  • 11. Data: 2013-05-04 20:36:44
    Temat: Re: nju mobile - migrujesz na własne ryzyko
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 04 May 2013 18:20:34 +0200, mirekc <m...@i...pl> wrote:

    >Rzeczywiście. Pomyliłem Centertel z Centernetem. Wystarczyło sprostować
    >i można to było zrobić w sposób kulturalny.

    Bez urazy ale po:
    1. Nju nie dostało oddzielnego kodu sieci więc tak jak w Heyah
    telefony z simlockiem ery działają tak i tu jest tak samo.
    2. Uszkodzenie karty sim po zmianie taryfy? To byłby pierwszy
    przypadek w Polsce bo czegoś takiego nigdy nie spotkałem a już trochę
    lat siedzę w temacie.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-05-04 22:19:12
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2013-05-04 20:36, dizel pisze:

    > Bez urazy ale po:
    > 1. Nju nie dostało oddzielnego kodu sieci więc tak jak w Heyah
    > telefony z simlockiem ery działają tak i tu jest tak samo.

    Sam byłem zaskoczony, ale fakt pozostaje faktem. Karta Orange
    przemigrowana do nju zadziałała w moim telefonie dopiero po zdjęciu
    simlocka. Dla mnie to była tym bardziej przykra niespodzianka, że
    właśnie na brak konieczności odblokowywania telefonu liczyłem.

    > 2. Uszkodzenie karty sim po zmianie taryfy? To byłby pierwszy
    > przypadek w Polsce bo czegoś takiego nigdy nie spotkałem a już trochę
    > lat siedzę w temacie.

    A ile numerów przeniosłeś z Orange do nju? Fakty są takie, jak opisałem.
    Karta uległa uszkodzeniu podczas migracji. Może to i przypadek, ale
    karta była w użyciu przez kilka lat i nigdy nie było problemów. Ja nie
    wierzę w takie przypadki.

  • 13. Data: 2013-05-05 11:00:31
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-04 15:12, mirekc pisze:
    > Niespodzianka przytrafiła się gdy spróbowałem przełożyć kartę do
    > telefonu Samsung GT-S5230 (Avila) z simlockiem Orange.
    przeniosłem numer do nju z orange i właśnie na avili z simlokiem.
    Działa jak miało działać ;)
    Coś musi być u Ciebie.

  • 14. Data: 2013-05-05 12:38:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 05 May 2013 11:00:31 +0200, Jawi napisał(a):

    > przeniosłem numer do nju z orange i właśnie na avili z simlokiem.
    > Działa jak miało działać ;)
    > Coś musi być u Ciebie.

    Jak już większość stwierdziła - najprawdopodobniej problem z łącznikiem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 15. Data: 2013-05-06 10:27:37
    Od: "Ktos" <k...@n...com>

    IMHO:

    -simlock nie powinien mieć wpływu -nie zmieniasz przecież operatora sieci
    (zostaje MCC/MNC 260/03)

    -jeżeli karta SIM jest aktualizowana OTA (czyli specjalnymi SMSami, aby np.
    zmienić napis z 'Milego Dnia' na inny) to możliwe jest, że niektóre telefony
    nie wykonają tego prawidłowo.Teoretycznie również SIM może 'paść' przy tej
    operacji.
    To samo było przy rebrandingu Ery na T-Mobile.U większości karty się same
    zaktualizowały, niektórzy musieli jednak pofatygować się do punktu obsługi
    lub użyć innego telefonu.

    BTW: trochę zgaduję, czy faktycznie po przejściu do NJU znika napis 'Milego
    Dnia' ze starej karty Orange/Idea?

  • 16. Data: 2013-05-06 13:05:05
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Ktos" napisał:

    > IMHO:

    > -simlock nie powinien mieć wpływu -nie zmieniasz przecież operatora sieci
    > (zostaje MCC/MNC 260/03)

    Kiedyś też tak uważali użytkownicy Ery, gdy po włożeniu karty z Heyah
    okazało się, że mają locka na podsieć.

  • 17. Data: 2013-05-06 17:00:00
    Od: "Ktos" <k...@n...com>

    Użytkownik "Tomek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości >
    > Kiedyś też tak uważali użytkownicy Ery, gdy po >włożeniu karty z Heyah
    > okazało się, że mają locka na podsieć.

    Właśnie dlatego, warto by wiedzieć od kogoś, kto już się przeniósł, czy jest
    to tylko zmiana czysto 'logiczna' na koncie po stronie operatora, czy też
    karta SIM jest zdalnie aktualizowana.
    Jeżeli ta druga opcja, to zmieszany tutaj z błotem mirekc może mieć rację i
    w pewnych (sporadycznych przypadkach) aktualizacja może się nie udać.

    Również telefon z Simlokiem na operatora a nie sieć może odmówić
    posłuszeństwa (ale nie znam takiego przypadku z Idea/Orange. Ew. tylko przy
    niektórych telefonach np.sprowadzonych z z zagranicy, przy ściąganiu kodem.
    Nie można wtedy wykluczyć,że ktoś zrobił to nieudolnie...i założył simloka
    na konkretnego operatora-na tego, którego karta akurat była w telefonie).

  • 18. Data: 2013-05-06 19:05:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mirekc" <m...@i...pl> wrote in message
    > 2. Migracja SMS-em do nju mobile na telefonie z simlockiem Orange
    > może się skończyć trwałym uszkodzeniem karty SIM i utratą numeru.

    A jaki związek ma zniszczenie fizycznej karty SIM z utratą numeru???
    Przecież operator może z łatwością powiązać inną kartę SIM z Twoim
    numerem - nie widzę problemu - siejesz panikę.