  • 1. Data: 2015-11-20 09:21:17
    Temat: oscyloskop HP 54600B
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    w sumie to jestem technik mechanik, z zamilowania
    informatyk a w szeroko pojetej elektronice dlubie sobie
    tylko hobbystycznie w zasadzie bez przygotowania
    teoretycznego

    zaczelo sie od lutownicy, potem multimetr zwykly
    i cegowy, zasilacz labolatoryjny, hot air, etc.

    ostatnio jednak co raz czesciej trafiam na 'sciane'
    w postaci multimetr costam pokazuje, ale...

    wiec pobawilbym sie oscyloskopem

    o oscyloskopach to w zasadzie wiem tyle ze istnieja
    wiec nie wiem czy brac w kategorii dobry ale stary
    czy nowoczesny chinczyk na usb

    znalazlem na allegro takie cos

    http://allegro.pl/wyprzedaz-oscyloskop-cyfrowy-hp-54
    600b-2x100mhz-i5791823075.html

    warto na poczatek?

    --
    http://db.org.pl/

  • 2. Data: 2015-11-20 10:15:06
    Temat: Re: oscyloskop HP 54600B
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > http://allegro.pl/wyprzedaz-oscyloskop-cyfrowy-hp-54
    600b-2x100mhz-i5791823075.html

    > warto na poczatek?

    Moim zdaniem warto.
    P.G.

  • 3. Data: 2015-11-20 10:47:42
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 20.11.2015 o 10:15, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    600b-2x100mhz-i5791823075.html

    > Moim zdaniem warto.
    > P.G.

    Tyle, że on ma próbkowanie zaledwie 20MS/s :-(
    Pasmo przebiegu jednorazowego tylko 2MHz (słownie: dwa megaherce)

    Grzegorz

  • 4. Data: 2015-11-20 10:53:26
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 20.11.2015 o 10:47, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Tyle, że on ma próbkowanie zaledwie 20MS/s :-(
    > Pasmo przebiegu jednorazowego tylko 2MHz (słownie: dwa megaherce)

    P.S. I długość ramki dla pojedynczego przebiegu tylko 2tys. punktów :-(
    Moim skromnym zdaniem: duży, ciężki klamot o kiepskich parametrach.

    Z tej serii to HP 54615B lub chociaż HP 54645A

    Grzegorz

  • 5. Data: 2015-11-20 11:00:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...usun.slupsk.pl>
    napisał w wiadomości news:564eed96$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

    > P.S. I długość ramki dla pojedynczego przebiegu tylko 2tys. punktów :-(
    > Moim skromnym zdaniem: duży, ciężki klamot o kiepskich parametrach.
    >
    > Z tej serii to HP 54615B lub chociaż HP 54645A

    Tamte tez ktoś wyprzedaje ?
    Pytanie było dla zastosowań amatorskich.
    P.G.

  • 6. Data: 2015-11-20 11:13:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    Friday, November 20, 2015, 10:47:42 AM, you wrote:

    >>> http://allegro.pl/wyprzedaz-oscyloskop-cyfrowy-hp-54
    600b-2x100mhz-i5791823075.html
    > Tyle, że on ma próbkowanie zaledwie 20MS/s :-(
    > Pasmo przebiegu jednorazowego tylko 2MHz (słownie: dwa megaherce)

    Do elektroniki analogowej (m.cz.), podstawowej cyfrowej i impulsowej
    spokojnie wystarczy. Do zaawansowanej cyfrowej i tak trzeba
    wielokanałowego analizatora czyli w ogóle nie ta klasa.

    Poza tym - to w trybie akwizycji a nie normalnej pracy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-11-20 12:08:54
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 20.11.2015 o 11:00, Piotr Gałka pisze:

    > Tamte tez ktoś wyprzedaje ?
    > Pytanie było dla zastosowań amatorskich.
    > P.G.

    Nie chodzi o to, aby kupić cokolwiek tylko dlatego, że ktoś to
    wyprzedaje. Czasem lepiej trochę dopłacić i kupić coś bardziej
    współczesnego o lepszych parametrach.
    Oczywiście HP 54615B i HP 54645A raczej się nie kupi w tej cenie, ale
    zastosowania amatorskie to pojęcie względne ;-)

    Grzegorz

  • 8. Data: 2015-11-20 12:23:57
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.11.2015 um 11:13 schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]
    > wielokanałowego analizatora czyli w ogóle nie ta klasa.
    >
    > Poza tym - to w trybie akwizycji a nie normalnej pracy.
    Tylko za te pieniądze kupisz Rigola. Co prawda 50MHz, ale za to
    1Gsamples/s. Do zastosowań amatorskich moim zdaniem lepszy i lżejszy. A
    i przebiegi możesz zgrać na sticka czy podłączyć do PCta. Osobiście do
    zastosowań audio itp kupiłem sobie u uprzejmego chińczyka malutki
    oscyloskopik minidso DS203 za 100$ na bazie STM32F4 i FPGA. Jest pod
    Creative Commons, wszystko interesujące znajdziesz w sieci.

    Waldek

  • 9. Data: 2015-11-20 12:31:40
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 09:21, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > wiec pobawilbym sie oscyloskopem
    >
    > o oscyloskopach to w zasadzie wiem tyle ze istnieja
    > wiec nie wiem czy brac w kategorii dobry ale stary

    "Praktycznie przeleżał całe swojeżycie na półce w magazynie, był jedynie
    kalibrowanyregularnie. Czas ostatniejkalibracji to 2012-2013."
    Jak ja lubię takie teksty. Panie, Niemiec tylko do kościoła nim jeździł.
    Ciężki grzmot zajmujący dużo miejsca. Praktycznie bez gwarancji.
    Wolałbym dołożyć drugie tyle i kupić coś takiego:
    http://ndn.com.pl/oscyloskopy-cyfrowe/1499-ds1052e-r
    igol.html
    albo:
    http://www.gotronik.pl/oscyloskop-cyfrowy-sds1072cml
    -2x70mhz-menu-pl-p-1458.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2015-11-20 12:32:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Friday, November 20, 2015, 12:23:57 PM, you wrote:

    > Tylko za te pieniądze kupisz Rigola. Co prawda 50MHz, ale za to

    Gdzie? Bo ja widzę za ponad 1600PLN...

    [...]

    --
    Best regards,