-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!m.krakow.
pl!not-for-mail
From: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
Date: Mon, 28 Nov 2011 15:17:57 +0100
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 48
Message-ID: <l...@...krakow.pl>
References: <a...@o...googlegroups.com>
<jardf0$ld8$1@node2.news.atman.pl> <jaretn$t24$1@inews.gazeta.pl>
<jarfe6$34i$2@news.onet.pl> <m...@...krakow.pl>
<4ed165e5$0$5815$65785112@news.neostrada.pl> <d...@...krakow.pl>
<4ed32916$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: m.krakow.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1322488035 14482 149.156.185.29 (28 Nov 2011 13:47:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Nov 2011 13:47:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.16) Gecko/20111110
Icedove/3.0.11
In-Reply-To: <4ed32916$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2416993
[ ukryj nagłówki ]On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> news:dclaq8xoko.ln2@m.krakow.pl...
>> On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
>>> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>>> A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
>>>>> luzie
>>>>
>>>> A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
>>>> nie
>>>> przyśpieszaj.
>>>
>>> Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
>>> Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?
>>
>> Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że
>> decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
>> chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.
>
> Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?
A to zależy, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka
przykładów:
1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię
kinetyczną trzeba wytracić.
2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu Tu już
raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podłogę.
3. zjazd z krótkiej górki, za nią podjazd pod podobną górkę,
optymalizujemy zużycie paliwa. Droga prosta, powiedzmy że bez
ograniczenia prędkości. Hamować silnikiem (chwilowe spalanie 0) żeby za
chwilę spalić więcej na rozpędzanie czy też zjeżdżać na luzie? (nie
sugeruję, że na luzie będzie oszczędniej, choć i nie wykluczam tego -
policzenie tego chyba nie będzie proste i pewnie też zależy od rodzaju
pojazdu).
Jak widać, regułka "nie jeździj na luzie tylko na biegu, bo na luzie
chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry
wpływające na sposób kierowania samochodem, koncentrując się tylko na
jednym, średnio istotnym wskaźniku.
--
Jacek Midura
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.11 15:37 kamil
- 28.11.11 18:31 Bydlę
- 28.11.11 18:34 Bydlę
- 28.11.11 18:57 Cavallino
- 28.11.11 20:01 Jacek Midura
- 28.11.11 22:50 Cavallino
- 28.11.11 23:13 Jacek Midura
- 29.11.11 07:21 Lukasz
- 29.11.11 07:23 Lukasz
- 29.11.11 08:05 Jacek Midura
- 29.11.11 12:21 Jacek Midura
- 29.11.11 12:59 Jakub Witkowski
- 29.11.11 13:22 kamil
- 29.11.11 13:25 AZ
- 29.11.11 13:25 Yogi\(n\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=