  • 1. Data: 2011-10-22 21:20:57
    Temat: ..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną...
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    http://www.motofakty.pl/artykul/nowa_akcja_policji_k
    oniec_z_blokowaniem_lewego_pasa.html

    Cytat:
    <<<<<<<<<<<<A jeżeli mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z
    maksymalną dopuszczalną prędkością, to przecież
    nie blokuje
    drogi, bo w myśl przepisów i tak szybciej jechać nie można...
    - Nie można tak rozumować. Po prostu jazda prawym pasem jest naszym obowiązkiem, tam
    gdzie się da.>>>>>>>>>>>>

    Właśnie dziś przy ograniczeniu 70 jadę 70 (w granicach toleranjci) lewym pasem bo
    skręcam, przyznaję dopiero za jakieś 2 kilometry..
    Wiem że jest cały ten odcinek ma to ograniczenie bo często tam jeżdżę.
    Nagle za mną młodzieniaszek w 15-letnim (pewnie 170-konnym jak ten rozwalony na
    drzewie na pół w zeszłym tygodniu) BMW się wkurzył i
    przyśpiesza mi prawie że dobił. Zjeżdżam na prawy pas, niech mu będzie, wyprzedzają
    mnie 3 auta (sam mam 70km/h) na oko o 20-30km/h
    szbciej ode mnie i tym samym szybciej o 20-30km/h niż pozwalają czytelnie gęsto i po
    obu stronach drogi ustawione ograniczenia.
    Wszyscy trąbią karcąc moją nieprzepisową jazdę łamanie przepisów i blokowanie drogi
    tym asom kierownicy w BMW.
    Jeżdżę odpowiedzialnie bo dziennie siedzę po 1-3h za kółkiem i wiem że bez prawka
    (punkty) moje zarobki by spadły o 75%.
    Po przeczytaniu niusa wyżej widzę że to ja jestem ten zły i kibolom w BMW trzeba na
    2-pasmówce zostawiać zawsze wolną drogę żeby
    mogli jechać np. 100@70 i 130@100.

    Jeszcze się nawiążę do cytatu z początku niusa:

    Jak jedziemy na 2-pasmówce 100km/h (powiedzmy 109 bo z poprawki senatu kodeks
    przewiduje tolerancję) lewym pasem np. 100km/h, a po
    prawej inni jadą gęsto 85km/h bo tak wolą po prostu. Jak zrozumiałem z wywiadu to
    przy gęstym ruchu można jechać lewym stale ale
    szybciej-ale nie szybciej niż V dopuszczalna to oczywiste :)
    Z tyłu nam (nam bo to dotyczy jeżdżących przepisowo) podjedzie młodzieniaszek 130km/h
    to wtedy też mamy zjechać na prawy ???????? Bo
    GO (czyli znacznie przekraczającego prędkość max) blokujemy ??

    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-10-22 21:41:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-22 21:20, KrisB pisze:
> [...]
    >
    > Właśnie dziś przy ograniczeniu 70 jadę 70 (w granicach toleranjci) lewym
    > pasem bo skręcam, przyznaję dopiero za jakieś 2 kilometry.. Wiem że jest

    Nie ważne jakie jest ograniczenie, prawy masz wolny to masz obowiązek
    jechać prawym, koniec kropka. Ten za Tobą w BMW ma prawo się wkurzać na
    Ciebie że jedziesz lewym gdy prawy masz wolny, nawet gdy jedziesz
    dokładnie tyle ile zezwala ograniczenie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-10-22 21:44:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > młodzieniaszek 130km/h to wtedy też mamy zjechać na prawy ???????? Bo GO
    > (czyli znacznie przekraczającego prędkość max) blokujemy ??

    A ja myślę że ten samolot nie poleci...

  • 4. Data: 2011-10-22 21:49:44
    Od: venioo <p...@o...eu>

> [...]
    > młodzieniaszek 130km/h to wtedy też mamy zjechać na prawy ???????? Bo GO
    > (czyli znacznie przekraczającego prędkość max) blokujemy ??

    A jak on ma cie wyprzedzic? Przy 2 pasach wyprzedzanie prawym pasem jest
    niezgodne z przepisami :)

    Poza tym, jak miales tyle czasu, zeby zjechac na prawy i jeszcze 3
    samochody cie wyprzedzily, to nie skrecales _zaraz_ w lewo, tak jak to
    opisujesz.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 5. Data: 2011-10-22 21:54:17
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > 30km/h to wtedy też mamy zjechać na prawy ???????? Bo
    > GO (czyli znacznie przekraczającego prędkość max) blokujemy ??

    prawym jeździć.... prawym... zostawiać miejsce dla tych którzy
    nie potrzebują prawka.

    na przykład pędzące renault 144@50 lub 240@110

    bo potem C klasa (amg?) musi z prawej wyprzedzać ;)

    pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-10-22 21:56:22
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wkurzać na Ciebie że jedziesz lewym gdy prawy masz wolny, nawet gdy jedziesz
    dokładnie tyle ile zezwala ograniczenie.

    No ale czemu się wkurzał ?... Że mu widok zasłaniałem ?..

  • 7. Data: 2011-10-22 22:01:33
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-22, venioo <p...@o...eu> wrote:

    > A jak on ma cie wyprzedzic? Przy 2 pasach wyprzedzanie prawym pasem jest
    > niezgodne z przepisami :)

    Masz jakieś wsparcie w rzeczywistości?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2011-10-22 22:01:45
    Od: "KrisB" <...@...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A jak on ma cie wyprzedzic? Przy 2 pasach wyprzedzanie prawym pasem jest niezgodne
    z przepisami :)

    No nie ma bo obowiązuje go ta sama Vmax... Żeby wyprzedzić auto jadące Vmax musi
    jechać V>Vmax czyli popełnić wykroczenie.

    > Poza tym, jak miales tyle czasu, zeby zjechac na prawy i jeszcze 3 samochody cie
    wyprzedzily, to nie skrecales _zaraz_ w lewo, tak
    > jak to opisujesz.

    No przyznaję nie zaraz zjechać- po lekturze tego artykułu wiem że to ja byłem ten zły
    a moja logika poszła w łeb.

  • 9. Data: 2011-10-22 22:05:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-22 21:56, KrisB pisze:
    > Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No ale czemu się wkurzał ?... Że mu widok zasłaniałem ?..

    np, albo śmierdziały mu Twoje spaliny, nie podobał się kolor auta,
    świeciły mu Twoje tylne światła ;)

    Ty łamałeś przepisy i on też więc wkurzać się możecie na siebie na wzajem :P

    A na poważnie to gdyby tam było nie BMW a np. karetka, której
    odpowiednio wcześnie byś nie zauważył to musiałaby wyprzedzać Cię z
    prawej strony, ryzykując tym, że w ostatniej chwili zauważysz ją w
    lusterku i gwałtownie zechcesz zjechać na poprawny pas. Tak wiem
    założenie hipotetyczne ale jazda jak najbliżej prawej krawędzi jezdni to
    obowiązek i nie ma czego się denerwować i usprawiedliwiać tym że
    szybciej i tak jechać nie można
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-10-22 22:07:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello venioo,

    Saturday, October 22, 2011, 9:49:44 PM, you wrote:

    > A jak on ma cie wyprzedzic? Przy 2 pasach wyprzedzanie prawym pasem jest
    > niezgodne z przepisami :)

    Na drodze dwujezdniowej jest jak najbardziej dozwolone.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl