    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 28 Oct 2022 03:59:57 -0700 (PDT)
    <tj8epv$3afh$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tj8vg4$21ll8$2@dont-email.me>
    <tjabcs$t53e$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjan0p$2drd6$1@dont-email.me>
    <tjb0ft$10mf6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb0up$2eot6$1@dont-email.me>
    <tjb1g2$10mnn$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb2ee$2ep64$1@dont-email.me>
    <tjg379$2q700$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg38l$314k8$2@dont-email.me>
    <tjg3ua$2qa65$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg46f$314k8$3@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <tjg6o5$31ke4$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tjg8j5$31ke4$2@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <tjgb3e$31ke4$3@dont-email.me>
    Subject: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 12:32:17 UTC+2 heby napisał(a):
    > Oczywiście. Wszak w C++ można używać np. garbage collectorow. Co czyni
    > go podobnym do Javy. Prawda?

    Java pod wieloma innymi względami jest podobna do C++.

    > W tym tępie dojdziemy za chwilę do wniosku, że wszystkie języki
    > programowania są identyczne.

    Raczej nie dojdziemy do tego, że są identyczne,
    w każdym razie nie bez poważnych błędów w rozumowaniu.

    > A używasz i/lub znasz kogoś kto używa?

    Zdarzyło mi się.

    > Serio? W C++, który ma być ponoć podobny, jest:
    > for( auto x : container) [...]

    No widzisz.
    W PHP też jest for_each, który się różni od tego co masz w C
    (i jest - uwaga uwaga - bardziej podobny do tego co masz w C++)

    > A wies,z że są prawi identyczne równiez w JS, Javie i wielu innych?

    Tak. Jak również to, że są języki, w których ich nie ma.
    Bo - uwaga uwaga - JS i Java też są składniowo podobne do C.

    (Natomiast mniej podobne składniowo są np. Lua, Ruby czy Python)

    > Zaryzykujesz, że Java i C++ to jezyki "podobne" bo mają te same
    > instrukcje co prawie każdy jezyki imperatywny?

    Java i C++ to języki podobne, bo Java celowo była tak projektowana,
    żeby była podobna do C++. (I nie nazwałbym tego stwierdzenia ryzykownym)

    > W takich oparach absurdu będzie cieżko znaleźc język "niepodobny". No
    > chyba, że brainfuck.

    Również Forth jest dość mocno niepodobny.
    Tzn. ok, jest podobny pod tym względem, że można w nim używać słów.

    Natomiast są takie języki, jak np. unlambda czy whitespace,
    które są pod tym względem podobne do brainfucka, że
    - są ezoteryczne
    - nie można w nich używać słów

    > Do robienia prymitywnych substytutów. #define w C jest o wiele bardziej
    > skomplikowana, co nie jest, zaznaczam, ani trochę zaletą.

    Owszem.

    > Nie, to dwa różne języki o wspólnej inspiracji. *Ważnych* detali je
    > różniących jest zdecydowanie za dużo, aby była mowa o tym że są podobne,
    > bo "klamry".

    Ale te "klamry" to Ty powiedziałeś.

    > "Kolega pisze na komputerze a ja długopisem. Dlatego właśnie można
    > powiedzieć, że robimy to bardzo podobnie, bo oboje piszemy".

    I pewnie nawet obaj używamy alfabetu łacińskiego.

    > Jesteś pewny, że rozumiesz słowo "podobieństwo" tak samo jak reszta
    > ludzkości?

    Podobieństwo dwóch przedmiotów rozumiem w taki sposób,
    że istnieją w tych przedmiotach pewne cechy, które są identyczne.

    A Ty jak rozumiesz? (I jak rozumiesz, że reszta ludzkości rozumie?)

    > Nie ma, ale tu usenet a ja ciągle nie wiem gdzie PHP jest podobny do
    > C++.

    Nie wiesz, bo nie pytasz po to, żeby się dowiedzieć, tylko po to,
    żeby się dowartościować i pokazać swoją wyższość nad rozmówcą.

    > Miałem szczerą nadzieję, że w świecie PHP, z którym zerwałem
    > kontakt 20 lat temu, coś ciekawego się wydarzyło.

    Wydarzyło. W PHP5.2 wprowadzono domknięcia, w PHP7 uproszczono składnię,
    w PHP8 zdaje się usprawniono wydajność.

    > Aż strach pomyśleć, jak ktoś w to uwierzy, że to "prawie jak w C++".

    Bo co się wtedy stanie?