    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: matryca 16mpx fotka 8mpx
    Date: Thu, 27 Dec 2012 12:10:30 +0100

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Weź pod uwagę, że niektórzy ludzie chcą mieć pamiątki i zupełnie nie
    > są zainteresowani babraniem się w obróbkę. Zdjęcia w pełnej
    > rozdzielczości z takich aparatów jak w wątku dysponują szczegółowością
    > na poziomie kilku Mpx, a zarządzanie taką rozdzielczością jest po
    > prostu wygodniejsze i szybsze.

    Autor pyta o jakość, więc odpowiadam jak się rzeczy mają. :)

    Bo można przyjąć inne kryterium, np. szybkości pracy aparatu.
    Wówczas niech posiadacz aparatu ustawi sobie jakąś większą serię
    (typu 5 fot na raz) i robiąc zdjęcia stopera (najlepiej w mocnym
    świetle) sprawdzi, które podejście szybciej przyniesie możliwość
    rozpoczęcia II. serii zdjęć.

    Zresztą, to o czym pisałem jest dokładnie zgodne (bo jedno i drugie
    oparte na testach) z tym, co sam kiedyś pokazywałeś kompresując kanał
    koloru do maksimum - kompresja JPG zajmuje się przede wszystkim
    uproszczeniem koloru, dlatego ustawienie mocnej kompresji przynosi
    lepsze efekty, niż redukcja rozdzielczości.

    Dodajmy jeszcze do tego prawie teoretyczne (ale nie zerowe) ryzyko,
    które pojawia się przy kolejnym przeskalowaniu skwantowanego obrazu
    pikselowego o niewielki współczynnik (np. do jakiegoś monitor następnej
    generacji) - ryzyko pojawienia się "kratki zdudnień" - czasem pojawia mi
    się takie zjawisko przy konieczności przeskalowania do ekranu prawie
    pasującego obrazka.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]