eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną... › Re: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną...
    From: Lew2 <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z
    maksymalną...
    Date: Mon, 31 Oct 2011 13:51:55 -0700 (PDT)

    On Oct 22, 8:20 pm, "KrisB" <a...@...pl> wrote:
    > http://www.motofakty.pl/artykul/nowa_akcja_policji_k
    oniec_z_blokowani...

    > Cytat:
    > <<<<<<<<<<<<A jeżeli mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z
    maksymalną dopuszczalną prędkością, to przecież
    > nie blokuje
    > drogi, bo w myśl przepisów i tak szybciej jechać nie można...
    > - Nie można tak rozumować. Po prostu jazda prawym pasem jest naszym obowiązkiem,
    tam gdzie się da.>>>>>>>>>>>>

    > Właśnie dziś przy ograniczeniu 70 jadę 70 (w granicach toleranjci) lewym pasem bo
    skręcam, przyznaję dopiero za jakieś 2 kilometry..
    > Wiem że jest cały ten odcinek ma to ograniczenie bo często tam jeżdżę.
    > Nagle za mną młodzieniaszek w 15-letnim (pewnie 170-konnym jak ten rozwalony na
    drzewie na pół w zeszłym tygodniu) BMW się wkurzył i
    > przyśpiesza mi prawie że dobił. Zjeżdżam na prawy pas, niech mu będzie, wyprzedzają
    mnie 3 auta (sam mam 70km/h) na oko o 20-30km/h
    > szbciej ode mnie i tym samym szybciej o 20-30km/h niż pozwalają czytelnie gęsto i
    po obu stronach drogi ustawione ograniczenia.
    > Wszyscy trąbią karcąc moją nieprzepisową jazdę łamanie przepisów i blokowanie drogi
    tym asom kierownicy w BMW.
    > Jeżdżę odpowiedzialnie bo dziennie siedzę po 1-3h za kółkiem i wiem że bez prawka
    (punkty) moje zarobki by spadły o 75%.
    > Po przeczytaniu niusa wyżej widzę że to ja jestem ten zły i kibolom w BMW trzeba na
    2-pasmówce zostawiać zawsze wolną drogę żeby
    > mogli jechać np. 100@70 i 130@100.
    >
    > Jeszcze się nawiążę do cytatu z początku niusa:
    >
    > Jak jedziemy na 2-pasmówce 100km/h (powiedzmy 109 bo z poprawki senatu kodeks
    przewiduje tolerancję) lewym pasem np. 100km/h, a po
    > prawej inni jadą gęsto 85km/h bo tak wolą po prostu. Jak zrozumiałem z wywiadu to
    przy gęstym ruchu można jechać lewym stale ale
    > szybciej-ale nie szybciej niż V dopuszczalna to oczywiste :)
    > Z tyłu nam (nam bo to dotyczy jeżdżących przepisowo) podjedzie młodzieniaszek
    130km/h to wtedy też mamy zjechać na prawy ???????? Bo
    > GO (czyli znacznie przekraczającego prędkość max) blokujemy ??
    >
    > Krzysiek
    Są dwie rzeczywistości:
    1) Prawo.
    2) Realia na drodze.

    Ad 1) Ponieważ ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
    drogowym. (Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 98 poz. 602) jest aktem prawnym
    ogólnikowym, w wielu miejscach wewnętrznie niespójnym, momentami
    sprzecznym z innymi ustawami bądź z ustawą zasadniczą, podpisaną
    Konwencją Wiedeńską, dyrektywami Komisji UE oraz ignoruje wszelkie
    uwagi zgłaszane przez specjalistów z bezpieczeństwa ruchu drogowego
    nadto powszechnie łamanym, więc dyskusja na ten temat nie ma sensu.
    Ad 2) Tu podaję doświadczenie jako kierowcy i możemy podyskutować.
    Oczywiście to co opisuję w tym punkcie zawiera opis DOŚWIADCZENIA z
    jazdy w realnym ruchu i w żaden sposób nie odnosi się do punktu 1)
    powyżej!
    Jeśli jedziesz prawym pasem powinieneś jechać z prędkością co najmniej
    równą prędkości "karalnej" (=prędkość na ograniczeniu + 10 km/h).
    Jeśli jedziesz innym pasem niż skrajnie prawy, to powinieneś jechać z
    prędkością co najmnie 1,5 x prędkość na ograniczeniu. W Twoim
    przypadku powinieneś jechać lewym pasem co najmniej 105 km/h, żeby z
    tyłu na Ciebie nie trąbili, migali światłami itp. Jeżeli natomiast
    jakiś gość jedzie lewym pasem 105 km/h (na tym samym ograniczeniu), a
    Ty chcesz go wyprzedzisz z prędkością 2 x ograniczenie (140 km/h)
    wówczas podjeżdżasz mu pod zderzak i robisz to samo (blindujesz,
    używasz klaksownu). Robisz to oczywiście gdy poprzednik jest w połowie
    wyprzedzania. Oczywiście on nie wie czy ma hamować czy dołożyć gazu. W
    obu przypadkach jest przegrany. Jeśli jedziesz wolniej niż prędkość
    kodeksowa x 1,5, to wówczas jak chcesz skręcić w lewo jedziesz do
    końca prawym pasem (nie możesz wcześniej zjechać na lewy bobyś
    blokował ruch) i 10 metrów przed skrętem w lewo migasz kierunkowskazem
    stojąc na prawym pasie (nie mogłeś przecież wcześniej zmienić pasa
    bobyś blokował ruch jadąc z prędkością kodeksową (nb 10 km/h poniżej
    prędkości tzw. "karalnej"). Skoro stoisz to nikt na sąsiednim pasie
    cię nie puści teraz i nie będziesz mógł szybko zmienić pasa. Ci co za
    tobą jechali są przegrani i trąbią na Ciebie. Pozostali się cieszą bo
    pomykają pozostałymi pasami z prędkością kodeksową x 1,5. Wreszcie po
    długim staniu zdarzy się że jest jakaś pustka na pasach lewych od
    ciebie, wtedy bardzo szybko przejeżdżasz przez wszystkie pasy do
    skrętu w lewy.