  • 11. Data: 2013-04-26 17:36:51
    Temat: Re: kolizje 2d
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 17:21:09 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Nie wiem, co tu piszesz. Użyj fizyki.
    >
    > Nie potrafisz*), użyj gotowej biblioteki.
    >

    > *) jak się potrafi, to nadal jest rozwiązanie
    >
    > lepsze pod wieloma względami.

    mozliwe, sprobuje trzasnac tą funkcję,
    nie powinna byc chyba ona zbyt trudna,
    jakbym mial jakies problemy czy obserwacje
    to porusze, na razie musze chwilke odpoczac

  • 12. Data: 2013-04-26 20:26:45
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > Nie wiem, co tu piszesz. Użyj fizyki.
    >
    > Nie potrafisz*), użyj gotowej biblioteki.
    >

    > *) jak się potrafi, to nadal jest rozwiązanie
    >
    > lepsze pod wieloma względami.

    moze wyjasnie o co mi chodzi bo zastanowilem
    sie nad tym troche i nie jestem pewien
    pewnych kwestii dotyczacych predkosci/pedu

    na plaszczyznie 2d leci sobie trójkąt
    z predkoscia liniowa V i obrotową VO

    trujkat uderza jednym wierzcholkiem w scianę

    z tegop co juz pisalem mz chyba prawo fizyki
    nie powinno powodowac ze wierzcholek odbija sie
    po prostopadlej do sciany bo to badz co badz
    po prostu punkt (wierzcholek) uderza w punkt
    (punkt sciany) innymi slowy najprawdopodobniej
    nalezy po prostu odbic predkosc tego punktu
    na przeciwną (niezaleznie od orientacji sciany)

    ??

    o ile wierzcholek mial predkosc v (ktora
    latwo wyznaczyc z dodania predkoci bryly i
    prostopadlej predkosci zaleznej od predkosci
    obrotowej) to rozumiem ze nalezy teraz po
    prostu dodac do tego punktu predkosc -2*v
    (tak zeby wynikowa byla -v, czyli odbita
    oryginalna)

    teraz wlasnie kwestia pytanie bo dokladnie nie
    rozumiem tej kwestii :

    jak przeliczyc ten "impuls predksci " czyli
    przylozenie sily -2*v do wierzcholka z
    powrotem na predkosc srodka bryly i obrotową

    czy wystarczy po prostu zrzutowac sobie
    tą predkosc na skladową rownoległa do
    promienia bryly i prostopadłą po czym ta rownoległa dodac do V a ra rostopadla
    przeliczyc na zmiane obrotu dodac do obrotu
    czy tez to nie bedzie dzialac i trzeba cos
    kombinowac z momentem pedu??

    i ktora dokladnie sile trzeba zrzutowac ta wynikową odbitą -v czyli ta odbita
    predkosc
    wierzcjolka czy -2v (czyli ten calosciowy
    impuls predkosci od sciany) bo sie pogubilem?

  • 13. Data: 2013-04-26 21:07:11
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-26 20:26, firr kenobi pisze:

    > trujkat uderza jednym wierzcholkiem w scianę

    Taki kąt, co truje?

    > z tegop co juz pisalem mz chyba prawo fizyki

    Fizyki ani mnie nie obchodzi, co jest 'twoim zdaniem'.
    Fizyka w zakresie ruchu bryły sztywnjej jest taka a nie
    inna i od kilkuset lat nie ma tam czego zmieniać;)

    > nie powinno powodowac ze wierzcholek odbija sie
    > po prostopadlej do sciany bo to badz co badz
    > po prostu punkt (wierzcholek) uderza w punkt
    > (punkt sciany)

    Nie "wierzchołek się odbija prostopadle", tylko
    przekaz pędu idzie prostopadle.

    > innymi slowy najprawdopodobniej
    > nalezy po prostu odbic predkosc tego punktu
    > na przeciwną (niezaleznie od orientacji sciany)

    Na pewno należy to policzyć.

    BTW, nie rozpatruje się wierzchołka, tylko całą figurę,
    zmiana ruchu jednego wierzchołka (nawet, jeśli "zgadniesz"
    prędkość) jest operacją bezsensowną, bo nie wiesz, jaka
    cześć tej zmiany pochodzi od ruchu postępowego, a jaka
    od obrotowego.

    > teraz wlasnie kwestia pytanie bo dokladnie nie
    > rozumiem tej kwestii :
    >
    > jak przeliczyc ten "impuls predksci " czyli
    > przylozenie sily -2*v do wierzcholka z
    > powrotem na predkosc srodka bryly i obrotową

    Nie da się, bo pomysł jest głupi.

    Energia, pęd, moment pędu. Ksiażka do fizyki.

    Możesz zrobić po swojemu, ale nie pytaj wtedy o rady i nie
    żal się potem, że obiekty zachowują się nienaturalnie.

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2013-04-26 21:24:43
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-26, firr kenobi <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > obrotowej) to rozumiem ze nalezy teraz po
    > prostu dodac do tego punktu predkosc -2*v
    > (tak zeby wynikowa byla -v, czyli odbita

    Tak jak już zostało napisane: nie myśl o punkcie i nie twórz
    fizyki. Zajmowały się tym osoby zdolniejsze niż Ty, niż
    każdy z nas i pewnie niż my wszyscy razem. Efektem ich
    pracy jest dziedzina zwana mechaniką klasyczną, a w szczególności
    m.in. równania Euler'a-Lagrange'a. Istnieją stosunkowo proste
    narzędzia, dla których Twój "trujkąt" nie jest żadnym wyzwaniem.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 15. Data: 2013-04-26 22:12:05
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 21:07:11 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >

    > Możesz zrobić po swojemu, ale nie pytaj wtedy o rady i nie
    >
    > żal się potem, że obiekty zachowują się nienaturalnie.

    no trudno - trzeba to bedzie trzasnac
    i zobaczyc co z tego wychodzi - to moze
    dzialac a jak nie to trzebabedzie doczyatc :/

  • 16. Data: 2013-04-26 23:25:03
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 21:07:11 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Taki kąt, co truje?

    > Fizyki ani mnie nie obchodzi, co jest 'twoim zdaniem'. Fizyka w zakresie
    > ruchu bryły sztywnjej jest taka a nie inna i od kilkuset lat nie ma tam
    > czego zmieniać;)

    Firr by pasował nieźle na grupie pl.sci.fizyka

    > Możesz zrobić po swojemu, ale nie pytaj wtedy o rady i nie żal się
    > potem, że obiekty zachowują się nienaturalnie.

    Naturalnie to wygląda tak jak na YT, że statek do nabrzeża się
    "przykleja" i sunie wzdłuż. Chyba że ma wielką masę, wtedy
    zabiera ze sobą całe osiedle domków.

    --
    Edek

  • 17. Data: 2013-04-27 01:10:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-04-26 23:25, Edek pisze:
    > Dnia Fri, 26 Apr 2013 21:07:11 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

    > Firr by pasował nieźle na grupie pl.sci.fizyka

    Tam mamy już swoje stadko. Cały przekrój, od 'ja w szkole
    30 lat temu bylem dobry z matmy wiec wiem lepiej niż wszyscy
    fizycy - bo to gupole', przez 'cała fizyka to zasłona dymna,
    tylko wojsko zna zjawiska, w ksiazkach klamią dla zmylenia
    przeciwnika', po zwolenników teorii eteru.

    Miejsca już nie ma.

    Chociaż mechaniki klasycznej, poza okazjonalnym wspomnieniu
    o 'Energetycznej Naturze MEchaniki' Łągiewki nikt nie obala,
    więc jest nisza.

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2013-04-27 01:24:23
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 27 kwietnia 2013 01:10:25 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >

    > Chociaż mechaniki klasycznej, poza okazjonalnym wspomnieniu
    >
    > o 'Energetycznej Naturze MEchaniki' Łągiewki nikt nie obala,

    za czasow szkolnych lubilem fizyke
    do spolki z literaturą i filozofia
    (mozr przez to jestem zapozniony w programowaniu ze kiedys bardziej zajmowalem sie
    literatura filozofia
    i fizyką a nie programowaniem ,a
    teraz na odwrót jestem zacofany z
    matematyki i humanistyki, za to
    za duzo kompóf z mizernymi efektami

  • 19. Data: 2013-04-27 08:48:12
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > jakis czas temu interesowalem sie flashem
    > technologia na oko dzialajaca chyba lepiej
    > niz applety javy

    sam kod na oko tez prawie identyczny jak
    w javie - wyglada zupelnie jak java tylko
    var zamiast nazw typow

  • 20. Data: 2013-04-27 14:43:22
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 01:10:25 +0200 po głębokim namyśle bartekltg rzekł:

> [...]
    > przez 'cała fizyka to zasłona dymna,
    > tylko wojsko zna zjawiska, w ksiazkach klamią dla zmylenia przeciwnika',

    Wiesz co, na pl.ci.fizyka się boję spytać, ale mam pewne pytanko.

    Powiedzmy, że mamy kulę wypełnioną od środka idealnym lustrem.
    Przez dziurkę napakujemy dużo fotonów - powiedzmy energię
    sekundy promieniowania małej gwiazdy - i zamkniemy kulę.

    I teraz pytanie: jaką energię i pęd i bezwładność ma taka kula?
    Fotony mają zero spoczynkowego pędu, ale kula będzie miała
    swój pęd, nie?

    Jest na to jakaś prosta odpowiedź? Ledwo pamiętam szkołę
    średnią.

    > Miejsca już nie ma.

    Cholercia.

    > Chociaż mechaniki klasycznej, poza okazjonalnym wspomnieniu o
    > 'Energetycznej Naturze MEchaniki' Łągiewki nikt nie obala,
    > więc jest nisza.

    Nie wiem o co kaman, nie śledzę. Ale kwestia eteru to mi się
    wydaje nie jest nowa i na dodatek z tych wszechświatem to nie
    do końca wszystko jest już jasne, może dlatego eter kusi.

    --
    Edek