  • 31. Data: 2015-12-30 22:48:49
    Temat: Re: mój pierwszy raz
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam pisze:
    [..]
    > Tak przy okazji: pamięta ktoś tytuł powieści nieodżałowanego Janusza
    > Zajdla, w której elektronicy ze strony A planety robili reverse
    > engineering rzeczy wymyślonych przez elektroników strony B i vice versa?
    > Może coś sknociłem, ale mniej-więcej o to chodziło.

    Częściowo pasuje do Limes Inferior ale tam to jednostronny RE był.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 32. Data: 2015-12-30 23:00:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Hello BaSk,
    >
    > Wednesday, December 30, 2015, 8:16:32 PM, you wrote:
    >
    > [.................]
    >
    > WYPIERDALAJ Z POLITYKĄ!

    Można oczywiście przyjąć postawę:
    "Ja do polityki się nie mieszam!"
    - ale niestety bez... wzajemności! Bo polityka interesuje się Tobą!
    Większość ludzi wie jaką płaci stawkę podatkową, i zna obowiązujące
    wysokości VAT na podstawowe, nabywane dobra. Ale Milton Friedman,
    laureat ekonomicznego Nobla - wskazywał, że nominalne stawki podatkowe
    na takie, czy inne "przepływy pieniądza" - tak naprawdę są bez
    znaczenia. Liczy się jeden wskaźnik *generalny*: stosunek budżetu
    państwa (a dokładniej: Rządu!) do PKB. A w naszym kraju jest on jednym z
    najwyższych, wynosząc ok. 55%
    Co to oznacza? Ano to, że o tym, co się dziać będzie z
    *efektami_naszej_pracy* - w dużo większym stopniu decydują politycy, niż
    ludzie, który jakieś dobra potrafią jeszcze w tych warunkach wytwarzać!
    Ujmując to dosadniej: staliśmy się własnością Państwa, niewolnikami we
    władaniu polityków.
    Dla rozwoju materialnego niezwykle ważna jest Nauka, a nawet i nauka (z
    małej), Technika i technika, czy też różne pomniejsze rodzaje wiedzy,
    jak np. "organizacja pracy". Ale to wszystko jest mniej ważne, niż
    polityka właśnie, bo to politycy decydują o tym, jak będą wykorzystywane
    owoce pracy i pomysłowości z tych "szlachetniejszych" dziedzin. Dlatego
    też nie strugaj purysty, co to mu polityka w tym miejscu przeszkadza.
    Ale to też zazwyczaj dopiero wtedy, gdy "biją naszych!"

  • 33. Data: 2015-12-30 23:19:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-12-30 o 23:00, JaNus pisze:

    > Można oczywiście przyjąć postawę:

    W momencie kiedy pojawia się polityka, zaczynają się durne teksty itd.,
    a przede wszystkim pojawia się polaryzacja uczestników (my-oni)
    powodująca zupełnie niepotrzebne emocje. Miejmy trochę szacunku dla
    samych siebie i nie zniżajmy się do poziomu grup, które do czegoś
    takiego dopuściły. Zajmujemy się poważnymi sprawami i niech tak
    pozostanie. Jeżeli chcecie sobie podyskutować o polityce na *tej* grupie
    - przynajmniej wpiszcie to w temacie, ale moim zdaniem to i tak znacznie
    obniży poziom grupy.

    Dodam, że wprawdzie traktuję tę grupe trochę na zasadzie "co tam panie w
    elektronice?" i zapewnie mało komu będzie z tego powodu smutno, ale jak
    tak dalej pójdzie, to będę musiał powrócić do PLONKowania. Zrobię to bez
    żadnych oporów i zapewne sporo innych osób również.

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2015-12-30 23:37:24
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-30 o 22:40, janusz_k pisze:

> [...]

    Taka sobie łopata, nieco lepszego wykonania, potrafi kosztować więcej,
    niż napęd DVD. A ile w nim części, ile myśli technicznej! Naprawdę
    zdumiewające, ale - o tym dalej.

    Wdrożenie produkcji kosztuje krocie, lecz gdy już w laboratoriach
    opracowano, fabrykę postawiono, maszyny zakupiono - to koszty *bieżące*,
    czyli za surowce, prąd do maszyn, i pensje dla bardzo nielicznego
    personelu "on line" - są, w przeliczeniu na jedną sztukę - groszowe!
    Dlatego po zamortyzowaniu nakładów na wdrożenie, opłaca się każdą kość
    przecenić na kilkanaście... centów!

    > Ale schodów bez maszyn też nie zrobisz, swoje kosztują no i trzeba
    > mieć rękę, próbowałem robić meble to wiem że to nie jest łatwy
    > kawałek chleba, jakby było inaczej to stolarzy byłoby w piz..u,

    Daje się dostrzec nawrót czegoś na kształt XIX wiecznego luddyzmu,
    przejawiając się w obawach, czy "nadmierny" rozwój techniki nie uczyni
    bezrobotnymi całych rzesz pracowników. A przecież jest tak, że w pewnych
    branżach / technologiach można wdrożyć nowe, superwydajne metody
    produkcji, a w innych - nie! I efekt tego nieodmiennie jest taki, że
    wyroby z tej pierwszej dziedziny szybko tanieją, a z tej "przeciwnej" -
    nie tylko nie tanieją, ale często-gęsto bardzo rosną w cenę! No bo
    pomimo wspaniałej elektroniki jednak i na schody jest zapotrzebowanie, i
    na łopatę, i ziemniaczki, najlepiej z ekologicznej, ręcznie obrabianej
    farmy - także!
    A jako że Grupa jest "elektronika" to warto pamiętać, że ta właśnie
    dziedzina jest najbardziej przez neo-luddystów znienawidzona. No, może
    czysta informatyka - trochę bardziej...

  • 35. Data: 2015-12-30 23:43:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JaNus,

    > Można oczywiście przyjąć postawę:
    > "Ja do polityki się nie mieszam!"

    Spierdalaj z tym na pl.soc.polityka!

    [.......]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2015-12-31 00:40:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Dec 2015 08:53:15 +0100, Marek napisał(a):
    > On Wed, 30 Dec 2015 01:16:46 +0100, "J.F."
    >
    > Przecież patrzysz na obudowę a nie na czip, który jest jeszcze
    > mniejszy.

    Juz mi tak malo tych nm wychodzi, ze chip nie moze byc duzo mniejszy
    :-)

    Ktos wie jaki duzy jest chip ? ile bitow na komorke ?

    J.

  • 37. Data: 2015-12-31 00:54:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Juz mi tak malo tych nm wychodzi, ze chip nie moze byc duzo mniejszy
    > :-)
    >
    > Ktos wie jaki duzy jest chip ? ile bitow na komorke ?

    Wiedzą ci co zawsze:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/
    Decapsulated_microSD_memory_card_lineup-genuine%2C_q
    uestionable%2C_and_fake-counterfeit.jpg

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2015-12-31 01:21:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 00:54:29 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Wiedzą ci co zawsze:
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/
    Decapsulated_microSD_memory_card_lineup-genuine%2C_q
    uestionable%2C_and_fake-counterfeit.jpg

    Pamiec to te duze kwadraty z niebieskimi bokami ?
    a to malutkie to kontroler ?
    No to wiele mniej tego krzemu nie ma niz zewnetrzne wymiary.

    A to tylko 2GB.

    Swoja droga - niezly pajak :-)

    Ale jak rozumiem - ta "fake card" ma taki sam kontroler i pamiec jak
    prawdziwa ... to czemu fake ?

    J.

  • 39. Data: 2015-12-31 11:47:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-12-31 o 00:40, J.F. pisze:

    > Juz mi tak malo tych nm wychodzi, ze chip nie moze byc duzo mniejszy
    > :-)

    Ja tylko czekam kiedy problemem będzie przesunięcie paru atomów
    domieszki o jakieś symboliczne wartosci co spowoduje zmianę obszaru p na
    n albo odwrotnie ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 40. Data: 2015-12-31 12:44:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:mmjdlc-9d3.ln1@autostopem.przez.galaktyke.org..
    .
    > TV to taka kontrolka istnienia cywilizacji, brzęczy se w tle i to znaczy
    > że jest wszystko o.k., jeszcze cywilizacja istnieje. Jak przestaną
    > nadawać to trzeba zacząć się bać :)

    Wytrzymam. Mam radio KF, nadawać nie muszę, wystarczy, że nastawię
    odbiornik. I z pewnością jakąś muzyczkę złapię. I ona wtedy sobie pobręczy,
    a jak nie, to nastawię sobie jakąś obcojęzyczną gadkę w jakimś języku bantu,
    np. suahili, czy mlaskany, jak np. xhosa; aby coś brzęczało, zawsze można
    wyłączyć/przełączyć. Anteny wiatr mi jeszcze z balkonu nie zwiał, choć ma
    7.3 metra, multiband.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048