  • 1. Data: 2014-12-30 19:20:45
    Temat: kolor czerwony
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    zastanawiające "zgubił" się czerwony kolor w telewizorze Elemis
    (produkcja początek lat 90-tych).
    I tak było przez ponad dwa tygodnie, aż tu wczoraj pojawił się.
    Samo-naprawa, czy co?
    Cieszę się że nie muszę naprawiać, ale co to za zjawisko?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2014-12-30 19:29:59
    Temat: Re: kolor czerwony
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Krycha pisze:
> [...]
    > Samo-naprawa, czy co?
    > Cieszę się że nie muszę naprawiać, ale co to za zjawisko?

    Pewnikiem zimny lut się ujawnił, usterka wróci.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2014-12-30 19:33:47
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-30 19:29, AlexY pisze:

    > Pewnikiem zimny lut się ujawnił, usterka wróci.

    To mnie zmartwiłeś myślała, że naprawione na stałe ;-).
    Ale jak zimy lut, to nie problem dla fachowca, byle nie z "usterki".

    Krycha.

  • 4. Data: 2014-12-30 20:05:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Dec 2014 19:20:45 +0100, Krycha napisał(a):

    > ale co to za zjawisko
    "Zimny" lut. Przelutuj połączenia tranzystorów wzm. wizji i ich
    oporników pracy na tej płytce co na kineskopie. A najlepiej wszystkie na
    niej. Dobrze też przy okazji przelutować co bardziej rozgrzewające się
    punkty lutownicze na głównej płycie.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-30 20:07:46
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    aj tam, to nie jest zła usterka...

    można przy niej używać "metody zalecanej" przez zjednoczoną wolną
    wspólnotę europejską...

    mam tu odpowiedni filmu instruktażowy:
    http://usbdp.org/forum/viewtopic.php?f=38&t=103

    jakbyś nie rozumiał po polsku to możesz potraktować to jako taki
    przełącznik:
    1 - włącz usterkę
    2 - wyłącz usterkę
    3 - włącz usterkę
    4 - wyłącz usterkę

    oczywiście jako, że obecnie "wszystko stoi" na probabilistyce,
    to i kolejność wyłączeń i załączeń usterki może być losowa...

    no ale to tak ma być... tak ma być w "naszej" ale waszej "europie"...

  • 6. Data: 2014-12-30 22:13:42
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    W telewizorze Elemis zwykle za kolory "odpowiadają" trzy peerki do
    "pokręcania" i nie zimny lut jest podejrzany, ale ścieżki oporowe. Wystarczy
    zrobić bardzo długi śrubokręt z patyka i nim pokręcić, będzie to znacznie
    lepsze niż ta pałka z filmu. Jak nie pomoże to trzeba je wymienić, niedrogie
    i łatwo dostać.

> [...]
    > Samo-naprawa, czy co?
    > Cieszę się że nie muszę naprawiać, ale co to za zjawisko?

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-12-30 22:39:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Krycha pisze tak:

    > To mnie zmartwiłeś myślała, że naprawione na stałe ;-)

    samo się nigdy nie naprawia :)

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-12-30 22:39:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    wt pisze:
    > W telewizorze Elemis zwykle za kolory "odpowiadaj?" trzy peerki do
    > "pokrecania" i nie zimny lut jest podejrzany, ale ?cie?ki oporowe. Wystarczy
    [..]

    Ale wiesz że PR'y nie ruszane mechanicznie się nie psują?

  • 9. Data: 2014-12-30 22:47:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > [..]
    >
    > Ale wiesz że PR'y nie ruszane mechanicznie się nie psują?

    Ale bywają o to oskarżane. To tak zwany "czarny PR".

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2014-12-31 00:28:35
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 19:20:44 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    > Samo-naprawa, czy co?
    > Cieszę się że nie muszę naprawiać, ale co to za zjawisko?

    Za chwilę zaś się zdupcy. ROHS !!

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RoHS