sobie tez bo niektorzy wtedy zwyczajnie wpuszczaja - mowa o malym
    zakorkowanym rondzie niedaleko mnie).

  • 3. Data: 2011-06-21 22:48:32
    Od: "gazeta.pl" <6...@O...PL>

    > może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym kierunkiem
    > że

    a poco? nna rądzie można skrencać tylko w prawo....

    jk

  • 4. Data: 2011-06-21 22:55:55
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 22:42, pm pisze:
> [...]
    > kierunkiem że kręcę się w kółko po rondzie.
    > sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu

    lewy kierunkowskaz należy włączyć w przypadku, kiedy chcesz wjechać na
    rondo pod prąd. W innym przypadku jest to ostrzeżenie dla innych, że
    jedzie pizda, która nie zna przepisów

  • 5. Data: 2011-06-21 23:08:20
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:itqvvb$sh5$...@p...wsisiz.edu.pl...
    > mnie uczono tak, ze wjezdzajac na rondo i jezdzac w kolko robisz to
    > normalnie bez sygnalizowania a włączasz kierunkowskaz przed planowanym
    > zjazdem.

    mnie też

    ale pod wpływem obserwacji zacząłem wątpić w tą naukę i myśleć że może sie
    cos zmieniło w tej kwestii

  • 6. Data: 2011-06-21 23:10:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 22:55:55 +0200, Paul napisał(a):

    > lewy kierunkowskaz należy włączyć w przypadku, kiedy chcesz wjechać na
    > rondo pod prąd. W innym przypadku jest to ostrzeżenie dla innych, że
    > jedzie pizda, która nie zna przepisów

    No co ty, tu jest conajmniej kilkanaście osób które powiedzą ci, że jadąc
    dookoła ronda dokonujesz kilka poważnych manewrów (często wbrew przepisom)
    - zmianę pasa, niedozwolony skręt w lewo itp.
    Zobacz chociaż wątek o nagraniach z kamerki.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 7. Data: 2011-06-21 23:12:37
    Od: Wódz <n...@c...spamu>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:08:20 +0200, pm napisał(a):

> [...]
    >>

    > mnie też
    >
    > ale pod wpływem obserwacji zacząłem wątpić w tą naukę i myśleć że może sie

    Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy kierunek i
    przed zjazdem z ronda prawy. Jest to przydatne innym kierowcom szczególnie
    na małych rondach.

    Wódz

  • 8. Data: 2011-06-21 23:15:36
    Od: Wódz <n...@c...spamu>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 22:10:26 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > - zmianę pasa, niedozwolony skręt w lewo itp.
    > Zobacz chociaż wątek o nagraniach z kamerki.

    Rondo to rondo... to nie jest inna normalna ulica. To powiedz mi czemu nie
    włączasz prawego kierunku wjeżdżając na rondo? Przecież przecinasz pas
    ruchu...

    Wódz

  • 9. Data: 2011-06-21 23:19:11
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 23:10, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > - zmianę pasa, niedozwolony skręt w lewo itp.
    > Zobacz chociaż wątek o nagraniach z kamerki.

    ale co innego rondo rzeczywiste, a co innego skrzyżowanie, gdzie jakiś
    debil postawił znak ronda

  • 10. Data: 2011-06-21 23:20:20
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 23:12, Wódz pisze:

    > Mnie uczono, że jak się skręca w lewo i zawraca włącza się lewy kierunek i
    > przed zjazdem z ronda prawy. Jest to przydatne innym kierowcom szczególnie
    > na małych rondach.

    po pierwsze to nie jest przydatne, a po drugie nielegalne.