  • 1. Data: 2010-10-01 08:18:30
    Temat: Re: nakamichi receiver 3
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    To są typowe objawy utlenienia styków przekaźnika włączającego głośniki.
    Przy zdjętej pokrywie włączyć sprzęt i w razie charczenia w głośniku opukać
    przekaźnik.
    Po upewnieniu się zdjąć pokrywkę z przekaźnika i przetrzeć styki zwykłym dosyć
    grubym papierem, ew. nasyconym jakimś Kontaktem od styków.
    Wmak

  • 2. Data: 2010-10-01 15:26:52
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dosyć
    > grubym papierem, ew. nasyconym jakimś Kontaktem od styków.

    Na poczatek (latwiej sprawdzic) nalezy przyjrzec sie okablowaniu laczacemu
    urzadzenie z glosnikami. Problem ten sam czyli utlenianie. Przez ponad 20
    lat mialem kilkanascie razy tego typu problemy a odpukac nigdy z
    przekaznikami, ktore w wiekszosci byly szczelnie zamykane.

  • 3. Data: 2010-10-04 10:48:34
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Chomik <c...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    > lat mialem kilkanascie razy tego typu problemy a odpukac nigdy z
    > przekaznikami, ktore w wiekszosci byly szczelnie zamykane.

    Też możliwe, jeśli sprzęt miałby tandetne sprężynkowe zaciski a głośniki
    podłączone marnym, np telefonicznym kabelkiem.
    Jeśli przy cichym słuchaniu głos charczał a po wstrząsie lub solidnym
    podgłośnieniu zaczynało czysto grać to w mojej znacznie dłuższej praktyce
    winnym okazywał się przekaźnik.
    Sprawdzić nietrudno - wystarczy opukać.

    Przekaźniki z silnoprądowymi stykami używane do włączania głośników
    rzadko bywają hermetyczne, zwykle mają tylko zatrzaśnięte pokrywki
    więc styki mogą się utleniać.
    W dodatku konstruktorzy (nawet w tak porządnej, jak Nakamichi
    firmie, być może zapominają o tym styki przekaźników
    mają w katalogach deklarowane nie tylko maksymalne
    prądy i napięcia ale także minimalne,
    takie przy których następuje "samoczyszczenie" styków.
    Z drugiej strony, nie czepiałbym się za bardzo, bo problemy
    z przekaźnikami pojawiały się dopiero w ponad 10-letnich sprzętach,
    najczęściej po dłuższym nieużywaniu.