  • 1. Data: 2022-02-05 11:33:48
    Temat: Modem wbudowany do laptopa i SMS
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Zdarzyło mi się, że karta nano-SIM wewnątrz slotu rozjechała się z ramką do
    micro. Nie da się karty wyjąć (ramka zawadza o styki), a nie bardzo mam
    teraz możliwość rozbebeszenia pół laptopa - jest to złącze szczelinowe.

    Jest jakiś program (Windows lub linuks), aby wysłać i odebrać SMSy?
    Informacje z interneru, które znalazłem, odnoszą się albo do stron dawno
    już nieistniejących, albo do starych programów dla XP, których to programów
    też już nie znajduję.

    Przy okazji: ma ktoś jakiś patent, aby wewnątrz gniazda zrównać kartę z
    ramką? Myślałem o jakiejś cienkiej blaszce grubości żyletki - wsadzić ją na
    kartę i może razem by się dało całość wyjąć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-02-05 12:20:59
    Temat: Re: Modem wbudowany do laptopa i SMS
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.02.2022 o 11:33, Adam pisze:
> [...]
    > ramką? Myślałem o jakiejś cienkiej blaszce grubości żyletki - wsadzić ją na
    > kartę i może razem by się dało całość wyjąć.

    Możesz spróbować z aplikacją Play Online, która jest dołączana do
    modemów sprzedawanych przez Play. Jej uniwersalność odkryłem niedawno,
    gdy zaistniała konieczność włożenia karty Orange do tego modemu,
    aplikacja pobrała SMSy z sieci Orange nawet bez żadnej zachęty, i
    oczywiście pracuje z SIMkartami wszystkich operatorów.

  • 3. Data: 2022-02-05 15:14:54
    Temat: Re: nano-sim ugrzązł
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2022 13:45:59 +0100 (GMT+01:00), Personalidade Onisciente
    napisał(a):

    > Adam wrote...
    >
    > https://m.ceneo.pl/oferty/klej-sekundowy

    Klej to ewentualnie później, po wyjęciu.
    Aczkolwiek też nie, bo karta wędruje co jakiś czas zamiennie do telefonu
    (gniazdo nano) i do kompa (gniazdo micro).
    Tak więc raczej nie klej, tylko dobra taśma klejąca, aby można ją później
    zdjąć razem z ramką nano/micro.

    A jeszcze lepiej - kupić dodatkową kartę sim i nie bawić się w
    przekładanie. Telefon robi tylko za modem do internetu dla urządzeń w
    samochodzie, więc nie muszę mieć unlimit GB. A w laptopie czasami pobieram
    instalki linuksowe albo bazy danych klientów i w jeden dzień może być
    transmisja ponad 50GB, więc kartę z unlimit zostawię w laptoku.

    > albo
    >
    > https://m.ceneo.pl/118856047

    Tak gruby drut nie wejdzie. Szczelina wejściowa gniazda bardzo ciasna.

    https://support.lenovo.com/jp/th/solutions/~/media/i
    mages/2015/ht104452_1.ashx

    |----------|
    | |------| |
    | | [][] | |
    | | [][] | |
    | | [][] | |
    | | | |
    | | / |
    | ------ |
    | /
    |--------/

    Karta po prostu nieco "wyskoczyła" z ramki na samej górze - tam, gdzie są
    styki. Jak próbuję ją wyciągnąć, to nieco wychodzi i utyka, albo na jakiejś
    krawędzi, albo łapie za sprężynki styków w gnieździe. Nie chcę uszkodzić
    gniazda.

    Kilka lat temu też miałem w innym urządzeniu podobnie, to udało mi się
    wyjąć ze środka tylko nano, a później tak manewrować samą ramką, że też
    wyszła. Tutaj wchodzi głębiej i nie bardzo mam możliwość, aby tak zrobić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-02-05 16:04:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2022 12:20:59 +0100, trybun napisał(a):

> [...]
    > aplikacja pobrała SMSy z sieci Orange nawet bez żadnej zachęty, i
    > oczywiście pracuje z SIMkartami wszystkich operatorów.

    Najnowszy Play Online, jaki znalazłem, pochodzi z 2009 roku.
    Nie widzi modemu.
    U mnie siedzi Sierra 7455, która daje kilka porów, w tym bodajże trzy
    modemowe.

    Szukam teraz dodatkowo wrzucając nazwę modelu, jest trochę wyników, ale
    głównie z pytaniami a nie rozwiązaniami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-02-05 16:23:51
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 5.02.2022 o 15:14, Adam napisał:

> [...]
    > wyjąć ze środka tylko nano, a później tak manewrować samą ramką, że też
    > wyszła. Tutaj wchodzi głębiej i nie bardzo mam możliwość, aby tak zrobić.

    Włóż tam - od strony styków - odłamany, wąski pasek żyletki i spróbuj
    wyciągnąć wszystko razem. Styki w gnieździe są elastyczne, więc żyletka
    wejdzie, niwelując jednocześnie wystającą z ramki krawędź karty.

  • 6. Data: 2022-02-05 16:42:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2022 16:23:51 +0100, Collie napisał(a):

    > Włóż tam - od strony styków - odłamany, wąski pasek żyletki i spróbuj
    > wyciągnąć wszystko razem. Styki w gnieździe są elastyczne, więc żyletka
    > wejdzie, niwelując jednocześnie wystającą z ramki krawędź karty.

    Tak spróbuję. Dzięki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-02-05 16:44:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2022 16:04:03 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Szukam teraz dodatkowo wrzucając nazwę modelu, jest trochę wyników, ale
    > głównie z pytaniami a nie rozwiązaniami.

    Mobile Broadband SMS Toolkit - działa.
    Tyle, że musiałem go zostawić działającego na kilka minut, bo na początku
    nic nie pokazywał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-02-08 15:34:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 05 lut 2022 w
    news:1rouxolbt3hky.1czqe3k53uokj.dlg@40tude.net napisałeś/aś:

> [...]
    > Informacje z interneru, które znalazłem, odnoszą się albo do stron
    > dawno już nieistniejących, albo do starych programów dla XP, których

    http://www.bez-kabli.pl/files/prog/TNI/top_netinfo.z
    ip
    powinien działać i pod w10

  • 9. Data: 2022-02-09 01:50:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Collie" va0ddrounp71.b1gjmde5gy71$....@4...net

    > Włóż tam - od strony styków - odłamany, wąski pasek żyletki
    > i spróbuj wyciągnąć wszystko razem. Styki w gnieździe są
    > elastyczne, więc żyletka wejdzie, niwelując jednocześnie
    > wystającą z ramki krawędź karty.

    Nie masz [chorego] serca? Pasek od słodkomierza.
    Sztywny, cienki, dwuwarstwowy -- można rozłupać,
    by był cieńszy...

    Zwykle w takich sytuacjach wydłubuję konglomerat
    tak, że ramka ulega złamaniu/zerwaniu, ale SIMka
    zostaje cała... Ramek ci u mnie dostatek...

    --

  • 10. Data: 2022-02-09 02:08:52
    Od: Personalidade Onisciente <p...@l...net.invalid>

    pueblo wrote...

    > powinien działać i pod w10

    Bzyknąłem to badziewko, działa pod w10 i w11 (m$ USrael'skie ŚCIERWO!)

    (tylko z nudów, wichsen)...

    --
    Personalidade Onisciente

    ?