  • 11. Data: 2014-12-31 00:51:36
    Temat: Re: kolor czerwony
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 31 grudnia 2014 00:28:36 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Za chwilę zaś się zdupcy. ROHS !!
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RoHS

    Aha, poczytaj sobie Orwella "rok 1984".

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_1984

  • 12. Data: 2014-12-31 01:14:16
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > "Zimny" lut. Przelutuj połączenia tranzystorów wzm. wizji i ich
    > oporników pracy na tej płytce co na kineskopie. A najlepiej wszystkie na
    > niej. Dobrze też przy okazji przelutować co bardziej rozgrzewające się
    > punkty lutownicze na głównej płycie.

    Zimny lut (i nie tylko we wzmacniaczu na podstawce kineskopu, a w całym
    torze R), poluzowane kontakty na połączeniach płytek (przecież tam
    jakieś złącza rozpinane są), poluzowane kontakty na podstawce
    kineskopu... kupa różnych usterek jest możliwa - łącznie z tym że losowo
    kontaktuje coś wewnątrz opornika osiowego (zbyt luźny kapturek) czy
    wręcz tranzystora (puścił bonding i kontaktuje siłą przyzwyczajenia).

    Najpaskudniejsze z uszkodzeń - póki się znów nie pojawi - nie do
    lokalizacji, jak się pojawi - każde dotknięcie układu może spowodować
    zanik usterki - i szukaj wiatru w polu...

    --
    Darek

  • 13. Data: 2014-12-31 02:19:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-31 o 00:28, s...@g...com pisze:

    > Za chwilę zaś się zdupcy. ROHS !!

    ROHS w starym Elemisie?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-12-31 02:21:51
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-31 o 00:51, s...@g...com pisze:

    > Aha, poczytaj sobie Orwella "rok 1984".
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Rok_1984

    Nie przypominam sobie, zeby było tam coś o telewizorze gubiącym czerwony
    kolor.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2014-12-31 02:23:27
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-31 o 01:14, Dariusz K. Ładziak pisze:

    > poluzowane kontakty na podstawce
    > kineskopu...

    To chyba cały czas świeciłoby na czerwono.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2014-12-31 05:54:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Nie przypominam sobie, zeby było tam coś o telewizorze gubiącym
    > czerwony kolor.

    Gdy się nie ma telewizora (albo ma, lecz zdupcony), to więcej jest
    czasu na czytanie. Czy nie taki był podtekst tej uprzejmej sugestii
    dotyczącej wyboru literatury na długie zimowe wieczory?

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2014-12-31 12:02:18
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 31 grudnia 2014 02:19:30 UTC+1 użytkownik Mario napisał:

    > ROHS w starym Elemisie?

    Po wymianie byle czego starego na nowe, jest to możliwe.

  • 18. Data: 2014-12-31 12:51:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Dec 2014 01:14:16 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

    > Najpaskudniejsze z uszkodze

    A to prawda :) Ale doświadczenie mi mówi że można popukać tu czy tam
    rękojeścią śrubokręta i wiele sie dowiedzieć.
    --
    Jacek

  • 19. Data: 2014-12-31 14:09:40
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-12-31 o 12:02, s...@g...com pisze:

    > Po wymianie byle czego starego na nowe, jest to możliwe.

    I sądzisz, że uszkodzone jest lutowanie elementu, który był wymieniany
    np kilka lat temu? Przez ROHS? Mało prawdopodobne. Problemy z ROHS to
    głównie wiskersy. W technologii THT raczej nie powinno miec wpływu.
    Główny problem z trwałością lutowania elementów podczas naprawy
    serwisowej to np. odklejanie się ścieżki w płytkach bez metalizacji
    otworów - zwłaszcza na papierowych laminatach. No i niedbalstwo
    serwisanta prowadzące do powstania zimnego lutu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2015-01-01 21:08:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    >(puścił bonding i kontaktuje siłą przyzwyczajenia).

    Często się to zdarza?

    Pozdrawiam, Piotr