  • 71. Data: 2010-01-23 09:57:07
    Temat: Re: matlab taki wydajny?
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 23 Sty, 10:42, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Macierz zawierajaca dokladnie jeden wiersz i dowolna ilosc kolumn.

    Ok. Czyli to jest po prostu wektor :).

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 72. Data: 2010-01-23 09:58:28
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 23 Sty, 10:57, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

    > Ok. Czyli to jest po prostu wektor :).

    No tak :)

  • 73. Data: 2010-01-24 10:23:36
    Od: thrunduil <t...@w...pl>

    On 23 Sty, 10:11, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Przy mnozeniu macierzy wierszowej przez prostokatna juz wiem
    > na 100% ze matlab nie jest o zaden rzad wielkosci szybszy, tylko
    > jest dwa razy wolniejszy od procedury napisanej doslownie na
    > kolanie w C++.

    to bylo sprawdzane czy sa to tylko domysly?

    bo podany kod mnozenia macierzy byl >10x wolniejszy od matlaba.
    i to nawet dla tablic o statycznie znanych rozmiarach bedacych potega
    2.
    W tym przypadku kompilator generuje bardzo optymalne indeksowanie.
    W ogolnym kodzie takie optymalizacje sa niemozliwe.

  • 74. Data: 2010-01-25 06:45:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24 Sty, 11:23, thrunduil <t...@w...pl> wrote:

    > to bylo sprawdzane czy sa to tylko domysly?
    >
    > bo podany kod mnozenia macierzy byl >10x wolniejszy od matlaba.

    To byl moj kod wiecz czuje sie wywolany do usprawiedliwien.
    Tamten kod byl napisany przed odrobieniem lekcji i skakal
    po macierzy nie w tej kolejnosci, w jakiej lubi to cache.

    Napisalem trzy wersje mnozenia poziomego wektora przez macierz
    naiwna ze zla kolejnoscia petli, naiwna z dobra kolejnoscia
    i wariacje na temat blokowego mnozenia macierzy.

    n=960. Wszystko, program w cpp i matlab dostawaly piorytet real time.

    naiwny, złe petle 51.345
    naiwny, ok 7.923
    blok32 8.705
    blok16 6.865
    blok8 4.886
    blok4 5.476

    MATLAB 8.899
    tic,for j=1:960,w=v*M;end;toc

    Mam nadzieje, ze tym razem nie strzelilem babola;)

    void mnoz (double *w,double *M,double *v,int n)
    {//petle ok
    for (int i=0;i<n;i++)
    {
    v[i]=0;
    }
    for (int i=0;i<n;i++)
    {
    for (int j=0;j<n;j++)
    v[j]=w[i]*M[n*i+j];
    }
    }

    void mnoz_naiw(double *w,double *M,double *v,int n)
    {//zle petle
    for (int i=0;i<n;i++)
    {
    v[i]=0;
    }
    for (int j=0;j<n;j++)
    for (int i=0;i<n;i++)
    v[j]=w[i]*M[n*i+j];

    }

    template<class T, int SN>
    void blokmnoz (T *w,T *M,T *v,int n)
    {
    for (int i=0;i<n;i++)
    {
    v[i]=0;
    }
    for (int i=0;i<n;i+=SN)
    {
    for (int j=0;j<n;j+=SN)
    {
    for (int ii=i;ii<i+SN;ii++)
    {
    for (int jj=j;jj<j+SN;jj++)
    v[jj]=w[ii]*M[n*ii+jj];
    }
    }
    }
    }

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 75. Data: 2010-02-03 17:23:30
    Od: Adam Piotrowski <k...@i...pl>

    Wiktor S. pisze:

    > Mnie zastanawia, jakie sa zastosowania, w których sie faktycznie OPLACA
    > wybulic TAKI majatek na Matlaba... bo jakies chyba sa, skoro program zyje?

    Stosowany jest czesto do obliczen inzynierskich na uczelniach -
    wystarczy podstawowa wiedza na temat programowania a mozna pisac
    zaawansowane programy symulujace rozne zjawiska. Z ciekawszych
    zastosowan Matlaba jak dla mnie to ... sterowanie praca akceleratora
    liniowego

    Adam

  • 76. Data: 2010-02-03 21:19:12
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 3 Lut, 18:23, Adam Piotrowski <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > zaawansowane programy symulujace rozne zjawiska. Z ciekawszych
    > zastosowan Matlaba jak dla mnie to ... sterowanie praca akceleratora

    Ciekawi mnie ta matalbowa uniwersalna szukaczka minimow funkcji.
    Np. mam plik testowy z miliardem wierszy (albo jeszcze wiecej) i
    kilkudziesięcioma
    kolumnami. Trzeba zrobic z tego uklad rownan normalnych i podac
    współczynniki
    liniowe. Domyslam sie ze z tak zdefiniowanym zadaniem nie ma problemu,
    ale
    po jednym rozwiazaniu trzeba utworzyc dodatkowa kolumne przez poddanie
    nieliniowej funkcji kilku innych kolumny (na chybil tafil, albo
    systematycznie wszystkie
    kombinacjie) i podac najlepsze dopasowanie.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2010-02-04 09:31:51
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 3 Feb, 17:23, Adam Piotrowski <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > zaawansowane programy symulujace rozne zjawiska. Z ciekawszych
    > zastosowan Matlaba jak dla mnie to ... sterowanie praca akceleratora

    W ogole to przeciez Matlab nie jest taki drogi, zeby jakis bank czy
    hedge fund nie mogl kupic po licencji dla kazdego analityka (ktory nie
    musi byc programista, zeby napisac calkiem wydajny kod numeryczny).

    Druga potezna zaleta Matlaba jest latwa wizualizacja danych, to czesto
    wazniejsze niz predkosc mnozenia macierzy.

    RW

  • 78. Data: 2010-02-04 10:40:41
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman Werpachowski <r...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Druga potezna zaleta Matlaba jest latwa wizualizacja danych, to czesto
    > wazniejsze niz predkosc mnozenia macierzy.
    ... hihi, to ciekawe czemu DoE sponsoruje Pythona aby tyle nie wydawac
    na matlaba;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 79. Data: 2010-02-05 03:43:56
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 4 Lut, 11:40, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

    >         ... hihi, to ciekawe czemu DoE sponsoruje Pythona aby tyle nie wydawac
    > na matlaba;-)  Z powazaniem
    >                                                                 Adam Przybyla

    W Pytonie też są takie gotowce jak uniwersalna szukaczka minimów?

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2010-02-05 06:53:33
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 3 Lut, 22:19, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > nieliniowej funkcji kilku innych kolumny (na chybil tafil, albo
    > systematycznie wszystkie
    > kombinacjie) i podac najlepsze dopasowanie.

    Jesli masz na mysli fminsearch, to znajduje lokalne minimum
    i chyba nie najlepiej radzi sobie ze zbyt duza liczba zmiennych.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nelder%E2%80%93Mead_met
    hod

    Jesli dobrze rozumiem, chcesz miec jakis wklad kombinatoryczny.
    Tego ta funkcja nie zrobi. Jesli jednak dopuszczasz, aby w
    rozwiazaniu
    byly wszytkie, to niepotrzebne beda mialy maly wspolczynnik i tyle
    (rozumiem, ze przez 'nieliniowosc' rozumiesz np to, ze wspolrzynnik
    jest odchyleniem rozkaldu gaussa, a nie, ze do symy wchodzi
    parametr*funkcja(wartosc kolumny) )

    Miliardy wierszy to gigabajty. Matlab nie musi byc wtedy najlepszym
    wyborem (trzymasz wzytko w pamieci, a co jakis czas, potrzeba
    podwoijnej
    ilosci pamieci! Dosc beztrosko tworzy sobie kopie danych).

    pozdrwiam
    bartekltg