    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    Date: Fri, 28 Oct 2022 13:37:40 +0200
    <tj8epv$3afh$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tj8vg4$21ll8$2@dont-email.me>
    <tjabcs$t53e$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjan0p$2drd6$1@dont-email.me>
    <tjb0ft$10mf6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb0up$2eot6$1@dont-email.me>
    <tjb1g2$10mnn$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb2ee$2ep64$1@dont-email.me>
    <tjg379$2q700$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg38l$314k8$2@dont-email.me>
    <tjg3ua$2qa65$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg46f$314k8$3@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <tjg6o5$31ke4$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tjg8j5$31ke4$2@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <tjgb3e$31ke4$3@dont-email.me>
    <6...@g...com>

    On 28/10/2022 12:59, Maciek Godek wrote:
    > Java pod wieloma innymi względami jest podobna do C++.

    Dokładnie tak jak PHP jest podobny do C++.

    Algol też się chyba złapie. Ma if-y.

    > No widzisz.
    > W PHP też jest for_each, który się różni od tego co masz w C
    > (i jest - uwaga uwaga - bardziej podobny do tego co masz w C++)

    "bardziej podobny" do daleko posunięty otymizm. Ma inną składnię.

    Napisałeś "jest praktycznie identyczna". Nie jest. Składnia foreach w
    PHP wygląda inaczej.

    Wiele języków ma iteracje po kontenerach. Czy czyni je składniowo
    podobnymi do siebie?

    A może to najzwyczajniej podstawowa jednostka każdego języka imperatywnego?

    > Tak. Jak również to, że są języki, w których ich nie ma.
    > Bo - uwaga uwaga - JS i Java też są składniowo podobne do C.

    Znowu masz szeroko pojęte "podobieństwo" które na koniec sprowadza się
    do "bo też ma klamry i ify".

    > (Natomiast mniej podobne składniowo są np. Lua, Ruby czy Python)

    Zauważyłes, że auto wątku na początku nic nie mówił o jakieś "składni" a
    jedynie że "lubi języki podobne do C++"? Dopiero po wymęczeniu go
    pytaniam okazało się, że chodzi o klamry. Ku mojemu zasmuceniu, bo
    miałem nadzieję, że komisja z 7C wraz z trójką klasową, dokonali jakichś
    istotnych zmian w tym języku, co uzasadnia to twierdzenie. A tu
    "klamry". Czyli jak zwykle. Doceniam genryki w Javie, to było coś, co
    uznałbym za rewolucję, gdyby pojawiło się w PHP.

    Nie wiem, czy wiesz, aje hasło "klamry" nie wymyśliłem ja. To poprawny
    termin, oreślający cała rodzinę języków, o zupełnie różnych
    paradygmatach, budowie, zastosowaniu, których jedyną cechą wspólną jest
    {}. No i może if/for, choć nie zawsze.

    > Java i C++ to języki podobne, bo Java celowo była tak projektowana,
    > żeby była podobna do C++. (I nie nazwałbym tego stwierdzenia ryzykownym)

    Mówisz o wskaźnikach, szablonach i wielodziedziczeniu? Czy o klamrach,
    znowu?

    > Również Forth jest dość mocno niepodobny.
    > Tzn. ok, jest podobny pod tym względem, że można w nim używać słów.

    Idziesz w dobrą stronę. Jeszcze tylko jeden krok: jesli język używa
    bajtów, to jest podobny do innych języków używających bajtów. Nie łapie
    się tylko BCPL, ale to żadna strata, a wręcz zaleta.

    W ten sposób dostajemy niezwykle użyteczne pojęcie "język podobny" a
    dzięki uproszczeniu rzeczy trudnych i istotnych, możemy zredukować to
    pojęcie do jednej instancji, Języka Uniwersalnego, który używa bajtów,
    więc każdy się łapie (poza BCPL).

    > Natomiast są takie języki, jak np. unlambda czy whitespace,
    > które są pod tym względem podobne do brainfucka, że
    > - są ezoteryczne
    > - nie można w nich używać słów

    Spacja to nie słowo? Tabulator to nie słowo? Nie przesadzasz czasem?

    Nagle spacja "to nie słowo" ale już zarządzanie pamięcią to "prawie to
    samo co w C++". Raczysz żartować?

    > Ale te "klamry" to Ty powiedziałeś.

    Te klamry to poprawny termin określający cały zbiór róznych języków
    programowania. Spytaj google.

    > I pewnie nawet obaj używamy alfabetu łacińskiego.

    Tak, to tez podobieństwo, dlatego nie widzę sensu nauki innych języków.
    Nauka alfabetu załatwia mówienie we wszystkich jezykach które ich
    używają, a hiszpański i angielski są w zasadzie identyczne, jak PHP i
    C++. I tu i tu słowa, niektóre nawet podobne. Pikuś. To to samo.

    > Podobieństwo dwóch przedmiotów rozumiem w taki sposób,
    > że istnieją w tych przedmiotach pewne cechy, które są identyczne.

    I ktoś się z tym spiera? Bo ja widzę podobieństwo "klamry" od samego
    początku tej dysputy. Co powoduje zamęt, no bo jak tak można? Wszak sa
    jeszcze if'y!

    > A Ty jak rozumiesz? (I jak rozumiesz, że reszta ludzkości rozumie?)

    Reszta ludzkości rozumie, że aby dysputować należy poznać stanowisko
    drugiej strony. Moje stanowisko jest takie, że poza "klamrami" nie ma w
    PHP nic podobnego do C++. Napisane bodaj w 3 poście.

    Jak na razie nie udało się znaleźc nic innego, podobnego, między C++ i
    PHP. Tylko klamry. Zaznaczam, że strcmp itd są dostępne przez abi z
    dowolnego języka, wiec cięzko mówić, że to cecha specyficzna dla C++.

    > Nie wiesz, bo nie pytasz po to, żeby się dowiedzieć, tylko po to,
    > żeby się dowartościować i pokazać swoją wyższość nad rozmówcą.

    "Interesująca teza o tym podobieństwie do C++. Możesz rozwinąc jakie
    cechy PHP są podobne do C++ i Ci się spodobały?"

    Napisałem to na początku tej dyskusji.

    Ja kiedyś usilnie uzywalem PHP do zagadnień niewebowych. Naprawdę,
    uważałem go za przydatny język do zarządzania serwerm. Taki bash, tylko
    nie pisany przez durniów, choć niewątpliwe bardzo lepiej nie było.

    Jednak po wielu wpadkach z nim, które są charakterystyczne dla języków
    projektowanych na kolanie, nie sięgnąłem po niego ponownie. Jest popsuty
    po wieloma względami, niebezpieczny, głupi.

    Mam do niego pewien sentyment. I liczę na to, że coś poprawili. Nie. Nie
    poprawili. Mieszają herbatę i mówią, że coraz słodsza.

    > Wydarzyło. W PHP5.2 wprowadzono domknięcia, w PHP7 uproszczono składnię,
    > w PHP8 zdaje się usprawniono wydajność.

    Ale to są rewolucje, poprawki na błedy czy ewolucja?

    > Bo co się wtedy stanie?

    Napisze w tym system bankowy, jak już w wątku padło. W końcu
    programatora PHP łatwiej trafić niż hackera od COBOLa, wiec cel
    biznesowy zasadny.