    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: matryca 16mpx fotka 8mpx
    Date: Thu, 27 Dec 2012 02:17:07 +0100

    W dniu 2012-12-27 01:47, a...@p...pl pisze:
    > czesc,
    >
    > Gwiazdor przyniosl w prezencie mlodszemu pokoleniu aparat Olympus
    > VR-340/D-750. W EuroAGDRTV nazywa sie on VR-340 a MediaMarkt D-750.
    > Jakas roznica czy to tylko marketing MediaMarkt ???? Duza siec wiec
    > zamowili sobie aparat pod inna nazwa (modelem)?

    Nie, to jest po prostu druga nazwa tego aparatu. Producenci często tak
    robią różnicując nazwę np. na niektóre rynki.

    > Aparat ma 16mpx matryce ale mi nie zalezy na tym (duze pliki). Jak
    > aparat dokonuje obnizenia fotki do 8mpx (matryca 16 mpx a fotka 8mpx)?

    Hm, skaluje do 8 mpix z 16? :)

    > Kiedys byl sobie Olympus SP-350 i mial matryce wlasnie 8mpx i fotki
    > robil OK, a teraz z tym D-750/VR-340 tez chcialbym robic w tej
    > rozdzielczosci.
    >
    > Czy jakosc zrobionej fotki bedzie taka sama 8/8 mpx 16/8mpx ? Mozecie
    > mi wyjasnic taka kwestie?

    Zakładając, że mamy dwie matryce z tego samego okresu i w tej samej
    technologii to różnica raczej będzie niedostrzegalna. Z jednej strony po
    skalowaniu uśredniają się szumy, z drugiej strony mniej upakowana
    matryca powinna charakteryzować się mniejszym ich poziomem. Dużo też
    zależy od algorytmów skalowania, a tutaj generalnie aparaty radzą sobie
    gorzej od zewnętrznego oprogramowania. Poza tym różnica między 16 a 8
    mpix wcale nie jest taka duża. Aby skalowanie przynosiło wymierne
    korzyści, to dobrze jest je robić minimum x4.

    --
    marcin