  • 1. Data: 2013-01-28 18:14:43
    Temat: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    witam,
    tak się ciekawie stało że na jednej z list pojawil się temat o uruchamianiu
    aut na pych / zaciąg.
    dodam dla pelnej jasnosci chodzilo o auto ze sprawnym aku i instalacją
    elektryczną w ktorym padl rozrusznik.

    sprawa dotyczyła silnika HDI.

    dowiedziałem się że:
    - diesla wogole niewolno, [?]
    - nie wolno jednostek 1.4 i 1.6 hdi bo mają wtryskiwacze piezoelektryczne i
    te mogą sie uszkodzić w wyniku szarpniecia, 2.0 maja stare wtryski, [?]
    - jak ma lancuch to mozna sie pokusic ewentualnie! o taki zaplon, bo pasek
    sie zerwie.
    chyba już nic nie było, ale może jescze coś znacie?

    a moze jednak zna ktoś jakies fachowe historie w tym temacie?
    jakieś uzasadnienia dla takich twierdzeń?

    zdaje sobie sprawę, że można uszkodzić auto ciągnąc takiego diesla np 50
    km/h i strzelając ze sprzegla na I biegu,
    albo że faktycvznie na pych totalnie rozladowanego - do zera - auta odpalic
    sie nie uda bo nie ruszy osprzet,

    ale jakos reszta, nie wiem jak może być uzasadniona i skąd takie teorie?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2013-01-28 18:16:08
    Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

> [...]
    >
    > a moze jednak zna ktoś jakies fachowe historie w tym temacie?
    > jakieś uzasadnienia dla takich twierdzeń?

    bzdury, tak jak te o duzym akumulatorze niedoladowanym.

  • 3. Data: 2013-01-28 18:28:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpalic sie nie uda bo nie ruszy osprzet,
    >
    > ale jakos reszta, nie wiem jak może być uzasadniona i skąd takie teorie?

    Chyba właśnie tym, że niektórzy stosuja strzał ze sprzęgła na 1 biegu i
    wychodzą różne dziwne rzeczy.
    Albo ciągną uszkodzony samochód setki metrów i jak w końcu zaskoczy, to
    zapala się paliwo wpompowane do kolektora wylotowego.

    Znajomy, który zna się na samochodach, miał pecha i zerwał łańcuch rozrządu
    w Mercedesie beczce przy odpalaniu na zaciąg. :(

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2013-01-28 18:36:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:
> [...]
    > - nie wolno jednostek 1.4 i 1.6 hdi bo mają wtryskiwacze
    > piezoelektryczne i te mogą sie uszkodzić w wyniku szarpniecia, 2.0

    hm w manualu do xary 1.6 16v było wprost napisane, że odpalać na pociąg
    nie wolno...

    bodajże chodziło o możliwość uszkodzenia katalizatora przez wydmuchane
    niespalone paliwo.

  • 5. Data: 2013-01-28 18:36:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-28 18:14, Bartek pisze:
    > witam,

    > - diesla wogole niewolno, [?]
    > - nie wolno jednostek 1.4 i 1.6 hdi bo mają wtryskiwacze
    > piezoelektryczne i te mogą sie uszkodzić w wyniku szarpniecia,
    Co ma piernik do wiatraka? Piezoelektryki są uruchamiane elektrycznie a
    nie mechanicznie.

    2.0 maja
    > stare wtryski, [?]
    > - jak ma lancuch to mozna sie pokusic ewentualnie! o taki zaplon, bo
    > pasek sie zerwie.
    Przecież to rozrząd jest napędzany z silnika a nie na odwrót. Gdyby
    pchanie/ciągnięcie napędzało wałek rozrządu, a ten z kolei silnik to by
    to mogło mieć sens.

    Wydaje mi się, że zakaz zapalania na pych ma podłoże "ekologiczne" -
    zalanie katalizatora przy niesprawnym zapłonie. Potem ludzie dorobili
    dodatkowe teorie spiskowe.

    Jacek

  • 6. Data: 2013-01-28 18:54:20
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Przecież to rozrząd jest napędzany z silnika a nie na odwrót. Gdyby

    nie przetlumaczysz. to walka z wiatrakami. nawet juz jeden napisal w tym
    watku ze zerwal lancuch rozrzadu w beczce.

  • 7. Data: 2013-01-28 20:10:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-28 18:28, yabba pisze:
    > Znajomy, który zna się na samochodach, miał pecha i zerwał łańcuch rozrządu
    > w Mercedesie beczce przy odpalaniu na zaciąg. :(
    Może po prostu zapomniał go zmienić po pierwszym mln km :->

    Maciek

  • 8. Data: 2013-01-28 20:34:39
    Od: przempo <p...@p...fm>

    W dniu 2013-01-28 20:10, Maciek pisze:
    > Może po prostu zapomniał go zmienić po pierwszym mln km :->

    Mój kolega zerwał pasek rozrządu w VW "zaciągając" auto, na pewno nie
    zapomniał o wymianie.

  • 9. Data: 2013-01-28 20:59:30
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-28 20:34, przempo pisze:

    > Mój kolega zerwał pasek rozrządu w VW "zaciągając" auto, na pewno nie
    > zapomniał o wymianie.

    a ja odpalalem w ten sposob dziesiatki, jesli nie setki zlomow i w
    zadnym nigdy nic sie nie zerwalo. zdazalo sie nawet kilometrami holowac
    zapowietrzone stare diesle i odpalaly jak zloto.

  • 10. Data: 2013-01-28 21:07:06
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    ale jakos reszta, nie wiem jak może być uzasadniona i skąd takie teorie?

    Podłączę się pod temat.
    Jak zapalić pojazd z automatyczna skrzynia biegów z uszkodzonym
    rozrusznikiem ? :)
    WOJO