  • From: Virgen <v...@N...pl>
    Subject: Re: naturalnie ;)
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 24 Mar 2012 20:00:32 +0100

    *Dąbrowski* wrote:

    > Mi się podobają twoje zdjęcia. Chociaż głębia ostrości na zdjęciach z
    > ptakami wygląda trochę sztucznie. Zdjęcia lasu są świetne. Pokazują las
    > takim jaki się pamięta. Normalnie w lesie jest ciemniej i bardziej
    > kontrastowo, ale w pamięci zostaje jasny obraz. Napisz coś o technice.
    > Jak się robi zdjęcia ptakom i ważkom w locie, że wychodzą tak ostro?

    Dziękuję :) Dopiero co zacząłem i uczę się wciąż od podstaw, jednak ta
    przygoda wkręca strasznie zwłaszcza, jeśli się ma fioła na jakimś punkcie;
    tutaj jest nim przyroda i tylko ten temat :) Żałuję tylko braku wolnego
    czasu... Obyśmy wszyscy mieli go więcej! :) Ale to pobożne życzenia ;)
    Odnośnie ptaków... Masz na myśli głębię ostrości czy rozmycie tła? Niestety
    trafił mi się walnięty, używany obiektyw sigmy 100-300... Ktoś chciał
    zarobić i znalazł jelenia :/ Omal nie zrezygnowałem z zabawy po miesiącu
    zajadania chleba ze smalcem i cebulą, zabrakło mi już sił na dźwiganie
    tego czegoś ;) Las... Najchętniej bym z niego nie wychodził ;) Niestety w
    plaskatej wielkopolsce to monokultura świerka i sosny gdzie gospodarka
    LP, jest jaka jest choć, ogromnie żal tych miejsc które, wkrótce miną
    bezpowrotnie i których nie uchowamy dla swych dzieciaków... Nie ważne! ;)
    Rzeczywiście, kontrast pomiędzy cieniem a światłem jest ogromny tym
    większy, im Słońce jest wyżej :) Jak mawia mój brat; kto rano wstaje, ten
    się nie wyśpi... ;) Niestety większość moich zdjęć powstała około południa,
    kiedy człowiek powinien wylegiwać się i wypoczywać... ;) Uczę się
    wszystkiego na ogół w trybie pełnym manualnym, zaś w dalszych
    fotografowanych obiektach, wspieram się autofocusem... Niestety z tamtym
    szkłem, to porażka i do tego okulary, które noszę.... Dużo tych szkieł ;)
    To przeszkadza :)

    --
    Kłaniam się,
    Virgien