  • 71. Data: 2016-06-08 18:19:54
    Temat: Re: Rowerzysta winny.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > - dziecko powyżej 10 lat nie ma prawa jechać na rowerze
    > po chodniku, w warunkach jak napisałem w poprzednim poście,
    > - dorosły z dzieckiem na rowerze nie ma prawa jechać po chodniku,
    > w warunkach jak napisałem w poprzednim poście.

    Dorosły z dzieckiem na rowerze poniżej lat 10 miał prawo jechać. Ty,
    baranie, ...
    ---
    Brak kultury

  • 72. Data: 2016-06-08 18:35:20
    Od: <2...@6...183520.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Dorosły wraz z dzieckiem to rowerzysta, nieuku.

    No i? I to, że wiezie dziecko upoważnia go do jazdy po chodniku, matole?

    > Poza tym dyskusja nie o tym, czy rowerzystę nazwiemy pieszym, tylko czy
    > na chodniku można się spodziewać rowerzysty - w znaczeniu osoby jadącej
    > na rowerze (nawet jak jest pieszym). Najpierw racz przeczytać głębiej na
    > co odpisujesz, zanim się ośmieszysz.

    "Rowerzysta jechał po chodniku, w tym miejscu było to zabronione."

    Póki co to zbudowałeś sobie teorię z którą sam dyskutujesz, a fakty masz w
    powadze...

    --
    'Tom N'

  • 73. Data: 2016-06-08 18:43:24
    Temat: Re: lekko OT
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 Jun 2016 15:05:56 +0200, w <nj957k$r29$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > (za pieszego uznaje się): "osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod
    > opieką osoby dorosłej"

    Wtrącę się -- nie było kiedyś, że do 8 lat?

  • 74. Data: 2016-06-08 19:07:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A wynika to z faktu, że wg PoRD dziecko poniżej 10 lat nie może samo
    > jeździć po drogach publicznych, więc i PoRD nie będzie dywagował, czy
    > jest pieszym, czy nie.

    czyli jeśli będę rwał z kapcia obok rowerka to może wjechać tam, gdzie
    jest zakaz jazdy rowerem tak?
    bo jak rozumiem fakt opieki nad małoletnim na rowerku nie czyni ze mnie
    pieszego (jeśli będę jechał na rowerze)

  • 75. Data: 2016-06-08 22:41:54
    Temat: Re: zasada "prawej strony".
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Zapętlasz się. Jak nie masz swoich argumentów, to po prostu zamilknij.
    >
    > Liwiusz

    Mój argument jest taki :
    Zasada "prawej strony" obowiązuje również poza skrzyżowaniem.

  • 76. Data: 2016-06-08 23:28:01
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Pewnie dlatego, że jest ono tyle proste, co nieprawdziwe. Na chodniku nie
    > stosuje się reguły prawej ręki, podobnie jak na trawniku czy w kolejce do
    > toitoia ustawionego obok drogi.
    >
    > Shrek

    Nie masz racji.
    Regułę "prawej strony" stosuje się wszedzie tam gdzie przecinaja się
    kierunki ruchu i nie mozna określić pierwszeństwa na podstawie znaków,
    ani sygnalizacji.
    Czyli również na chodniku, na trawniku i jak jedziesz do toitoia
    to też.

  • 77. Data: 2016-06-09 07:20:25
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.06.2016 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Tam jest, że tylko pod opieką osoby dorosłej.

    Zgadza się, ale tylko tam jest definicja pieszego.

    > A wynika to z faktu, że wg PoRD dziecko poniżej 10 lat nie może samo
    > jeździć po drogach publicznych, więc i PoRD nie będzie dywagował, czy
    > jest pieszym, czy nie.

    Niezupełnie. Dziecko _do lat 7_ nie może "korzystać z drogi"
    (z pewnymi niuansami- Art. 43 UPoRD) bez opieki osoby w wieku
    co najmniej 10 lat. Ergo ośmiolatek na rowerze (bez opieki)
    jest kierującym, pod opieką dorosłego- pieszym :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 78. Data: 2016-06-09 07:21:40
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.06.2016 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > nastała wolność, więc wszystko musi być uregulowane;) A potem są ryby
    > lądowe, proste banany, owocowe marchewki i piesi rowerzyści. Problemy
    > pierwszego świata;)

    100% racji :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 79. Data: 2016-06-09 07:32:59
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.06.2016 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

> [...]
    > co najmniej 10 lat. Ergo ośmiolatek na rowerze (bez opieki)
    > jest kierującym, pod opieką dorosłego- pieszym :-)

    A co śmieszniejsze, dwunastolatkowi opiekującemu się ośmiolatkiem
    (obaj na rowerach) wolno jechać lewą stroną drogi lub chodnikiem
    (Art 33 ustęp 5 p.1, ustęp 7), natomiast rzeczonemu ośmiolatkowi
    formalnie nie wolno :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 80. Data: 2016-06-09 09:41:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-08 o 18:35, (Tom N) pisze:
    > "Rowerzysta jechał po chodniku, w tym miejscu było to zabronione."

    Nie. Dyskusja była o "łaaaa, nie mogłem się spodziewać roweru na
    chodniku" czyli pogląd Jackarowa Dupy.

    --
    Liwiusz